Anonym skriver:
Hejsa.
Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere dette emne så det blev her.
Jeg er enlig mor og mit barn har ikke samvær med sin far. Jeg har på det seneste overvejet om en aflastningsfamilie kunne være en mulighed. Også for at mit barn kommer ud og oplever nogle andre mennesker end sin mor... Vi har ingen familie i nærheden.
Jeg er bare bange for at kommunen vil stemple mig som en der opgiver mig barn hvis jeg søger om dette 
Jeg er også bange for at det skal blive sådan at hvis f.eks. mit barn har fødselsdag i den weekend h*n skal være hos aflastningsfamilien at det så ikke kan ændres på... Altså så kan jeg ikke holde fødselsdag for mit barn???
Er der nogen der kender til reglerne omkring dette eller selv står i det???
Jeg håber nogle kan hjælpe og at det ikke blev for rodet.
En aflastningsfamilie er jo kun en støtte og en aflastning for dig og ham. Så hvis han har fødselsdag i den weekend, aftaler du da bare med dem at i springer den weekend over.
Du skal ikke føle at du bliver stemplet som en dårlig mor, for sådan er der ingen der tænker. Derimod er du en god mor fordi du netop af eget initiativ vurderer at en aflastningsfamilie er en god ting at få på bane. Det viser jo kun at du vil dit barn det bedste. alle har sgu brug for luft, og jeg nyder de weekender min søn er hos sin far, og det gør jeg med god samvittighed. Da du ikke har den mulighed, er en aflastningsfamilie da specielt en god ting for jer begge. Du får ladet op igen, og han kommer ud og oplever noget nyt.
Jeg er sikker på i begge nok skal blive glade for det....og du er altså en god mor, husk det 
Anmeld