mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.610 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Maja88

ja jeg er gravid og synes hele tiden jeg er i tvivl om hvad man må spise og hvad man ikke må.

så derfor synes jeg da lige vi skal have en tråd, hvor vi får frem hvad vi IKKE må spise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Maja88

slet ingen???

Anmeld

24. november 2010

oerbaek

rødt kød må man i hvertfald ikke spise...

Anmeld

24. november 2010

LouiseNielsen

Man høre SÅ meget om alt mulig man ikke må spise. Og skal man lytte efter det hele, så bliver du skisme sulten inden din graviditet slutter....

Alm sund fornuft vil jeg sige, det kommer du langt med... Spørg evt din Jm, for hun vil kunne fortælle dig hvis der er noget du SKAL holde dig fra.....

Kram

Anmeld

24. november 2010

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

ja jeg er gravid og synes hele tiden jeg er i tvivl om hvad man må spise og hvad man ikke må.

så derfor synes jeg da lige vi skal have en tråd, hvor vi får frem hvad vi IKKE må spise

der er ingen lov jo

inde på sundhedsstyrelsens hjemmeside kan man holde sig assure, man kan også få materiale ved lægen...

men altså:

1) upasteuriserede mælkeprodukter skal man holde sig fra, det være sig ost og alt andet der ikke er pasteuriseret. Der kan være parasitter i der kan give rigtig dårlige følger i værste fald kan baby dø i mavsen

2) kød som er råt eller ikke gennemstegt. Det er også parasitter vi taler om her, samt bakterier

3) skimmelprodukter

4) Rå fisk, med mindre den har været nedfrosset i 24 timer

5) drikke med meget koffein i

6) ting med sødemidler, særligt aspartam

Anmeld

24. november 2010

Ni-ko-li-ne

slet ingen???

ja og alkohol naturligvis

der er også de store rov fisk, de indeholder for meget tungmetal... og ikke mere end 400ug A vitamin om dagen

Anmeld

24. november 2010

Maja88

tak´for jeres svar.

men altså jeg har da total dårlig samvittighed. for ja har spist graved laks her sidst og havde slet ikke i tankerne at jeg ikke måtte.- så må man det eller

Anmeld

24. november 2010

Ni-ko-li-ne

Maja88 skriver:

tak´for jeres svar.

men altså jeg har da total dårlig samvittighed. for ja har spist graved laks her sidst og havde slet ikke i tankerne at jeg ikke måtte.- så må man det eller

hmmm det ved jeg ikke... mon ikke det går den ene gang??? ellers tag røget næste gang

Anmeld

24. november 2010

A.

tun må du ikke spise medmindre er den fra dåse

Anmeld

24. november 2010

twinboys

Dette skal du helst undgå:

• Al upasteuriseret ost; Feta, skimmelost som brie, camenbert, danablue og stilton
  • Fåre- og gedemælk og produkter af samme
  • Friske postejer af kød, fisk eller grøntsager; dåsepostej er OK
  • Koldt, kogt /stegt kød og forkogt fjerkræ, der ikke kan varmes ordentligt
  • Rå eller blødkogte æg og produkter med æg, desserter, hjemmelavet mayo osv.
  • Rå kødretter som tatar og parmaskinke
  • Rå fisk, sushi
  • Rå eller letkogte skaldyr som østers, muslinger, kæmperejer og kabber

Har det fra en bog der hedder: Den store graviditetsbog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.