Hvornår droppede i middagsluren?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.005 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. november 2010

Lene-Oliver

Hej piger

Håber i kan hjælpe min søn bliver 3år til maj 2011. Han sover middagslur fra ca kl.12-14 og bliver puttet omkring kl.19 om aftenen. Men de sidste par dage er han vågnet omkring kl.3-4 om natten og er super frisk, mon det er ved at være tid til at droppe middagsluren?

Er der nogle der har nogle gode råd? Det skal lige siges at det kun er lidt over en uge siden at han kom over i sin junior seng, så mon det er det der er problemet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Mormilla

Jeg lytter lige med Har det samme problem og har tænkt det samme som dig

Anmeld

24. november 2010

twinboys

når man er tæt på 3år ved jeg at mange børnehaver ikke kan tilbyde børnene at sove til middag mere... Men et barn har brug for søvn og man siger også at middagssøvnen til kl. 15 ikke har nogen påvirkning med nattesøvnen...

Mine drenge stoppede med at sove til middag da de var 4år...

Majbritt

Anmeld

24. november 2010

TbCp

Vi havde store problemer med at putte Liva det sidste 1/2 års tid hun gik i dagpleje. Vi forsøgte et par gange at droppe middagsluren, men det gik bare ikke.
Så vi valgte at lade hende sove og så måtte vi jo tage kampen om aftenen.
Da hun startede i børnehave sov hun til middag de første par uger, men de fortalte så dernede at hun blev helt vildt sur når hun skulle ind og sove så vi prøvede at droppe luren og det gik fint.
Der var hun lige blevet 3 år

Anmeld

24. november 2010

Lise

Simon begyndte selv, da han var 2½ år gammel, at springe luren over nogle gange. Altså, så lå han bare stille på madrassen i vuggeren og gloede, mens de andre sov. Og herhjemme kunne vi slet ikke få ham til at sove i weekenderne. Lige inden han kom i børnehave, blev det til sådan noget med at han skulle hvile én time, og det gjorde han så. Da han startede i børnehaven - lige omkring 3-års fødselsdag - droppede vi den helt. Det er gået super fint. Dog falder han stadig i søvn nogle gange om eftermiddagen... men når han ikke sover, så er han bare så nem at putte i seng om aftenen. Hvis vi da når det, og han ikke sniger sig til at falde i søvn på sofaen... Han er 3½ år nu.

Anmeld

24. november 2010

Chalala85

Mikkel trappede langsom ned i sønbehov iform af middagslurer da han var omkring 2½år gammel. Han startede i BH i jan 2010 og blev 3 år i April. I Feb. månede tog vi luren fra ham. Han var slet ikke træt om aftenen og hele hans rytme blev rykket for så var han jo træt om morgenen. Selvfølgelig kan der stadig være en dag hvor han er træt og falder i søvn, men det passer også med de dage de er i skoven.

Anmeld

24. november 2010

Valle81

Lene-Oliver skriver:

Hej piger

Håber i kan hjælpe min søn bliver 3år til maj 2011. Han sover middagslur fra ca kl.12-14 og bliver puttet omkring kl.19 om aftenen. Men de sidste par dage er han vågnet omkring kl.3-4 om natten og er super frisk, mon det er ved at være tid til at droppe middagsluren?

Er der nogle der har nogle gode råd? Det skal lige siges at det kun er lidt over en uge siden at han kom over i sin junior seng, så mon det er det der er problemet?

Med Asta blev den droppet da hun var 3 1/2 år gammel - der var desværre ikke ressourcr nok i BH til at hun kunne sove der så det stoppede brat - selvom hun faktisk havde markant brug for den. Det resulterede i at hun sov kl 17000 næsten hver dag - det var så skod.

Min bonussøn Sebastian bliver snart 5 og han får oftest en middagslur her hos os da han ellers er krop umulig og sååååååååååååå stæt når kl er 16:0( Så han får lige en time på langs:0)

Anmeld

24. november 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka stoppede med, at sove til middag i august, hvor han var 2 år og 10 mdr. Vi havde store problemer med, at få ham til, at sove og han holdt "fest" til kl. 22 om aften. Det stoppede, da middagsluren blev taget fra ham

Nu sover han kun om lørdagen, hvis vi skal noget om aften, så han kan være frisk

Anmeld

24. november 2010

Maja88

årrhh det er så individuelt fra barn til barn.

kan du vidst ogse se på svarene. men de skal nok give "lyd fra sig" når det er slut.

når de begynder bare at ligge og kigge og rode rundt så ville jeg nok sige de ikke har behov for det mere. 

nogle børnehaver har grupper for de små og der skal de være væk med deres middagslur og ble inden de kommer i de "store" børns grupper. Og her er der nogen som bliver til de 3½ og nogen kommer over allerede inden de er blevet 3.

håber det blev forståeligt

Anmeld

24. november 2010

sandratobias

Tobias han sov til middag et par uger mener jeg det var da han begyndte i bh... Da var han lige fyldt 3.. 
Vi droppede den, for vi ku ikk få ham til at sove om aftenen... Og det hjalp...

Nu er han så inde i en dum rytme og vågne mellem 00-03 om natten og så bar er frisk.. Havde det så være kl. 5 havde det været noget andet... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.