Ung mor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Svei

er lidt blvet inspireret af alle de indlæg om uge mødre både på tv, herinde og ellers... og jeg kom til at tænke... er der en fastsat grænse for hvornår man er ung mor og hvornår man er gammel mor...

og hvornår syntes i man er ung eller gammel mor??

jeg tænker især fordi jeg tit fårafvide af familie at vi bør se at komme igang med at få børn, mens andre mener jeg er for ung og bør vente...¨

ikke at jeg skal sætte nogle "dårlige" merkater på de to grupper

jeg mener en "ung" mor er en under 25, en "gammel" mor er over 40... hvad mener i??

Jeg synes der er det der hedder for-ungmor og ungmor...ungmor er for mig dem der er under(et år år eller mere) gennemsnitsalderen for hvornår man får børn...

Så er der de forunge, og det synes jeg er når vi kommer ned i teenagealderen, så synes jeg man er for ung og skulle vente lidt...ikke sagt man ikke kan blive en god mor, men altså, man bliver helt sikkert ikke en dårligere mor af at vente, så for ens egen skyld bør man lige blive voksen.

Havde jeg kunne lave det om, så havde jeg ikke planlagt børn da jeg var 20 år...der skulle je have brugt tid på at være mig..

Jeg synes man er en gammel mor over de 35 år....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Diana...

Under 20 og over 40 synes jeg. 

Anmeld

2. december 2010

Clisolka

Rockertand skriver:

HEEEEEIIIIII - ved I ikke, at 30'erne er de nye 20'ere

0 - 20: Man er kun selv et barn og burde slet ikke så meget som overveje at blive forældre i denne alder, man har stort set intet at tilbyde et barn.

21 - 25: Tja, nogle er klar og andre er ikke, det afhænger af så mange ting.

26 - 30: Perfekte alder at få børn i, man har alle basale ting på plads og har fået en del livserfaring og en god personlig base.

31 - 35: Hvis man ikke nåede at få de børn, man ønskede sig, inden de 30 år, så er tiden vist inde til at få dem nu!

36 - 40: Tja, så er det ved at være lukketid.

Over 40: NU er du for gammel - jeg har sikkert ændret mening, når jeg når de 40

Anmeld

2. december 2010

Koen.

Jamen den er svær synes jeg for som alle andre siger er det modenhed det handler om, er SELV 20 år og klare jobbet som mor for min datter til UG meen har et MEGET MEGET tæt familie medlem som fik sit første barn da hun var 25 og det blev fjernet pga hun absolut ikke kunne tackle et barn

Anmeld

2. december 2010

Corn

Kan ikke se vigtigheden af alderen i denne forbindelse.

Synes mere det handler om evner, og det er også det der  gælder på min arbejdsplads, hvor vi ikke arbejder med unge mødre, men sårbare og svage mødre, eller ressourcesvage mødre, eller dårligt begavede mødre...

Så er der plads til alle dem der har brug for hjælp, uden at deres alder er vigtig.

Og iøvrigt er gennemsnitsalderen for en 1. gangsfødende idag helt oppe på 30,8 år.... Det synes jeg er frygtelig højt.

Anmeld

2. december 2010

Koen.

Macaab skriver:

Synes mere det handler om evner, og det er også det der  gælder på min arbejdsplads, hvor vi ikke arbejder med unge mødre, men sårbare og svage mødre, eller ressourcesvage mødre, eller dårligt begavede mødre...

Så er der plads til alle dem der har brug for hjælp, uden at deres alder er vigtig.

Og iøvrigt er gennemsnitsalderen for en 1. gangsfødende idag helt oppe på 30,8 år.... Det synes jeg er frygtelig højt.

Anmeld

2. december 2010

Kay

Macaab skriver:

da jeg startede tråden, og også undervejs, prøvede jeg at formuere at det IKKE har noget med duelighed, kun om hvornår man er ung mor og gammel mor.

ikke at unge eller gamle mødre er dårilgere end andre.... jeg ville bare vide hvornår folk mente man hørte til hvilken gruppe... og intet om at gøre nogle af grupperne dårligere end andre...

vist ikke forstået under vejs... sååå prøver igen

Anmeld

2. december 2010

Corn

Kay skriver:

da jeg startede tråden, og også undervejs, prøvede jeg at formuere at det IKKE har noget med duelighed, kun om hvornår man er ung mor og gammel mor.

ikke at unge eller gamle mødre er dårilgere end andre.... jeg ville bare vide hvornår folk mente man hørte til hvilken gruppe... og intet om at gøre nogle af grupperne dårligere end andre...

vist ikke forstået under vejs... sååå prøver igen

Jo det er helt forstået, jeg ser bare ikke vigtigheden af alder i forbindelse med det at være mor.

Ung eller gammel eller hvornår man er hvad, har jo intet at sige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.