Råd til at sove ude i barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.824 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. august 2008

EliasNoah

Ja... som overskriften lyder har jeg brug for nogle gode råd.

Noah er 5 mdr og har ikke sovet ude for i barnevognen endnu. Jeg syntes han var for lille til at sove ude da han blev født i marts også kom sommeren. Men nu vil jeg have ham i barnevognen.

Problemet er bare at han kun kan falde i søvn på maven. Jeg har prøvet at ligge ham på ryggen, men han holder sig vågen til han er overtræt. Da Elias var lille lavede jeg den fejl at vugge ham i søvn i barnevogen, hvilket resulterede i at jeg til sidst måtte vugge ham i op til 1 time. Den fejl vil jeg ikke lave nu.

Men jeg ved bare ikke helt hvordan jeg så skal klare den her med Noah. Det er jo ikke så smart at han til vinter ligger på maven med sele på.

Jeg kan ikke gå en tur med ham, da vi bor på 1.sal, men vi har en skøn stor tagterasse med en dejlig barnevogn.

Har i et godt fif?

kh Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2008

Pia.

Prøv, det ville jeg gøre... jeg tror helt sikkert det er et spørgsmål om vane... put ham på ryggen og se om det ikke går, læg ham evt. over på siden...
jeg har et dp barn som helst vil ligge på maven og selvom selen er meget stram så formår han at vende sig om han sætter sig bare op og smutter benene den anden vej og så sover han med hovedet i den anden ende af barnevognen - men jeg putter ham altid på ryggen den rigtige vej, og tjekker jeg bare 10 minutter efter ligger han på maven... :)

Så prøv at lægge ham ud og se tiden an er sikker på han vil elske at ligge der ude i den friske luft...

Pøj pøj med det...

Knus Pia.

Anmeld

22. august 2008

EliasNoah

Hej Pia,

Tak for svaret. Du må jo vide besked når du er dp:)

Skal jeg så bare lade ham ligge og græde og gå ud til ham når det lyder kriminelt? Vi bor i en herlig ejendom og de 4 andre lejligheder under os er ældre/middelaldrende mennesker. Jeg er bare utryg ved han ligger og græder, hvis de nu tror jeg ikke tager mig af min søn. Selvom jeg naturligvis godt selv ved at jeg gør. Men snakken går bare så stærkt her i byen.

Anmeld

23. august 2008

MorCamilla

Jeg ville blive stående ved barnevognen til du kan se at han er faldet i søvn. Når han så begynder at græde. så tjek om han har sutten (hvis man bruger det) lige vise dit ansigt for ham, så han ved at han ikke er alene.. Det ville jeg gøre hvis det var mig..
Held og lykke med det, jeg håber snart han vender sig til at sove i barnevognen..

Knus fra Camilla.

Anmeld

23. august 2008

EliasNoah

Hej Camilla ( Navnesøster:)

Tak for dit råd. I dag blev han lagt ud igen, men det regnede så for en sikkerheds skyld fik barnevognen regnslaget over sig. Jeg puttede ham dejlig og havde taget en spille uro med som han elsker og han gav et lille kvæk og så sov han lige så dejligt. :D

Det var herligt. Vi fortsætter i morgen og krydser fingre for det ikke bare var en engangs fornøjelse. Han så i hvert fald ud til at nyde det:)

Knus Camilla

Anmeld

24. august 2008

MorCamilla

Hejsa Camilla.

Hvor er det dejligt at høre... :) Håber også for dig at det kun var en engangsfornøjelse at han ikke ville sove i barnevognen før..

Knus fra Camilla.

Anmeld

24. august 2008

Jan9e D

EliasNoah skriver:

Hej Camilla ( Navnesøster:)

Tak for dit råd. I dag blev han lagt ud igen, men det regnede så for en sikkerheds skyld fik barnevognen regnslaget over sig. Jeg puttede ham dejlig og havde taget en spille uro med som han elsker og han gav et lille kvæk og så sov han lige så dejligt. :D

Det var herligt. Vi fortsætter i morgen og krydser fingre for det ikke bare var en engangs fornøjelse. Han så i hvert fald ud til at nyde det:)

Knus Camilla

Hej Camilla

Vil lige sige at det ikke anbefales i mange kommunale DP at børn bliver lagt til at sove i barnevognen med regnslag på, da der desværre har været nogle dødsulykker, mener det var kvæling. Og min Sp også fraråede det da jeg fik Mathine.

Knus (H) Jannie

Anmeld

24. august 2008

EliasNoah

Hej Jannie,

Tak for dit svar. Jeg er bevist over det med regnslag og kvælning. Men det storregnende og barnevognen ville blive drivvåd hvis ikke det var på. Ellers bruger jeg det stort set aldrig.
Jeg er selv af den overbevisning at barnevogne ikke tager skade af lidt regn, men jeg syntes alligevel dette var for meget.

Med elias brugte jeg en babynap foran, sådan en vil jeg også bruge til Noah.

Knus Camilla

Anmeld

24. august 2008

Pia

Hej..

Dejligt at du havde en god succes med og putte lille manden ud ei barnevognen..

ang det med regnslag, så er det rigtig at de nogle steder ikke vil bruge det..
De har EN gang været en ulykke hvor det var kvælning og det var fordi barnet havde sat sig op og rykket regnslaget over hovdet på sig selv.
Men i den ulykke skal det siges at regnslaget ikke var sat ordenltig og så var det en barnevógn med blød kalche.

Jeg fik nemlig samme besked da min datter startede i dp.
Hun har en emmealjunga vogn og den har blød kalche.
Fik så afvide af min dp, at så måtte hun ikke bruge regnslag. Hun ville gerne , men havde fået afvide at hun ikke måtte.
Jeg ringede så til kommunen og spurgte ind til hvorfor det var sådan og om det kunne passe at jeg skulle have en vogn med hård kalche for at hun måtte putte regnslag på.
FIk så den overstående historie og fik afvide at det havde været en meget speciel situation. og fik samtidig afvide, at en dp ikke kan nægte at bruge regnslag på min vogn, men at jeg så skal vide at jeg sammen med dp har fælles ansvar hvis der sker noget..
Men de sagde også at det ikke var en regl at de ikke må bruge regnslag. de fraråder det bare pga den ene ulykke der har været sket.

Så jeg tror det kommer an på din dp.

Og som min egen dp sagde, så skal de jo også kigge til ungeren flere gange mens de sover.

Kh Pia der heller ikke bryder sig om at hendes barnevogn får store regnskyl.

Anmeld

24. august 2008

EliasNoah

Tak for dit svar Pia.

Vores altan barnevogn er en stor og meget hård Odder barnevogn, så der ryger kalechen (staves?) ingen vegne:) Den er stor, fin og meget hård;) Selv kigger jeg også nærmest hver 5. min til ham. (pyldre mor(L) )

Jeg forstår godt situationen, men jeg syntes alligevel det er ret vildt at ét tilfælde kan skabe så megen opmærksomhed. Men der skal jo også være alle de sikkerheds-forholdsregler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.