Hvornår droppede i middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Lene-Oliver

sandratobias skriver:

Tobias han sov til middag et par uger mener jeg det var da han begyndte i bh... Da var han lige fyldt 3.. 
Vi droppede den, for vi ku ikk få ham til at sove om aftenen... Og det hjalp...

Nu er han så inde i en dum rytme og vågne mellem 00-03 om natten og så bar er frisk.. Havde det så være kl. 5 havde det været noget andet... 

Det er også vores problem nu. Han er rigtig sød til at falde i søvn om aftenen, men han vågner mellem kl.03-04 og så er han super frisk. Jeg har prøvet og følge ham ind i seng igen og endda også prøvet om han vil sove hos mig men uden held.

Får i jeres til at sove igen og hvis ja hvad gør i så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

sandratobias

Lene-Oliver skriver:

Det er også vores problem nu. Han er rigtig sød til at falde i søvn om aftenen, men han vågner mellem kl.03-04 og så er han super frisk. Jeg har prøvet og følge ham ind i seng igen og endda også prøvet om han vil sove hos mig men uden held.

Får i jeres til at sove igen og hvis ja hvad gør i så?

Jamen vi forsøger et par gange og putte ham i hans egen seng igen... står og nusser ham lidt på kinden/hovedet... Og siger så godnat igen og går ud... 3. gang han går ud igen, så tar vi ham med ind til oz... Til tider sover han med det samme.... Men for det meste ligger han bar og snakker... 
Han får at vide hvis han ikk ligger sig til at sove nu kan han komme ind i sin egen seng igen... Og da er det forskelligt hvordan han reagere på det...

Hvornår blir din puttet om aftenen..???  

Anmeld

24. november 2010

Lene-Oliver

sandratobias skriver:

Jamen vi forsøger et par gange og putte ham i hans egen seng igen... står og nusser ham lidt på kinden/hovedet... Og siger så godnat igen og går ud... 3. gang han går ud igen, så tar vi ham med ind til oz... Til tider sover han med det samme.... Men for det meste ligger han bar og snakker... 
Han får at vide hvis han ikk ligger sig til at sove nu kan han komme ind i sin egen seng igen... Og da er det forskelligt hvordan han reagere på det...

Hvornår blir din puttet om aftenen..???  

Vi har fast rutine hver aften,

-aftensmad

-han leger, mens jeg vasker op

-Bad

-nattøj og børste tænder

-godnat historie og så godnat

Min ligger og synger sange hvis man tager ham med i min seng og der bruger jeg også den med at han kommer ind i sin egen seng, den virker desværre kun 1/2-1 min så starter han igen.

Jeg har ikke haft problemer med det før nu hvor han er kommet over i junior sengen, så overvejer om jeg skal sætte han tremmeseng op igen.

Anmeld

24. november 2010

sandratobias

Lene-Oliver skriver:

Vi har fast rutine hver aften,

-aftensmad

-han leger, mens jeg vasker op

-Bad

-nattøj og børste tænder

-godnat historie og så godnat

Min ligger og synger sange hvis man tager ham med i min seng og der bruger jeg også den med at han kommer ind i sin egen seng, den virker desværre kun 1/2-1 min så starter han igen.

Jeg har ikke haft problemer med det før nu hvor han er kommet over i junior sengen, så overvejer om jeg skal sætte han tremmeseng op igen.

Ved Tobias har han gjort det før... Men det var en lille periode... Men efter han kom i juniorsengen da vågnede han... Pludselig så sov han hele natten i en periode, og så stoppede det igen, og nu vågner han igen..
Tremmesengen har vi prøvet en gang efter... Og han sov... Men nu ska vi bruge den til februar så det går ikk og ta den i brug igen...

Men overvejede og ringe til sundhedsplejersken og se om hun har nogle gode råd...

I weekenden var vi langs med ham og da kom han i seng omkring 21 30- 22 00... Og han sov hele natten.. Og normalt blir han puttet kl. 20...  

Anmeld

24. november 2010

LinLin

David stoppede da han var 2,11 år - da startede han nemlig i bhv... Det gik rigtigt fint - dog sov han middagslur en af dagene i weekenden i yderligere 1½ md ca - derefter aldrig

Anmeld

24. november 2010

helora

Lene-Oliver skriver:

Hej piger

Håber i kan hjælpe min søn bliver 3år til maj 2011. Han sover middagslur fra ca kl.12-14 og bliver puttet omkring kl.19 om aftenen. Men de sidste par dage er han vågnet omkring kl.3-4 om natten og er super frisk, mon det er ved at være tid til at droppe middagsluren?

Er der nogle der har nogle gode råd? Det skal lige siges at det kun er lidt over en uge siden at han kom over i sin junior seng, så mon det er det der er problemet?

I kan prøve at korte middagsluren ned til en time om dagen og se om det virker. Det har fungeret for mine piger, som i dag er 3,5 år og stadig sover til middag

Anmeld

24. november 2010

Lene-Oliver

sandratobias skriver:

Ved Tobias har han gjort det før... Men det var en lille periode... Men efter han kom i juniorsengen da vågnede han... Pludselig så sov han hele natten i en periode, og så stoppede det igen, og nu vågner han igen..
Tremmesengen har vi prøvet en gang efter... Og han sov... Men nu ska vi bruge den til februar så det går ikk og ta den i brug igen...

Men overvejede og ringe til sundhedsplejersken og se om hun har nogle gode råd...

I weekenden var vi langs med ham og da kom han i seng omkring 21 30- 22 00... Og han sov hele natten.. Og normalt blir han puttet kl. 20...  

Jeg har også overvejet at kontakte sundhedsplejersken, syntes det er mærkeligt når han er nemmere at få til at falde i søvn i juniorsengen end i tremmesengen. Men man vil da gerne undgå at han står op kl.03 hver nat.

I dag har han kun sovet 1 1/2 time i dagplejen og det er på trods af at han ikke har sovet siden kl.03 i nat og så har jeg prøvet at strække ham lidt med at komme i seng her til aften, pluds en god lang gå tur inden senge tid. Jeg håber det kan være løsningen, så ser spænt natten an

Anmeld

24. november 2010

sandratobias

Lene-Oliver skriver:

Jeg har også overvejet at kontakte sundhedsplejersken, syntes det er mærkeligt når han er nemmere at få til at falde i søvn i juniorsengen end i tremmesengen. Men man vil da gerne undgå at han står op kl.03 hver nat.

I dag har han kun sovet 1 1/2 time i dagplejen og det er på trods af at han ikke har sovet siden kl.03 i nat og så har jeg prøvet at strække ham lidt med at komme i seng her til aften, pluds en god lang gå tur inden senge tid. Jeg håber det kan være løsningen, så ser spænt natten an

Håber da det hjælper...  

Her blev der oz taget en god gåtur inden sengetid... Så håber oz det virker her...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.