Støt retten til at bære tørklæde i sundhedsvæsnet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Rosa

Denne tekst kan postes i din FB-status hvis du ønsker at støtte den retten til frit at pratisere egen religion:

(Navn) vil gerne foreslå, at alle ansatte i sundhedsvæsnet ifører sig muslimsk tørklæde torsdag den 2.12 - som protest mod Dansk Folkepartis forslag om, at patienter kan fravælge behandling af ansatte, der bærer tørklæde,og som en tilkendegivelse af at faglighed sidder i hovedet og ikke på hovedet. Slå dette op på din væg, hvis du kender ansatte i sundhedsvæsnet.

I know I will!

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

1977

Profilbillede for 1977

Tørklædet er ikke reliøst, så nej det vil jeg ikke

Anmeld

24. november 2010

sarahb

Rosa skriver:

Denne tekst kan postes i din FB-status hvis du ønsker at støtte den retten til frit at pratisere egen religion:

(Navn) vil gerne foreslå, at alle ansatte i sundhedsvæsnet ifører sig muslimsk tørklæde torsdag den 2.12 - som protest mod Dansk Folkepartis forslag om, at patienter kan fravælge behandling af ansatte, der bærer tørklæde,og som en tilkendegivelse af at faglighed sidder i hovedet og ikke på hovedet. Slå dette op på din væg, hvis du kender ansatte i sundhedsvæsnet.

I know I will!

Rosa

fedt
Det er i en go mening...

Jeg er en af dem der godt kan binde et tørklæde om hoved om sommeren, for at se lidt funky ud. Det skulle jeg jo bare gøre på mit job og se om der er nogle der hellere vil ekspederes af min kollega..

Anmeld

24. november 2010

A&F

Jo det er 

Anmeld

24. november 2010

A&F

Jeanne skriver:

Tørklædet er ikke reliøst, så nej det vil jeg ikke

Jo det er

Anmeld

24. november 2010

1977

Profilbillede for 1977
A&F skriver:

Det er kultur

Anmeld

24. november 2010

A&F

Jeanne skriver:

Det er kultur

Nej, det er pålagt, og det står i Koranen, vil mene at det er verset, som hedder Al-Nisa

Anmeld

24. november 2010

1977

Profilbillede for 1977
A&F skriver:

Nej, det er pålagt, og det står i Koranen, vil mene at det er verset, som hedder Al-Nisa

Har bare ikke hørt andet end at det er kultur  Min tyrkiske venninde siger at det ikke står klart og tydeligt i koranen, og at hun derfor vælger ikke at bære det. Hun har fortalt at det er et spørgsmål om kultur

Anmeld

24. november 2010

sarahb

Jeanne skriver:

Har bare ikke hørt andet end at det er kultur  Min tyrkiske venninde siger at det ikke står klart og tydeligt i koranen, og at hun derfor vælger ikke at bære det. Hun har fortalt at det er et spørgsmål om kultur

der står man man skal dække sig til undtaget ansigtet.. Dvs også hoved hvis man vælger at gå den vej.
Ellers står det også i en hadiz et skrift ved siden af koranen ..

Anmeld

24. november 2010

A&F

Mange tyrkere forbinder det med kultur, men det er ikke kultur, det er en del af religionen Islam. Har selv læst Koranen, og det står der.  Og så er det op til kvinden selv, om hun vil tage det på eller ej, da der ingen tvang i islam er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.