Hjææælp - bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Snuske1985

MissChrista skriver:

Hej alle.

jeg har et problem; jeg fik konstateret bækkenløsning for cirka 10 uger siden, og har været sygemeldt siden da. Jeg har fået til fys for at afhjælpe problemet, og det har vel også hjulpet indtil nu. Den sidste uges tid har jeg haft så kraftige smerter, at jeg ikke kan gøre noget overhovedet. Bare turen ud på toilettet er en kamp uden lige - det gør simpelthen SÅ ondt. Jeg kan sidde ned - i cirka 10 minutter og så gør det ondt igen, og når jeg så skal finde en ny sidde/liggestilling, får jeg så mange smeerter at jeg faktisk kan tude over det.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op, og hvis jeg skal kontakte nogle, hvem skal det så være??? Læge/JM/fødegang?? Hvad skal jeg gøre? Piiv.

1000 knus

Hej.

Lider ligesom dig også af bækkenløsning og startede også med fys. Men min jordmoder anbefalede at jeg skulle prøve akupunktur - et gratis tilbud til gravide (i hvert fald på Kolding sygehus - ved ikke hvordan det er andre steder?!) Nu er jeg afsted hver uge og det hjælper, så længe jeg passer på mig selv imellem behandlingerne. Men der skal heller ikke gå længere end en uge i mellem dem. Men prøv at forhøre dig ved din jordmoder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

mortilnoahogmelina

Heej med dig

Jaaa , nu er jeg lige som dig en som lider forfærdeligt at bækkenløsning .

jeg har 5 uger til termin og er ved at gå hjemmefra efterhånden af smerte .

jeg snakkede med min jordmore om det idag , og hun sagde man desværre ikke kunne gøre mere for mig nu , jeg har gået til fys i starten det hjalp i starten , jeg har det bælte , det hjalp os i starten . jeg har prøvede at ligge sidde og gå så meget som muligt .

Jeg har virkelig prøvede alt jeg har lavede alle øvelser jeg har fået med hjem , jeg har holdt mit bækken i ro så meget som muligt og jeg har gjort med benene som anbefalede .

men nu , nu er der absolut INTET som virker , jeg har konstant smerte , og kan simpelthen ikk få min røv med når jeg skal op om natten og tisse , det  er så smertefuldt .

Du kan prøve  svømmehallen , som sidste udvej .

De vil ikk sætte første gangs gravide igang , da det aldrig ender godt , det kan tage uger før du har født og der kan opstå komplikationer , det var hvad min jordmore sagde idag . Hun sagde os man evt kunne blive indlagt indtil man havde født , men nej tak jeg vil ik ligge på sygehuset i 5 6 uger måske mere .

Så du må holde smerten ud , kender den alt for godt selv .

jeg håber på det bedste for dig  .

knus fra mig

Anmeld

23. november 2010

jannebjerre

MissChrista skriver:

Hej alle.

jeg har et problem; jeg fik konstateret bækkenløsning for cirka 10 uger siden, og har været sygemeldt siden da. Jeg har fået til fys for at afhjælpe problemet, og det har vel også hjulpet indtil nu. Den sidste uges tid har jeg haft så kraftige smerter, at jeg ikke kan gøre noget overhovedet. Bare turen ud på toilettet er en kamp uden lige - det gør simpelthen SÅ ondt. Jeg kan sidde ned - i cirka 10 minutter og så gør det ondt igen, og når jeg så skal finde en ny sidde/liggestilling, får jeg så mange smeerter at jeg faktisk kan tude over det.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op, og hvis jeg skal kontakte nogle, hvem skal det så være??? Læge/JM/fødegang?? Hvad skal jeg gøre? Piiv.

1000 knus

Varmvandsbassin er GULD værd!

Og hvilke, men husk, at selvom det gør ondt, er det vigtigt du holder dig igang med nogle gåture og sådan,  så du ikke bliver alt for "stiv" i det...

Anmeld

23. november 2010

Mor Christa

Ihh, tusinde tak for alle jeres svar - jeg må jo bare prøve mig frem.. Håber virkelig snart han vil ud, så jeg kan slippe for de her åndssvage smerter !!!

Anmeld

23. november 2010

Ploffer

MissChrista skriver:

Hej alle.

1000 knus

Hejsa.

Jeg led også af rigtig slem bækkenløsning her i min sidste graviditet 

Da smerterne var allerværst havde jeg rigtig god gavn af at ligge med en ispose på skambenet, eller mellem benene 

Lidt ligesom når man forstuver et eller andet, er det godt med noget is på for at mindske evt. hævelse.

Håber det ikke bliver alt for uudholdeligt i de sidste uger 

Knus Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.