mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Maja88

twinboys skriver:

Dette skal du helst undgå:

• Al upasteuriseret ost; Feta, skimmelost som brie, camenbert, danablue og stilton
  • Fåre- og gedemælk og produkter af samme
  • Friske postejer af kød, fisk eller grøntsager; dåsepostej er OK
  • Koldt, kogt /stegt kød og forkogt fjerkræ, der ikke kan varmes ordentligt
  • Rå eller blødkogte æg og produkter med æg, desserter, hjemmelavet mayo osv.
  • Rå kødretter som tatar og parmaskinke
  • Rå fisk, sushi
  • Rå eller letkogte skaldyr som østers, muslinger, kæmperejer og kabber

Har det fra en bog der hedder: Den store graviditetsbog

ej hvor min mave snørrer sig sammen.. og ja kan godt ske jeg er pyldret. men er førstegangs gravid....

men jeg har da spist viiiildt mange blødkogte æg på de her 6 måneder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

ej hvor min mave snørrer sig sammen.. og ja kan godt ske jeg er pyldret. men er førstegangs gravid....

Det er jo for at undgå salmonella at de råder een til at gå med livrem og seler

Anmeld

24. november 2010

Maja88

Ni-ko-li-ne skriver:

Det er jo for at undgå salmonella at de råder een til at gå med livrem og seler

ja og ville da heller aldrig spise rå æg- gravid eller ej. men blødkogte.

Anmeld

24. november 2010

Silas&Mille

Altså jeg spiser hvad jeg har lyst til.

De siger jo bla. at man ikke må drikke alkohol, men jeg har da fx fået et enkelt glas rødvin et par gange

Jeg synes man stresser sig selv lidt ved at gå for meget op i hvad man må og ikke må som gravid...

Anmeld

24. november 2010

Maise

Lakrids i store mængder, da det kan give for højet blodtryk.

Vi siger ikke til nogen at da jeg var i 5 og 6 måned åd en pose piratos om dagen. påvirkede ikke mit blodtryk, men jeg har også tendens til for lavt blodtryk.

Anmeld

24. november 2010

AnneBJ

Maja88 skriver:

Jeg har også spist både gravad laks og blødkogte æg - dog ikke sammen...

Jeg drikker også vand af flaske, har taget 2 panodiler og drikker light sodavand!

Selvfølgelig gør jeg det ikke fuldstændig hovedløst - men altså! Jeg gider squ ikke leve af toastbrød med smør...

Det er ikke for at være uansvarlig eller noget, og jeg kunne ikke drømme om at spise utilberedt mad, hvor risikoen for salmonella er ret stor, men omvendt så bliver jeg sindsyg af alle de regler. Forsøger efter bedste evne ikke at tænke så meget over det, for så bliver jeg simpelthen så bekymret for lillemanden i maven hvis han ikke lige har sparket den sidste time...

Anmeld

24. november 2010

AnneBJ

Maise skriver:

Lakrids i store mængder, da det kan give for højet blodtryk.

Vi siger ikke til nogen at da jeg var i 5 og 6 måned åd en pose piratos om dagen. påvirkede ikke mit blodtryk, men jeg har også tendens til for lavt blodtryk.

Haha, jeg elsker også piratos.. OG de er jo gode mod forstoppelse, hvis man er oppe i den mængde du spiste ... det er faktisk win-win!

Anmeld

24. november 2010

AnneBJ

MoriSverige skriver:

Altså jeg spiser hvad jeg har lyst til.

De siger jo bla. at man ikke må drikke alkohol, men jeg har da fx fået et enkelt glas rødvin et par gange

Jeg synes man stresser sig selv lidt ved at gå for meget op i hvad man må og ikke må som gravid...

Anmeld

24. november 2010

Silas&Mille

AnneBJ skriver:

Jeg har også spist både gravad laks og blødkogte æg - dog ikke sammen...

Jeg drikker også vand af flaske, har taget 2 panodiler og drikker light sodavand!

Selvfølgelig gør jeg det ikke fuldstændig hovedløst - men altså! Jeg gider squ ikke leve af toastbrød med smør...

Det er ikke for at være uansvarlig eller noget, og jeg kunne ikke drømme om at spise utilberedt mad, hvor risikoen for salmonella er ret stor, men omvendt så bliver jeg sindsyg af alle de regler. Forsøger efter bedste evne ikke at tænke så meget over det, for så bliver jeg simpelthen så bekymret for lillemanden i maven hvis han ikke lige har sparket den sidste time...

Anmeld

24. november 2010

Maise

AnneBJ skriver:

Haha, jeg elsker også piratos.. OG de er jo gode mod forstoppelse, hvis man er oppe i den mængde du spiste ... det er faktisk win-win!

PRÆCIS, det var en sand pøllefest hver dag i den periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.