Spise sushi... Ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Kløver

Ranarupta skriver:

Man må gerne spise de fisk, bare ikke mere end 100 gr. om ugen. Det er meget svært at nå op på, hvis man spiser sushi, men hvis man fx. spiser en tunbøf, må den så ikke veje mere end de 100 gr.

Igen, jeg har ikke hørt andet end man skal holde sig helt fra det, mm det er tun på dåse, men nu er der jo så meget de siger man skal passe på med, så måske alt med måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Ni-ko-li-ne

Anjamichell skriver:

Må mam spise sushi når man er gravid og hvis man ikk må - i så fald hvorfor da?

kun hvis fisken har været frosset i 24 timer... men anbefalingerne er at man ikke må, der kan være parasitter i fisken der i værste fald kan slå barnet ihjel, i maven

Anmeld

24. november 2010

Maja88

hva er det med laks????

må man ikke spise det eller???

jeg gik da lige amok med graved laks her sidst. og i går fik vi laksebøffer

Anmeld

24. november 2010

Polkaprik

Ja som de andre skriver er det ok at spise hvis fisken har været frosset efter foreskrifterne. Du kan jo evt lave det selv så du er sikker på hvad det er du putter i munden, for det er desværre langt fra alle sushisteder de fryser fisken som de skal

Og det kan laves meget billigere end du kan købe det og det er Så hygsomt at lave

Her er noget af vores hjemmelavet

Michelle - der ikke selv spiser sushi men elsker at lave det og er blevet bedre siden de billeder her blev taget..hehe

Anmeld

24. november 2010

SSL

Jeg følger med, for jeg har hørt at rå fisk ikke må spises! Og fisk med et eller andet højt 'stof' i, det startede vidst med m  hihi..

Anmeld

24. november 2010

tinasmor

Polkaprik skriver:

Ja som de andre skriver er det ok at spise hvis fisken har været frosset efter foreskrifterne. Du kan jo evt lave det selv så du er sikker på hvad det er du putter i munden, for det er desværre langt fra alle sushisteder de fryser fisken som de skal

Og det kan laves meget billigere end du kan købe det og det er Så hygsomt at lave

Her er noget af vores hjemmelavet

Michelle - der ikke selv spiser sushi men elsker at lave det og er blevet bedre siden de billeder her blev taget..hehe

Hmmmm det ser lækkert ud, hvorfor bliver man aldrig inviteret til sådan en gang lækkerbisken mad

Anmeld

24. november 2010

Polkaprik

tinasmor skriver:

Hmmmm det ser lækkert ud, hvorfor bliver man aldrig inviteret til sådan en gang lækkerbisken mad

Ja det er da ærgerligt I ikke gør det. Jeg laver det efterhånden til til de gæster jeg ved rigtig godt kan lide det Nogle gange er de også selv med til at lave det og det er bare super hyggeligt. En anderledes måde at være sammen om maden end fondu eller raclette

Som man kan lure på billederne var der også en first-timer der havde været med der og pyntet sin sushi vældigt fint med alle mulige duske og strittere fra sine in-side-out..hahaha.. Men det er jo bare sjovt

Michelle

Anmeld

24. november 2010

LR85

Anjamichell skriver:

JA du må gerne spise sushi, bare vær lidt tilbageholden med TUN. Men du må got få lidt af det, bare ikke for meget.

Spis det endelig, det er sunde med noget fisk for din kommende lille og dig selv

Anmeld

24. november 2010

LR85

Anjamichell skriver:

læs linket her fra netsundhedsplejersken, som har sin kilde fra sundhedsstyrrelsen.

Som gravid må man GERNE spise sushi.

http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&lexkat=S&id=248

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.