Hvor hurtigt burde en ambulance komme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

karina pigen

TrineLærke skriver:

Vi var igår ude og spille håndbold, hvor der så sker det at, en af mine holdkammerater bliver skubbet med to strakte arme i brystet, mens hun "hænger" i luften og er ved st skyde på mål.Hun bliver skubbet direkte bagover, for ikke taget fra med hverken arme eller ben, så hun lander direkte ned på ryg, nakke og baghoved. Hun bliver selvfølgelig chokeret, og græder efter kort tid. Hun får et smæld hele vejen ned langs ryggen, kan ikke bevæge hovedet, og lægge med bøjet ben som hun ikke kan strække, da det gør for ondt.

Der bliver enighed om at ringe efter en ambulance, og brøndslev (hvor ambulance skulle komme fra) ligger kun 6 km væk fra hvor vi er. Alligevel tager det 35 min for den ambulance at komme - og det synes jeg egentlig er meget længe!
Selvfølgelig ved at jeg der kan spille flere ting ind, f.eks. en pludselig opstået trafikulykke.

Men synes stadig det var længe, og her tænker jeg at ryg eller noget lige så godt kunne være brækket (ved vi ikke noget om endnu), men jeg blev da alligevel lidt chokeret over at det skulle tage så længe. Og da de skulle have hende på det springboard, begyndte hun at græde helt vildt, for det gjorde så ondt på hende.

Hvad mener i? Var det for længe det tog?

det kommer an på hvor slemt alarmcentralen har vurdet kørselen til at være.. havde hun være i livsfare så skal den være der inden for 15 min.. og siden det tog den tid der, så  blev det vurdet til en kørsel 2..

men ja det virker som lang tid, kan også være der har været en del alamer lige på det tidspunkt..

men håber hun er okay og ingen store skader er sket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Ann.

Rockertand skriver:

Ambulancer kommer i priroriteret rækkefølge - hvis der har været noget vigtigere, så har I ventet..alternativt har en ledig ambulance været længere væk end Brønderslev.

HVIS hun havde brækket ryggen og ligger helt stille, er der ikke som sådan noget helbredsmæssigt galt i, at hun skulle ligge 20 minutter længere, det er psyken og reaktionerne der spiller ind her - og du skriver også, at hun lå med bøjet ben, som hun ikke kunne strække, da det gjorde for ondt - så kan hun godt have fraktur, men der er ikke læsion på nervebaner, da hun så ikke ville kunne mærke noget........så set udfra et helbredsmæssigt synspunkt (alene) er der ikke noget alarmerende i situationen, men hun bør naturligvis alligevel undersøges af læge.

Jeg ved godt, at det er ubehageligt, når man står i situationen, men at hun reagerer ved at græde meget, er et godt tegn, når folk holder op med at reagere, bliver det farligt.

Nej hun har nok ikke taget mere skade af at ligge længere end hun "burde", men tænk på en smerte hun oplever, hun kunne knap trække vejret ordentlig ned, så ondt gjorde det på hende.

Må indrømme at jeg måtte fælde en tåre, både for hende, men sørme også for hende mor, som sad hos hende og intet kunne gøre.

Anmeld

22. november 2010

karina pigen

TrineLærke skriver:

Jeg brokker mig bestemt ikke - men jeg var virkelig chokeret over hvor længe det tog. Og det er ubehageligt når man står i situationen.

faktisk er det sådan efterhånden , selvom man ringer til alamcentralen og forklare situationen, at hvis  der bliver vurdet at man ik havde brug for en kørsel, ja så kommer der sgu en regning ind af døren..

fik jeg også afvide i forhold til hnes jeg vis man  ringer til 112 i frhold til gravidteten.. har fået af vide at jeg skal ringe til lægevagten og så lad ham ringe efter en vogn.. så holder jeg mig selv skadefrit.. DET synes jeg til gengæld er vildt..

hvis ma ringer tl 112 forklare hvad der er sket eller i gang og DE VURDER at sende en vogn.. men førerne ik er enig at jeg så skal betale.. whaaat..sleeet ik

Anmeld

22. november 2010

LouiseNielsen

karina pigen skriver:

faktisk er det sådan efterhånden , selvom man ringer til alamcentralen og forklare situationen, at hvis  der bliver vurdet at man ik havde brug for en kørsel, ja så kommer der sgu en regning ind af døren..

fik jeg også afvide i forhold til hnes jeg vis man  ringer til 112 i frhold til gravidteten.. har fået af vide at jeg skal ringe til lægevagten og så lad ham ringe efter en vogn.. så holder jeg mig selv skadefrit.. DET synes jeg til gengæld er vildt..

hvis ma ringer tl 112 forklare hvad der er sket eller i gang og DE VURDER at sende en vogn.. men førerne ik er enig at jeg så skal betale.. whaaat..sleeet ik

Så firkantet er det ikke når det kommer til stk... Men det er simpelthen blevet nødvendig at lave sådan en regl fordi nogen folk ringer efter en ambulance for et godt ord....

Anmeld

22. november 2010

karina pigen

LouiseNielsen skriver:

Så firkantet er det ikke når det kommer til stk... Men det er simpelthen blevet nødvendig at lave sådan en regl fordi nogen folk ringer efter en ambulance for et godt ord....

ja men man regner med at når en alarmcentral vælger at sende en vogn at det så er okay...

det erjo ik bare hvem som helst der sidder og modtage de opkald..

det er af  samme oversag at man tit oplever ventetid når man ringer 112.. for at dem der laver telefon pis ik gider at vente..

Anmeld

22. november 2010

Carina1977

Jeg tror også de sender en vogn udfra prioriteringer. Da jeg i sin tid skulle med ambulance, gik der 4 timer før den kom. men jeg havde heller ingen smerter og det var ikke livstruende på nogen måde. Jeg havde det egentlig fint nok med det. At sygeplejerskerne på sygehuset så brokkede sig over at de kom ind med mig så sent, er så en anden snak.....men jeg personligt havde det fint nok med det.

Selvfølgelig det er ikke rart at have ondt, men der er desværre nogen der har det værre

Anmeld

22. november 2010

Rockertand

TrineLærke skriver:

Nej hun har nok ikke taget mere skade af at ligge længere end hun "burde", men tænk på en smerte hun oplever, hun kunne knap trække vejret ordentlig ned, så ondt gjorde det på hende.

Må indrømme at jeg måtte fælde en tåre, både for hende, men sørme også for hende mor, som sad hos hende og intet kunne gøre.

Jeg forstår så udmærket, at det ikke var en sjov situation at stå i, men man er bare nødt til at tænke på, at der kan være andre i alvorligere situationer, og at hun har fået den hurtigst mulige hjælp, og at fordi det gør ondt, er ikke ensbetydende med, at det er alvorligt. Jeg er sikker på, at du godt kan se, at der er mange andre situationer, der kunne være langt mere alvorlige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.