Aflastningsfamilie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Jeg synes da du skulle avertere efter en reserve-bedste-familie eller noget i den retning.
Det må da kunne lade sig gøre.
Kan da godt forstå, hvis du bare engang imellem trænger til et pusterum.
Har du ikke en veninde som kan hjælpe dig lidt eller noget?

Kærligst
Sussie

Jeg har desværre ingen omgangskreds. Den eneste veninde jeg har er selv enlig mor.
Så det er lidt svært at komme ud af huset og se nogle mennesker engang imellem når de alle er så langt væk og så travlt optaget.
Det er lige så meget for mit barns skyld som det er for min egen skyld.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har desværre ingen omgangskreds. Den eneste veninde jeg har er selv enlig mor.
Så det er lidt svært at komme ud af huset og se nogle mennesker engang imellem når de alle er så langt væk og så travlt optaget.
Det er lige så meget for mit barns skyld som det er for min egen skyld.

Så må du da se at få dig nogle flere veninder/venner.
Men hæng da nogle sedler op i Brugsen eller købmanden...eller sæt en annonce i en lokalavis.
Er der ikek en legestue i området, som I kan melde jer til og på den måde komme ud mellem andre et par gange om ugen? På den måde kan du også få lavet dig et nyt netværk.

Anmeld

23. november 2010

mortilflere

Hvad med www.ekstrafamilie.dk

Anmeld

23. november 2010

Mamalou

Jeg er ked af at være lyseslukker, men jeg tror ikke du kan få en aflastningsfamilie - i hvert fald ikke på det grundlag du har beskrevet. Jeg er socialrådgiver og arbejder i en børn- og familieafdeling, og der skal være tale om et barn med særlige behov før, der kan blive tale om aflastning.

Jeg vil anbefale dig selv at finde en løsning - evt gennem de foreninger, der er foreslået her, for der er selvfølgelig ingenting at sige til, at du som enlig mor har brug for at blive aflastet og få luft.

Jeg kan godt følge dine tanker omkring at kommunen vil stemple dig, men her vil jeg sige tværtimod. Tværtimod er det en ressource, at du er ærlig omkring situationen og beder om hjælp.

Anmeld

23. november 2010

Grynt

Hej med dig.

Jeg syntes det er en rigtig god idé med en aflastnings familie til dit barn. Jeg er også ret sikker på ingen ser skævt eller stempler dig!!

Prøv at ring til din social rådgiver og få en tid til en snak med hende/ham. De er der for at hjælpe. Du bliver bare nødt til at være ærlig og fortælle hvordan du og dit barn har det, hvilke resurcer I besider og hvor det er hårdt for dig. Prøv at snak med ham/hende om en evt ansøgning på paragraf 50 (du kan google info om det)

Jeg kender også et par unge kvinder der hver har børn hvor børnenes fædre ikke er i børnenes liv....de fik tilkendt aflastning.

Det lyder til at du har tænkt over det og så kan jeg da kun sige go for it og pøj pøj  Du skal også vide du har ret til en bisidder når du får en samtale med din social rådgiver...4 ører høre bedre en 2

KH Grynt

Anmeld

23. november 2010

Diana2013

Anonym skriver:

Hejsa.
Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette emne så det blev her.
Jeg er enlig mor og mit barn har ikke samvær med sin far. Jeg har på det seneste overvejet om en aflastningsfamilie kunne være en mulighed. Også for at mit barn kommer ud og oplever nogle andre mennesker end sin mor... Vi har ingen familie i nærheden.
Jeg er bare bange for at kommunen vil stemple mig som en der opgiver mig barn hvis jeg søger om dette
Jeg er også bange for at det skal blive sådan at hvis f.eks. mit barn har fødselsdag i den weekend h*n skal være hos aflastningsfamilien at det så ikke kan ændres på... Altså så kan jeg ikke holde fødselsdag for mit barn???

Er der nogen der kender til reglerne omkring dette eller selv står i det???

Jeg håber nogle kan hjælpe og at det ikke blev for rodet.

hej.

Det kan måske også være der er nogle her inde som fx ikke selv kan få børn, der gerne ville passe andres. eller nogle som prøver at få børn, og så de kan "øve" sig. håber du forstår mig ret held og lykke med det hele

Anmeld

23. november 2010

Angelspot

Jeg tror heller ikke du kan få aflastning til dit barn alene af den grund du nævner. Jeg forstår godt du har behov for det, men i disse sparetider, skal der noget mere konkret på bordet i forhold til at få dette tilkendt. Kender en sag med en enlig mor til 2 aktive drenge som ingen familie har i nærheden, hun søge og fik afslag ford ihun er en rigtig god mor, så derfor vurderede de ikke at børnene havde et behov for aflastning.

Men jeg vil da helt klart anbefale dig at søge en reserve bedste i stedet for, det vil være alletiders for dit barn af have en slags bedsteforældre, som kan hygge om og forkæle og give opmærksomhed. Det er i hvert fald en mulighed.

Held og lykke

Anmeld

23. november 2010

Molly8

Anonym skriver:

Tak for alle jeres svar.
Jeg var ikke klar over at man samarbejdede så meget med en aflastningsfamilie.
Men jeg har jo også hørt de skrækhistorier med misbrug og dem hvor aflastningsfamilien har nævnt de mindste fejl ved forældrene for kommunen og til sidst er barnet blevet fjernet

Man kan også søge om en voksenven til sit/sine børn..

Hatten af for, at du undersøger mulighederne, når nu behovet er der.

Held og lykke med det.

Kh Molly

Anmeld

23. november 2010

wamse

Jeg står som dig og har selv overvejet aflastning, men er kun ved overvejelsen endnu.

Selvfølgelig vil du møde uvidende mennesker med fordomme omkring det at man ønsker at have lidt tid for sig selv også, men det siger jo mere om dem end om dig Jeg har som dig heller ikke rigtig nogen til at tage over, og det betyder at min søn på 15 nogen gange passer min datter. Jeg ville aldrig søge efter reserve-bedsteforældre, da jeg ikke ville kunne vide mig sikker på deres bevæggrunde. Det kan man selvfølgelig aldrig, men der vil jo være noget tilsyn når det er en offentlig aflønnet aflastningsfamilie.

Jeg aner ikke om jeg ville kunne få tilbudt aflastning, men min sagsbehandler var selv inde på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.