uge 15, kan altså stadig ikke mærke livmoderen:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.197 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. november 2010

betiinsen

Hej piger, er idag i uge 15, min mave buler derud af og har taget ca. 3 kg på. da jeg var ved privat jordemoder i uge 12 kunne hun mærke livmoderen da hun trykkede rigtigt hårdt og dybt i min mave og sagde alt var fint.

Men nu her kan jeg stadig ikke selv mærke det selv, og tænker at der måske er noget i vejen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Alberts/

jeg kunne heller ikke, kunne jeg ikke i lang tid, me vidste i bund og grund kke hvordan det villle føles og hvordan man skal mærke, men kan også være du ikke tør trykke så hårdt som jm, (;

Anmeld

23. november 2010

Mikkel's mor <3

Hej piger, er idag i uge 15, min mave buler derud af og har taget ca. 3 kg på. da jeg var ved privat jordemoder i uge 12 kunne hun mærke livmoderen da hun trykkede rigtigt hårdt og dybt i min mave og sagde alt var fint.

Men nu her kan jeg stadig ikke selv mærke det selv, og tænker at der måske er noget i vejen

Hej
tror ikke at du skal være bekymret, var selv omkring 20 uger henne før jeg kunne mærke min

Anmeld

23. november 2010

betiinsen

nej ved heller ikke hvordan det føles, og tør slet ikke trykke lige så hårdt som hende, slet ikke

Anmeld

23. november 2010

sarahb

tror at man måske lige skal have lidt uddannelse osv for at mærke sådan noget, og du er jo ikke vildt langt henne, så tror bare du skal slå koldt vand i blodet og nyde graviditeten i fulde drag
Alt er sikkert helt perfekt og helt fint

Anmeld

23. november 2010

Laulund87

Hmm jeg har aldrig mærket efter min livmoder, mens jeg var gravid

Anmeld

23. november 2010

IAH

betiinsen skriver:

nej ved heller ikke hvordan det føles, og tør slet ikke trykke lige så hårdt som hende, slet ikke

Du ved jo den er der! Jeg kunne heller ikke mærke den og ville ikke trykke for hårdt, ligesom dig. Men jeg var også ca uge 20 før jeg fangede den. Jeg synes ikke livmoderen føles på en bestemt måde, men det er kanten, jeg kan mærke. Og selvfølgelig også at den lille nu spræller helt vildt i perioder.

Knus

Anmeld

23. november 2010

Samus1983

Hejsa..

Tror altså ikke det er noget du skal tænke på.. Mener faktisk først du skal være omkring halvvejs før din livmoder går omkring navlen, så man rigtig kan mærke den. Og vi (ikke uddannet jordemoder og læger) ved jo hellere ikke rigtig, hvad det er vi skal mærke efter. Jeg er selv i 23+4  og 2.gangs gravid og jeg ved stadig ikke helt, hvor jeg skal trykke for at være sikker på, hvornår jeg mærker min livmoder.

Men tro mig kender udmærket godt fornemmelsen og usikkerheden ved ens 1. graviditet og kan fortælle dig for mit vedkommende synes jeg hellere ikke det bliver nemmere ved den anden graviditet. Man er bare bekymret. Tror det er en naturlig del af vores moderinstiket der er ved at vokse og gør os klar som forældre.

Så være du ikke så bange, din lille trold har det garanteret super hyggeligt i din lille baby hule! <3

/mira

Anmeld

23. november 2010

betiinsen

tusind tak for alle jeres søde svar Blev bare lidt urolig da jeg læste nogle kunne mærke den da de var 11-12 uger henne, og så tænkte jeg at så burde jeg også kunne nu. Men nu tager jeg det roligt igen, når det er meget forskelligt hvornår man kan mærke den, og som i skriver, så ved jeg jo ikke hvordan det skal føles

god dag til jer alle

Anmeld

23. november 2010

NoName

Laulund87 skriver:

Hmm jeg har aldrig mærket efter min livmoder, mens jeg var gravid

Det har jeg heller ikke.... skal man det?????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.