Hjææælp - bækkenløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. november 2010

Mor Christa

Hej alle.

jeg har et problem; jeg fik konstateret bækkenløsning for cirka 10 uger siden, og har været sygemeldt siden da. Jeg har fået til fys for at afhjælpe problemet, og det har vel også hjulpet indtil nu. Den sidste uges tid har jeg haft så kraftige smerter, at jeg ikke kan gøre noget overhovedet. Bare turen ud på toilettet er en kamp uden lige - det gør simpelthen SÅ ondt. Jeg kan sidde ned - i cirka 10 minutter og så gør det ondt igen, og når jeg så skal finde en ny sidde/liggestilling, får jeg så mange smeerter at jeg faktisk kan tude over det.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op, og hvis jeg skal kontakte nogle, hvem skal det så være??? Læge/JM/fødegang?? Hvad skal jeg gøre? Piiv.

1000 knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Louisiana

MissChrista skriver:

Hej alle.

jeg har et problem; jeg fik konstateret bækkenløsning for cirka 10 uger siden, og har været sygemeldt siden da. Jeg har fået til fys for at afhjælpe problemet, og det har vel også hjulpet indtil nu. Den sidste uges tid har jeg haft så kraftige smerter, at jeg ikke kan gøre noget overhovedet. Bare turen ud på toilettet er en kamp uden lige - det gør simpelthen SÅ ondt. Jeg kan sidde ned - i cirka 10 minutter og så gør det ondt igen, og når jeg så skal finde en ny sidde/liggestilling, får jeg så mange smeerter at jeg faktisk kan tude over det.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op, og hvis jeg skal kontakte nogle, hvem skal det så være??? Læge/JM/fødegang?? Hvad skal jeg gøre? Piiv.

1000 knus

Jeg havde det præcis ligesådan da jeg var gravid med min søn. Jeg blev henvist til en akupunktør, og det hjalp faktisk.

God bedring

Anmeld

23. november 2010

LouiseNielsen

Jeg led også meget RIGTIG MEGET af bækkenløsning. Grundet en gammel skade på mit bækken hvor jeg skubbede mit bækken skævt...

Jeg kan slet ikke passe noget som helst når jeg er gravid, har det faktisk bedst når jeg ligger på siden, men en pude mellem mine ben, og et glidelagen så jeg ik skal bruge bækkenet når jeg skal vende mig.

Mit råd er: LYT TIL DIN KROP!!!

Det er så vigtig at du ikke overanstrænger dig. For du kan risikere at leve med det resten af dit liv.

Under min første graviditet blev jeg indlagt 19 uger henne i min graviditet fordi jeg ikke kunne rejse mig fra sofaen en dag da jeg skulle på wc. Det endte med jeg lagde på gulvet og kunne ikke komme op, og tissede i mine bukser. Trods det tog jeg det ikke alvorligt, og måtte bøde for det bagefter. Jeg har siden min første graviditet haft kroniske smerter i mit bækken.

Under min anden graviditet viste jeg lidt omkring det, og tænkte meget over hvad jeg lavede...

Du må ikke sidde i skræderstilling, du må ikke støvsuge og du skal undgå at vride i dit bækken.... Fx når du skal ind i bilen, så brug en pose og sæt dig på, når du så skal have bene med ind i bilen, så glider du rundt på posen så du ikke skal sprede bene for meget og ikke skal vride i dit bækken. Og det samme når du skal sove. Få et glidelagen hos din jordermor, den vil hjælpe dig rigtig meget.

Begynd til graviditetssvømning og få nogen øvelser du kan lave i vandet....

Har du spørgsmål, så skriv endelig... Føler  mig som ekspert på det område...

Anmeld

23. november 2010

Mor Christa

LouiseNielsen skriver:

Jeg led også meget RIGTIG MEGET af bækkenløsning. Grundet en gammel skade på mit bækken hvor jeg skubbede mit bækken skævt...

Jeg kan slet ikke passe noget som helst når jeg er gravid, har det faktisk bedst når jeg ligger på siden, men en pude mellem mine ben, og et glidelagen så jeg ik skal bruge bækkenet når jeg skal vende mig.

Mit råd er: LYT TIL DIN KROP!!!

Det er så vigtig at du ikke overanstrænger dig. For du kan risikere at leve med det resten af dit liv.

Under min første graviditet blev jeg indlagt 19 uger henne i min graviditet fordi jeg ikke kunne rejse mig fra sofaen en dag da jeg skulle på wc. Det endte med jeg lagde på gulvet og kunne ikke komme op, og tissede i mine bukser. Trods det tog jeg det ikke alvorligt, og måtte bøde for det bagefter. Jeg har siden min første graviditet haft kroniske smerter i mit bækken.

Under min anden graviditet viste jeg lidt omkring det, og tænkte meget over hvad jeg lavede...

Du må ikke sidde i skræderstilling, du må ikke støvsuge og du skal undgå at vride i dit bækken.... Fx når du skal ind i bilen, så brug en pose og sæt dig på, når du så skal have bene med ind i bilen, så glider du rundt på posen så du ikke skal sprede bene for meget og ikke skal vride i dit bækken. Og det samme når du skal sove. Få et glidelagen hos din jordermor, den vil hjælpe dig rigtig meget.

Begynd til graviditetssvømning og få nogen øvelser du kan lave i vandet....

Har du spørgsmål, så skriv endelig... Føler  mig som ekspert på det område...

Ihh, det lyder forfærdeligt. problemet med mig er også, at det tager mig 20 minutter at komme på toilettet hvis jeg skal gøre det alene, og min kæreste arbejder jo om dagen så jeg ved ikke hvordan jeg lige skal klare mig når jeg står på egne ben.

hvem skal jeg ha' fat i ?? Jeg ringede til fødegangen (fordi jeg hverken kunne få fat i min egen jordemoder eller i min egen læge) og damen sagde bare at man ikke kunne gøre noget ved det, men det kan da simeptlhen ikke passe at jeg ikke kan gøre noget som helst overhovedet?? Jeg kan jo ikke leve med at ligge i min seng fra nu af og indtil jeg skal føde. Der er 4 uger til min termin, og jeg kan da ikke leve sådan her i 4 uger endnu?? Er heelt blank - aner ikke hvad jeg skal gøre ):

Anmeld

23. november 2010

LouiseNielsen

MissChrista skriver:

Ihh, det lyder forfærdeligt. problemet med mig er også, at det tager mig 20 minutter at komme på toilettet hvis jeg skal gøre det alene, og min kæreste arbejder jo om dagen så jeg ved ikke hvordan jeg lige skal klare mig når jeg står på egne ben.

hvem skal jeg ha' fat i ?? Jeg ringede til fødegangen (fordi jeg hverken kunne få fat i min egen jordemoder eller i min egen læge) og damen sagde bare at man ikke kunne gøre noget ved det, men det kan da simeptlhen ikke passe at jeg ikke kan gøre noget som helst overhovedet?? Jeg kan jo ikke leve med at ligge i min seng fra nu af og indtil jeg skal føde. Der er 4 uger til min termin, og jeg kan da ikke leve sådan her i 4 uger endnu?? Er heelt blank - aner ikke hvad jeg skal gøre ):

Jeg har sådan et glidelagen du kan købe... De er rigtig dyre, men du må købe min. Det er også sådan et din jm vil foreslå dig at få. Men der er bare SÅ lang ventetid på at få en, så jeg købte min egen...

Anmeld

23. november 2010

Lusi

Jeg har også allerede problemer og er altså kun 14+5 

Jeg har heller ikke fået fat i min jordmoder endnu, men min mor siger man kan få sådan et bælte, som så skal støtte lidt. Det gik hun selv med dengang hun var gravid og må da eksistere stadig så.

Man må heller ikke sidde med benene over kors, det gør det ihvertfald heller ik bedre.

Anmeld

23. november 2010

Mor Christa

Lykke86 skriver:

Jeg har også allerede problemer og er altså kun 14+5 

Jeg har heller ikke fået fat i min jordmoder endnu, men min mor siger man kan få sådan et bælte, som så skal støtte lidt. Det gik hun selv med dengang hun var gravid og må da eksistere stadig så.

Man må heller ikke sidde med benene over kors, det gør det ihvertfald heller ik bedre.

jeg har det der bælte, og det hjalp også da det ikke var så slemt det hele, men nu er der virkelig intet der hjælper, og jeg er bare så magtesløs.. Aner slet ikke hvad jeg skal gøre :/

Anmeld

23. november 2010

Lusi

MissChrista skriver:

jeg har det der bælte, og det hjalp også da det ikke var så slemt det hele, men nu er der virkelig intet der hjælper, og jeg er bare så magtesløs.. Aner slet ikke hvad jeg skal gøre :/

Hmm.. Øv!

Så lyder det jo til noget rart, jeg har at se frem til... Eller noget!

Men måske akupunktur, var noget du skulle prøve, som en af de andre herinde skrev.

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

MissChrista skriver:

Hej alle.

1000 knus

Bækkenløsning er noget djævelskab..jeg lider selv af det kronisk, og er delvist invalideret for livstid.
Kan sige at der ikke er så meget man kan gøre.
Men nogle har glæde af akupunktur.
Men jeg kan abefale dig, at du får en fys, der er specialuddannet i netop bækkenbunde. Der findes en del på Sjælland, men kun een på Fyn, som jeg selv går til.
Derudover hjælper det rigtigt meget med massage. Og for nogle hjælper det også at komme i varmtvandsbassin.
Hemmeligheden er at du hele tiden skal variere stillinger, så du både sidder, ligger, står og går, så meget som du kan.
og så lave de øvelser du får.
Det går over igen når du har født, men du skal være klar over, at din bækkenbund er svækket resten af din levetid, og det vil ikke blive bedre ved flere graviditeter.
Så derfor er det vigtigt at du holder ved din træning i op til et år efter fødsel.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2010

SussieThyssen

MissChrista skriver:

Hej alle.

1000 knus

Glemte at sige at det hjælper rigtigt meget at holde hele hoftepartiet og lårene varme. Hos Femilet kan du købe uldne trusser med halvben, brug dem inde under dit tøj men uden på underbukserne.
de er ikke særligt sexede, men de fås i sorte og hvide og har en pæn lille blondekant. Men de hjælper rigtigt meget.
Derudover kan du også få forskellige støttetrusser som kan holde sammen på dit bækken og hjælpe med at støtte din mave, så belastningen ikke er så stor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.