Vaccine mod Røde Hunde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Var du sikker på at du dannede antistoffer mod røde Hunde inden du blev gravid?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.828 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Neki

Hej Piger.

Har i inden i blev gravide fået tjekket om i er immune over for Røde Hunde virus? Altså om i danner antistoffer mod sygdommen?

Jeg er blevet vaccineret to gange med MFR vaccinen (mæslinger-fåresyge-røde hunde). En gang i 1987 da den lige var kommet frem, samt i 1997 da jeg var 12 år gammel.

I følge læger samt Statens Serum Institut burde 95% blive immune og danner antistoffer mod disse sygdomme i resten af deres liv.
Nu viser det sig så, at den blodprøve jeg har fået taget, at jeg ikke danner disse antistoffer, så nu skal jeg vaccineres, og må ikke blive gravid tre måneder efter dette.

Så er der nogen der har erfaringer på dette område?

Kram Neki

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Mka

Hejsa Ja jeg fik taget blodprøve, men det var fordi jeg skulle i behandling for barnløshed, og der skulle de vide om jeg selv dannede de antistoffer. ( tror ikke at man normalt for taget de prøver, da man jo ofte bliver gravid inden at man har snakket med lægen om godt at vil )

Og som du skriver må du desværre ikke blive gravid tre mdr efter og det er sku længe at vente  

Anmeld

24. november 2010

oo

det er det samme med mig som for mka, jeg skulle i behandling og derfor testede de for om jeg dannede antistofferne

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Neki skriver:

Hej Piger.

Har i inden i blev gravide fået tjekket om i er immune over for Røde Hunde virus? Altså om i danner antistoffer mod sygdommen?

Jeg er blevet vaccineret to gange med MFR vaccinen (mæslinger-fåresyge-røde hunde). En gang i 1987 da den lige var kommet frem, samt i 1997 da jeg var 12 år gammel.

I følge læger samt Statens Serum Institut burde 95% blive immune og danner antistoffer mod disse sygdomme i resten af deres liv.
Nu viser det sig så, at den blodprøve jeg har fået taget, at jeg ikke danner disse antistoffer, så nu skal jeg vaccineres, og må ikke blive gravid tre måneder efter dette.

Så er der nogen der har erfaringer på dette område?

Kram Neki

Jeg blev testet, da jeg skulle have Nickolai, men min mor og vores læge var sikre på jeg havde det, da jeg var 14, og jeg fik da heller aldrig nogen tilbagemelding om det ene eller det andet LOL

Alle mine 3 unger er vaccineret. Den ældste blev det første gang da hun var 12 år og det var så i '93.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Neki

Mka skriver:

Hejsa Ja jeg fik taget blodprøve, men det var fordi jeg skulle i behandling for barnløshed, og der skulle de vide om jeg selv dannede de antistoffer. ( tror ikke at man normalt for taget de prøver, da man jo ofte bliver gravid inden at man har snakket med lægen om godt at vil )

Og som du skriver må du desværre ikke blive gravid tre mdr efter og det er sku længe at vente  

Tak for svaret.. Og jeg skal også i behandling, så er også derfor jeg har fået den taget. Tænker bare, at hvis jeg var blevet gravid uden hjælp, så var der ALDRIG nogen der havde opdaget at jeg ikke dannede antistoffer. Så det irriterer mig at det skal forsinke min inseminering med fire måneder, når Røde Hunde ikke længere er noget man bare sådan får i DK. Der er 6 gravide der har haft røde hunde siden '96, så er vel næsten større risko for at få et barn med downs syndrom eller noget andet, end der er ved lige præcis at få røde hunde inden for de første 20 uger af graviditeten. Min egen læge sagde også, at risikoen for at blive smittet med Rubella virus inden for de første 20 uger, som er de kritiske i den sammenhæng, var praktisk talt ikke til stede.

Skal man have vaccinen inden behandling, eller kan man godt lade være... Ved du det?

Kram Neki

Anmeld

24. november 2010

Neki

Tjuhl skriver:

det er det samme med mig som for mka, jeg skulle i behandling og derfor testede de for om jeg dannede antistofferne

Tak for svaret.. Ja, det er det samme her, er også pga behandling jeg har fået den taget.

Går næsten ud fra du dannede antistoffer?

Kram Neki

Anmeld

24. november 2010

oo

Neki skriver:

Tak for svaret.. Ja, det er det samme her, er også pga behandling jeg har fået den taget.

Går næsten ud fra du dannede antistoffer?

Kram Neki

jep

Anmeld

24. november 2010

Maja_4000

Altså .. Jeg er blevet vaccineret mod det som lille .. Men er aldrig blevet testet .. Skal man det ?

Anmeld

24. november 2010

SiLiMiMa

jeg blev mfr-vaccineret da jeg var 12 år (eller måske var jeg lidt ældre???), da jeg ikke havde haft fåresyge og røde hunde, kun mæslinger.

heise

Anmeld

24. november 2010

Neki

Maja_4000 skriver:

Altså .. Jeg er blevet vaccineret mod det som lille .. Men er aldrig blevet testet .. Skal man det ?

Altså, jeg havde overhovedet ikke hørt om det inden vi kom i behandling. Men tænker da, at rigtig mange ikke aner om de danner antistoffer, og hvis de ikke gør, er det ikke noget der kommer i vejen for graviditet... Med mindre du altså skal have hjælp for at blive gravid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.