Støt retten til at bære tørklæde i sundhedsvæsnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

1977

Profilbillede for 1977
A&F skriver:

Mange tyrkere forbinder det med kultur, men det er ikke kultur, det er en del af religionen Islam. Har selv læst Koranen, og det står der.  Og så er det op til kvinden selv, om hun vil tage det på eller ej, da der ingen tvang i islam er.

hmmmm det er jeg faktisk lidt ked af at høre Var ellers lige så glad for at det bare er kultur og ikke religion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Calliope

Har bare ikke hørt andet end at det er kultur  Min tyrkiske venninde siger at det ikke står klart og tydeligt i koranen, og at hun derfor vælger ikke at bære det. Hun har fortalt at det er et spørgsmål om kultur

Islam siger at kvinder skal gå med tørklæde - det er vel en del af kulturen om man så følge sin religion på alle punkter  

Jeg har nemlig også muslimsk veninder fra Morocco oprindeligt, og de gik begge med tørklædet, fordi det bringer dem tættere på Mohammed og Allah... 

Vi har jo også en kultur i Danmark, som siger at vi ikke følger biblen til punkt og prikke - men det betyder jo ikke, at biblen så ikke er noget religiøs. 

Anmeld

24. november 2010

SSL

Jeg synes man skal have retten som patient til at fravælge en JM! Men men, jeg ville ALDRIG fravælge pga. tørklæde.. Jeg ville fravælge HVIS hun var ubehagelig, tørklæde eller ej.. Jeg har dog aldrig mødt én fra sundhedsvæsenet som bar tørklæde og ikke var det mest omsorgsfulde menneske, jeg vil gerne vælge én med tørklæde til min fødsel, er sikker på hun ville holde mig i hånden  

Jeg ville være ked af det, hvis jeg ikke havde retten til at fravælge f.eks en mand  Så jeg ønsker at vi kan forbeholde retten til at fravælge hvem vi vil, UDFRA kompetencer og IKKE et tørklæde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.