Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Maise

Kære kloge Kvinder.

Clara er nu næsten 11 mdr. hun er langt om længe begyndt at sove godt om natten fra ca 20.00 til ca 07.00. er måske oppe og give sut 1-2 gange på en nat. hun sover stadig 2 gange om dagen.

Hvornår droppede i den ene af lurene??

og hvad tid sov de så fra og til ca ??

Fornemmer at hun efterhånden bare skal lidt senere ud og sove og så droppe den anden lur, men lige nu kan hun max holde 3 timer fra hun vågner til hun skal ud og sove 1 lur.

hvordan var jeres ??

og hvor gamle var de ??

hvad er jeres erfaringer med instiutionen??

får de lov at sove to lure eller ??

Der kommer nok mange indlæg fra mig den næste tid, da clara starter i vuggestue 3 januar. Så er der lige en del der skal på plads i mit hoved. Har i forvejen næsten opkastfornemmelser over at skulle aflevere hende, selvom jeg ved hun ville elske det. godt manden har taget en uges ferie når hun skal køres ind for lige at bede mig om at slappe lidt af.

Håber i vil ryste lidt af jeres erfaringer ud af ærmet og berolige mig.

KH MAISE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Maise

HILFE HILFE

Anmeld

23. november 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina startede i vs, da hun var 11 mdr. Hun sov stadigvæk 2 lure og det tog vuggestuen 100% hensyn til. Hun begyndt, at sove 1 lur da hun var omkring 13-14 mdr.

Det samme var med Luka, da han startede i vs - ingen problemer

Anmeld

23. november 2010

patella

Maise skriver:

Kære kloge Kvinder.

Clara er nu næsten 11 mdr. hun er langt om længe begyndt at sove godt om natten fra ca 20.00 til ca 07.00. er måske oppe og give sut 1-2 gange på en nat. hun sover stadig 2 gange om dagen.

Hvornår droppede i den ene af lurene??

og hvad tid sov de så fra og til ca ??

Fornemmer at hun efterhånden bare skal lidt senere ud og sove og så droppe den anden lur, men lige nu kan hun max holde 3 timer fra hun vågner til hun skal ud og sove 1 lur.

hvordan var jeres ??

og hvor gamle var de ??

hvad er jeres erfaringer med instiutionen??

får de lov at sove to lure eller ??

Der kommer nok mange indlæg fra mig den næste tid, da clara starter i vuggestue 3 januar. Så er der lige en del der skal på plads i mit hoved. Har i forvejen næsten opkastfornemmelser over at skulle aflevere hende, selvom jeg ved hun ville elske det. godt manden har taget en uges ferie når hun skal køres ind for lige at bede mig om at slappe lidt af.

Håber i vil ryste lidt af jeres erfaringer ud af ærmet og berolige mig.

KH MAISE

Tillader mig lige at følge lidt med her. Min dreng er 12 måneder og jeg går også og tænker på hvornår han skruer ned til én lur... han sover nemt 2-3 timer om formiddagen. Og kan også MAX være vågen 3 timer fra han står op til han skal sove formiddag.

Så sover han ca. 1-1½ time om eftermiddagen. Og det syns jeg alligevel er forholdsvis meget, hvis han skal til at skrue ned til én lur om dagen. 

Det skal siges at han også sover ca. 12 timer om natten. 

Men mon ikke det viser sig, når de er klar til at sove kun én gang om dagen?

Anmeld

23. november 2010

Maise

patella skriver:

Tillader mig lige at følge lidt med her. Min dreng er 12 måneder og jeg går også og tænker på hvornår han skruer ned til én lur... han sover nemt 2-3 timer om formiddagen. Og kan også MAX være vågen 3 timer fra han står op til han skal sove formiddag.

Så sover han ca. 1-1½ time om eftermiddagen. Og det syns jeg alligevel er forholdsvis meget, hvis han skal til at skrue ned til én lur om dagen. 

Det skal siges at han også sover ca. 12 timer om natten. 

Men mon ikke det viser sig, når de er klar til at sove kun én gang om dagen?

Det lyder meget som min pige, min venindes pige er 5 dage ældre og kører samme mønster.  hvad tid ca er det han sover på dagen ?? altså både formiddag og eftermiddag?? her er det ca. fra 9.30-11-11.30 og igen fra ca 15-16 og så kommer hun i seng ved 20 tiden. fungerer fint lige nu. ja synes nemlig også det er meget at skære 1 time væk.

Anmeld

23. november 2010

Maise

MoarHvidovre skriver:

Lina startede i vs, da hun var 11 mdr. Hun sov stadigvæk 2 lure og det tog vuggestuen 100% hensyn til. Hun begyndt, at sove 1 lur da hun var omkring 13-14 mdr.

Det samme var med Luka, da han startede i vs - ingen problemer

håber de tager hensyn til det, så spiser de jo bare ikke helt på samme tids punkt, eller hvordan fungerede det ??

Anmeld

23. november 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Maise skriver:

håber de tager hensyn til det, så spiser de jo bare ikke helt på samme tids punkt, eller hvordan fungerede det ??

Det var ikke noget problem og det tog de hensyn til ved begge to, hvis de sov når der var frokost 

Men mange gange sker der det, at de små stille og roligt får rykket deres rytmer, så det passer med vuggestuen

Anmeld

23. november 2010

Maise

MoarHvidovre skriver:

Det var ikke noget problem og det tog de hensyn til ved begge to, hvis de sov når der var frokost 

Men mange gange sker der det, at de små stille og roligt får rykket deres rytmer, så det passer med vuggestuen

ja har godt tænkt på at de selv rykker det.tak for svar.

Anmeld

23. november 2010

patella

Maise skriver:

Det lyder meget som min pige, min venindes pige er 5 dage ældre og kører samme mønster.  hvad tid ca er det han sover på dagen ?? altså både formiddag og eftermiddag?? her er det ca. fra 9.30-11-11.30 og igen fra ca 15-16 og så kommer hun i seng ved 20 tiden. fungerer fint lige nu. ja synes nemlig også det er meget at skære 1 time væk.

Det er næste det samme. Han sover fra 19-07, 9:30-12 og 15-16.30

Anmeld

23. november 2010

Maise

patella skriver:

Det er næste det samme. Han sover fra 19-07, 9:30-12 og 15-16.30

hmmm æder lige mine ord i mig igen. Kunne ikke lægge hende til aften kl 20. nu er kl. 21 og hun er stadig oppe og frisk ikke engang overtræt. hmmm tror jeg prøver at trække formiddagsluren i morgen og droppe eftermiddagsluren og så lægge i seng kl. 19. Vi har endna været til babysvømning efter eftermiddagsluren som kun varede 45 minutter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.