Mider :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.756 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. november 2010

FamilenStorm

Hejsa..

Skal lige høre et råd... Synes vi lever meget pænt og har det meget rent.. Gør rent rimelig tit, da jeg nok er en lillle rengørningsnarkoman ;-) Men opdagede igår på vores køkkenloft at der var nogle mider, tror der sad en 8-10 stykker :evil: Vildt ulækkert...

Så jeg gik naturligvis igang med at kigge AAALT vore mel igennem, men kunne ikke se noget i det.. Fik gjort alle skabene med madvarer rene og tjekket alt hvad der kunne spises om de skulle gemme sig der.. Men kunne bare ikke finde dem.. Vi fik fjernet miderne på loftet og efterfølgende har der været 2 på væggen (en ad gangen)

Hvor kommer de fra og hvordan dulen kommer vi af med dem? Til trods for at jeg ikke kunne se noget i vores mel, smider jeg det hele ud alligevel.. Kan slet ikke holde tanken ud om at de er derude et sted.. :-(

Nogle der har nogle råd? forslag??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Lone Jakobsen

åh så ulækkert.  har ingen råd, men synes din tråd fortjener at komme øverst igen

Anmeld

24. november 2010

TbCp

Min søster og svoger havde en død fugl liggende på deres loft, den var der kommet mider/maddiker (eller hvad de nu hedder) i, og de kom så ned igennem loftet... Puha jeg kan slet ikke have sådan noget.

Men har i kigget om der evt kan ligge et dødt dyr på jeres loft?

Anmeld

24. november 2010

FamilenStorm

TbCp skriver:

Min søster og svoger havde en død fugl liggende på deres loft, den var der kommet mider/maddiker (eller hvad de nu hedder) i, og de kom så ned igennem loftet... Puha jeg kan slet ikke have sådan noget.

Men har i kigget om der evt kan ligge et dødt dyr på jeres loft?

Vi bor i lejlighed så ingen døde fugle på loftet.. Har dog godt i min frustration mistænkt vores overbo om det kan stamme derfra, men kan de virkelig kravle ned til os mon??

Anmeld

24. november 2010

FamilenStorm

nutche skriver:

åh så ulækkert.  har ingen råd, men synes din tråd fortjener at komme øverst igen

Mange tak :-) var Sødt af dig :-)

Anmeld

24. november 2010

TbCp

Heidibh skriver:

Vi bor i lejlighed så ingen døde fugle på loftet.. Har dog godt i min frustration mistænkt vores overbo om det kan stamme derfra, men kan de virkelig kravle ned til os mon??

Min søster og svoger har sådan nogle trælofter, jeg ved skisme ikke hvad man kalder dem, men sådan nogle planker.... det ser helt tæt ud, men alligevel har det lykkedes miderne at komme igennem...

Anmeld

24. november 2010

FamilenStorm

TbCp skriver:

Min søster og svoger har sådan nogle trælofter, jeg ved skisme ikke hvad man kalder dem, men sådan nogle planker.... det ser helt tæt ud, men alligevel har det lykkedes miderne at komme igennem...

Uf uf.. Vi har betonlofter eller hvad det er.. Men er en gammel bygning, så kan ikke udelukkes.. Ved bare ikke om jeg kan få mig selv til at gå op og banke på og spørge om han har mider .. Hehe

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Jeg ville nok kontakte viceværten og forklare ham problemet, og så må han undersøge sagen.
Og ja..de kan godt komme igennem væg og lofter, selvom det er beton.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. november 2010

Nemesis

Sikker på overboen er i live?? 

Ai ! Men hvis de ikke kommer fra jeres mad/køkken så må de jo komme et andet sted fra og det er svært at lave alt 100% tæt....og de små sataner skal ikke bruge meget plads.

Hvis der nu kommer flere..igen på jeres loft og vægge ville jeg hive fat i boligforeningen/udlejer og fortælle om problemet, for så er det jo ikke fra jer af og dermed kan i heller ikke komme dem til livs.

Held og lykke og kan godt forstå du ikke kan have sådan noget.

:-) Sisse

Anmeld

25. november 2010

FamilenStorm

Puha.. Har haft mareridt over de små kryb hele natten.. Så har fået ringet til skadedyrsbekæmperen.. Det er møllarver vi har fået og de ligger 200 æg hver!!!! Fy for den.. Så nu kommer de og reder mit køkken fra de små sataner!! 1200 bobs plus moms.. Er sku nogle dyre gæster at få besøg af de små djævler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.