cmks2007 skriver:
Jeg er ked af at skrive det her, men det skærer mig simpelthen i hjertet, at høre, at du allerede er begyndt på den metode, når din datter ikke er ældre. Så vidt jeg ved, anbefaler man først metoden fra minimum ½ år, og man siger, at man ikke kan forkæle et spædbarn under ½ år.
Jeg tror på, at hun er utryg, og når hun er ked, er det tryghed hun beder om. I min verden er hun slet ikke gammel nok til at lære koblingen mor går-mor kommer. Hun har bare brug for at den tryghed du giver, indtil hun får overgivet sig til søvnen. Søvn er lig med tryghed.
Jeg har Caroline på 3+ og Magnus på 7 måneder. Vi prøvede desperat at lære Caroline at sove selv fra en tidlig alder, med det resultat at hun først som 2½ årig blev tryg ved at sove selv. Derfor valgte vi, at Magnus selv bestemte farten. Indtil han var 4 måneder ammede jeg ham i søvn. Der begyndte han så at brokke sig efter mad istedet for at sove, så derefter fik han lov at falde i søvn i vores arme. Fra han var ½ år kunne han ikke finde ro i armene på os, og vi begyndte at lægge ham i vuggen og lagde os ved siden af indtil han sov. Det er dertil vi er nået. Det tager 15 min at få ham til at sove, så synes bestemt, at det er ok. Når han en dag ikke længere gider at falde i søvn, når vi er der - f.eks. hvis han tror vi så skal lege - , eller når han når en alder, hvor jeg synes det er på tide at lære det, så går vi videre med næste trin; at forlade rummet. Men jeg synes det er et meget højt krav til så lille et barn, at hun skal lære at falde i søvn selv.
Jeg er naturligvis meget enig i, at man på ingen måde kan give de små pus hverken for meget kærlighed eller tryghed.
Jeg kunne naturligvis aldrig finde på at lade hende ligge og være ked eller utryg, hvorfor jeg også går ind til hende så snart jeg kan hører på hende, at hun er ked. Men omvendt så venter jeg naturligvis også til jeg kan hører det er som hun kal
der på sin mor, og ikke blot ligger og pludrer/brokker sig. Da det er meget nemt at hører forskel på hvornår hun er ked og det bare er brok, er jeg naturligvis ikke i tvivl.
Har forhørt mig hos min SP inden jeg begyndte, da jeg også selv var i tvivl om det var for tidligt. Især ovenpå en lidt hård start, hvad angår aftenputning. Hun synes sagtens jeg kunne begynde nu og gav disse råd, men sagde naturligvis også at hun naturligvis ikke må græde i søvn... Hvilket jeg som nævnt hellere ALDRIG nogen sinde ville kunne få mig selv til. Så snart hun enten græder eller jeg kan høer hun begynder at blive ked, jamen så går jeg ind til hende 
Synes bare det havde været rigtig rart, hvis hun kunne nå at føle sig tryg ved selv at kunen falde i søvn, inden hun skal lærer at sove i sit eget værelse. Vil helst tage en ting af gangen, fremfor at hele hendes verden lige pludselig ændres.