Hej..
Dejligt at du havde en god succes med og putte lille manden ud ei barnevognen..
ang det med regnslag, så er det rigtig at de nogle steder ikke vil bruge det..
De har EN gang været en ulykke hvor det var kvælning og det var fordi barnet havde sat sig op og rykket regnslaget over hovdet på sig selv.
Men i den ulykke skal det siges at regnslaget ikke var sat ordenltig og så var det en barnevógn med blød kalche.
Jeg fik nemlig samme besked da min datter startede i dp.
Hun har en emmealjunga vogn og den har blød kalche.
Fik så afvide af min dp, at så måtte hun ikke bruge regnslag. Hun ville gerne , men havde fået afvide at hun ikke måtte.
Jeg ringede så til kommunen og spurgte ind til hvorfor det var sådan og om det kunne passe at jeg skulle have en vogn med hård kalche for at hun måtte putte regnslag på.
FIk så den overstående historie og fik afvide at det havde været en meget speciel situation. og fik samtidig afvide, at en dp ikke kan nægte at bruge regnslag på min vogn, men at jeg så skal vide at jeg sammen med dp har fælles ansvar hvis der sker noget..
Men de sagde også at det ikke var en regl at de ikke må bruge regnslag. de fraråder det bare pga den ene ulykke der har været sket.
Så jeg tror det kommer an på din dp.
Og som min egen dp sagde, så skal de jo også kigge til ungeren flere gange mens de sover.
Kh Pia der heller ikke bryder sig om at hendes barnevogn får store regnskyl.
Anmeld