Spise sushi... Ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

dorthemus

Anjamichell skriver:

hvad er ulækkert??

Prøv at læs tråden igennem...ulækkert med parasitter i mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Ploffer

Anjamichell skriver:

hvad er ulækkert??

Marine rundorm 

Den parasit/orm der er i ufrosset fisk

Anmeld

23. november 2010

anjamichell@gmail.com

Nårh!!

Anmeld

23. november 2010

mathildemb

Anjamichell skriver:

Må mam spise sushi når man er gravid og hvis man ikk må - i så fald hvorfor da?

Jeg har ikk læst alle svarene, så måske nogen allerede har svaret dette: Du må gerne spise sushi, og det er også rigtigt at der en lov der siger, at sushirestauranter i DK skal have frosset fisken i minimum 24 timer.

Du skal bare vide at det langt fra er alle sushisteder, der overholder dette krav bla. pga. travlhed. Det ved jeg fordi en af min venindes venner har arbejdet på flere forskellige sushibarer, og har fortalt det. Så jeg ville ikke spise det alt for tit, men måske bare en gang imellem, for risikoen er der altså tilsyneladende stadig.

Anmeld

23. november 2010

dorthemus

mathildemb skriver:

Jeg har ikk læst alle svarene, så måske nogen allerede har svaret dette: Du må gerne spise sushi, og det er også rigtigt at der en lov der siger, at sushirestauranter i DK skal have frosset fisken i minimum 24 timer.

Du skal bare vide at det langt fra er alle sushisteder, der overholder dette krav bla. pga. travlhed. Det ved jeg fordi en af min venindes venner har arbejdet på flere forskellige sushibarer, og har fortalt det. Så jeg ville ikke spise det alt for tit, men måske bare en gang imellem, for risikoen er der altså tilsyneladende stadig.

Det var da klamt...øv!

Anmeld

23. november 2010

mathildemb

dorthemus skriver:

Det var da klamt...øv!

Ja det er klamt, men jeg tror nu stadig risikoen er ekstremt lille. Inden jeg blev gravid spiste jeg altså løs alligevel, selvom min veninde havde fortalt mig det.

Anmeld

24. november 2010

Kløver

Anjamichell skriver:

Må mam spise sushi når man er gravid og hvis man ikk må - i så fald hvorfor da?

man må godt spise sushi, men man skal passe på med hvilken fisk der er i, man må feks godt spise tun fra dåse, da det er lavet af små tun, og rejer skulle også være ok, men man skal passe på med røget laks, og er noget med at hvis det er alm laks som er råt, skal det være lavet af noget special laks (fiskehandleren ved som regel hvad det er for noget)

man må ikke spise større rovfisk, derfor man ikke må spise bla tunbøffer, da det er tun fra de større tun fisk. grunden er at de indeholder en stor koncentration af kviksølv, som kan give barnet hjerneskader

Anmeld

24. november 2010

Ranarupta

Maja84 skriver:

man må godt spise sushi, men man skal passe på med hvilken fisk der er i, man må feks godt spise tun fra dåse, da det er lavet af små tun, og rejer skulle også være ok, men man skal passe på med røget laks, og er noget med at hvis det er alm laks som er råt, skal det være lavet af noget special laks (fiskehandleren ved som regel hvad det er for noget)

man må ikke spise større rovfisk, derfor man ikke må spise bla tunbøffer, da det er tun fra de større tun fisk. grunden er at de indeholder en stor koncentration af kviksølv, som kan give barnet hjerneskader

Man må gerne spise de fisk, bare ikke mere end 100 gr. om ugen. Det er meget svært at nå op på, hvis man spiser sushi, men hvis man fx. spiser en tunbøf, må den så ikke veje mere end de 100 gr.

Anmeld

24. november 2010

Ploffer

Maja84 skriver:

Man må spise op til 100 g rovfisk om ugen når man er gravid og ammer. Så tun må man godt spise i sin sushi 

Anmeld

24. november 2010

Kløver

Ploffer skriver:

Man må spise op til 100 g rovfisk om ugen når man er gravid og ammer. Så tun må man godt spise i sin sushi 

okay, jeg læste bare at man skal holde sig helt fra rovfisk, mm det er tun på dåse, netop pga mængden af kviksølv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.