Jeg led også meget RIGTIG MEGET af bækkenløsning. Grundet en gammel skade på mit bækken hvor jeg skubbede mit bækken skævt...
Jeg kan slet ikke passe noget som helst når jeg er gravid, har det faktisk bedst når jeg ligger på siden, men en pude mellem mine ben, og et glidelagen så jeg ik skal bruge bækkenet når jeg skal vende mig.
Mit råd er: LYT TIL DIN KROP!!!
Det er så vigtig at du ikke overanstrænger dig. For du kan risikere at leve med det resten af dit liv.
Under min første graviditet blev jeg indlagt 19 uger henne i min graviditet fordi jeg ikke kunne rejse mig fra sofaen en dag da jeg skulle på wc. Det endte med jeg lagde på gulvet og kunne ikke komme op, og tissede i mine bukser. Trods det tog jeg det ikke alvorligt, og måtte bøde for det bagefter. Jeg har siden min første graviditet haft kroniske smerter i mit bækken.
Under min anden graviditet viste jeg lidt omkring det, og tænkte meget over hvad jeg lavede...
Du må ikke sidde i skræderstilling, du må ikke støvsuge og du skal undgå at vride i dit bækken.... Fx når du skal ind i bilen, så brug en pose og sæt dig på, når du så skal have bene med ind i bilen, så glider du rundt på posen så du ikke skal sprede bene for meget og ikke skal vride i dit bækken. Og det samme når du skal sove. Få et glidelagen hos din jordermor, den vil hjælpe dig rigtig meget.
Begynd til graviditetssvømning og få nogen øvelser du kan lave i vandet....
Har du spørgsmål, så skriv endelig... Føler mig som ekspert på det område...
Anmeld