Neki skriver:
Tak for svaret.. Og jeg skal også i behandling, så er også derfor jeg har fået den taget. Tænker bare, at hvis jeg var blevet gravid uden hjælp, så var der ALDRIG nogen der havde opdaget at jeg ikke dannede antistoffer. Så det irriterer mig at det skal forsinke min inseminering med fire måneder, når Røde Hunde ikke længere er noget man bare sådan får i DK. Der er 6 gravide der har haft røde hunde siden '96, så er vel næsten større risko for at få et barn med downs syndrom eller noget andet, end der er ved lige præcis at få røde hunde inden for de første 20 uger af graviditeten. Min egen læge sagde også, at risikoen for at blive smittet med Rubella virus inden for de første 20 uger, som er de kritiske i den sammenhæng, var praktisk talt ikke til stede.
Skal man have vaccinen inden behandling, eller kan man godt lade være... Ved du det?
Kram Neki
Nej det er rigtig der var aldrig nogle der ville opdage det. Og når det er så få tal der får det og din læge siger at chancen næsten er 0, så føler man at det er lidt fjollet at skulle udsætte det 4 mdr. Jeg ville selv blive enomt ked hvis jeg skulle udsætte noget i 4 mdr, som man har ventet på så længe. Det er " spild" af tid, og er ked af at du skal belastes med det også.
Jeg tror faktisk du skal i behandling inden, for ellers kunne jeg ikke se grund til at tjekke en for det, men må indrømme at eg faktisk ikke ved det.
Anmeld