Skal man kunne fravælge sundhedspersonale..... vol 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

SussieThyssen

smillaluna skriver:

Jeg er faktisk en af dem som bevidst vælger en kvindelig læge i mit lægehus, hvis jeg skal have foretaget en GU..... Simeplthen fordi jeg ikke bryder mig om at fremmede mænd roder dernede. Det til trods for at de gange hvor jeg så har fået foretaget en GU af en mand (i forbindelse med fertilitetsbehandling), har det faktisk gjort mindre ondt end når det er en kvindelig læge der laver "indgrebet".

Hmm måske jeg skulle overveje at lade en mand lave undersøgelsen næste gang. Værd at overveje

Hehe..det er nemlig helt rigtigt...min erfaring er også at mandlige læger er langt mere forsigtige end kvindelige. Omg kan huske en celleprøve jeg fik engang på sygehuset, da jeg skulle til kontrol...den dame tog næsten livet af mig, så jeg bad om mandlige læger frem over..det gjorde næste ikke ondt, så forsigtige var de.
Har selv en mandlig læge, som på det nærmeste tilhører familien og har haft det i mange år. Jeg kunne ikke tænke mig nogen anden. Han er bare super, men hans søster...
Nej tak...så hellere ham...hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Muhmi

Det er ikke OK. Sådan er det nu engang her i landet, og hvis man ikke kan finde sig i det, så må man jo lade være at benytte sig af sundhedssystemet eller bo et sted hvor kønnene lever mere adskildt.

Marianne

www.stjerneler.dk

Ærlig talt... Synes du ikke at det er en smule drastisk?

Ja det er nu engang sådan vores land er bygget op... Men det er da også bygget op med at vi har ret til at være forskellige og have forskellige meninger om tingene? Skal man så ikke kunne fravælge personale som man har lyst til?

Hvis der derimod ikke er en anden til at overtage tjansen, ja så er det vel egentlig op til personen selv om de har lyst til at blive behandlet på det sygehus eller det sted de nu er?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.