Hvor hurtigt burde en ambulance komme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.087 visninger
16 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Ann.

Vi var igår ude og spille håndbold, hvor der så sker det at, en af mine holdkammerater bliver skubbet med to strakte arme i brystet, mens hun "hænger" i luften og er ved st skyde på mål.Hun bliver skubbet direkte bagover, for ikke taget fra med hverken arme eller ben, så hun lander direkte ned på ryg, nakke og baghoved. Hun bliver selvfølgelig chokeret, og græder efter kort tid. Hun får et smæld hele vejen ned langs ryggen, kan ikke bevæge hovedet, og lægge med bøjet ben som hun ikke kan strække, da det gør for ondt.

Der bliver enighed om at ringe efter en ambulance, og brøndslev (hvor ambulance skulle komme fra) ligger kun 6 km væk fra hvor vi er. Alligevel tager det 35 min for den ambulance at komme - og det synes jeg egentlig er meget længe!
Selvfølgelig ved at jeg der kan spille flere ting ind, f.eks. en pludselig opstået trafikulykke.

Men synes stadig det var længe, og her tænker jeg at ryg eller noget lige så godt kunne være brækket (ved vi ikke noget om endnu), men jeg blev da alligevel lidt chokeret over at det skulle tage så længe. Og da de skulle have hende på det springboard, begyndte hun at græde helt vildt, for det gjorde så ondt på hende.

Hvad mener i? Var det for længe det tog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Tanja84

Jeg synes absolut at 35 min. virker som alt, alt for længe at vente på en ambulance. Hvis de inde på centralen vurdere at der skal sendes en ambulance, har de jo vurderet at personen i den anden har brug for lægehjælp, og så må det lige gyldigt årsag ikke tage så lang tid før ambulancen er fremme.

Jeg var selv ude for at skulle tilkalde en ambulance her for ikke så lang tid siden, og synes der gik en evighed, hvilket man nok altid synes. En anden kom heldigvis igennem før mig og jeg lagde derfor på inden jeg kom igennem. Da jeg kiggede på telefonen bagefter for at se om det bare var mig der synes, at jeg havde prøvet at komme igennem i lang tid, kunne jeg se, at jeg havde hængt i 5 min uden at være komme igennem

Anmeld

22. november 2010

Rockertand

Ambulancer kommer i priroriteret rækkefølge - hvis der har været noget vigtigere, så har I ventet..alternativt har en ledig ambulance været længere væk end Brønderslev.

HVIS hun havde brækket ryggen og ligger helt stille, er der ikke som sådan noget helbredsmæssigt galt i, at hun skulle ligge 20 minutter længere, det er psyken og reaktionerne der spiller ind her - og du skriver også, at hun lå med bøjet ben, som hun ikke kunne strække, da det gjorde for ondt - så kan hun godt have fraktur, men der er ikke læsion på nervebaner, da hun så ikke ville kunne mærke noget........så set udfra et helbredsmæssigt synspunkt (alene) er der ikke noget alarmerende i situationen, men hun bør naturligvis alligevel undersøges af læge.

Jeg ved godt, at det er ubehageligt, når man står i situationen, men at hun reagerer ved at græde meget, er et godt tegn, når folk holder op med at reagere, bliver det farligt.

Anmeld

22. november 2010

LouiseNielsen

Nu er det sådan at idag kan man ikke sige at man får en ambulance fra den by man nu ringer fra... Man får en ambulance derfra hvor der er en ledig....

Og med en rygskade kan man sige den bliver hverken beder eller værre af personen ligger. Men et hjertestop i en anden by kan have været vigtigere for ambulancen at køre til......

Ja selvfølgelig er det længe. Men tro mig, de køre reddere gør virkelig hvad de kan. Skal man brokke sig er det over regeringen!!!

Anmeld

22. november 2010

Low

35 minutter er ALT FOR LÆNGE at vente på uanset hvad det drejer sig om. Hvis det har været noget hvor der ikke behøvede en ambulance så var de slet ikke kommet.

Anmeld

22. november 2010

Ann.

LouiseNielsen skriver:

Nu er det sådan at idag kan man ikke sige at man får en ambulance fra den by man nu ringer fra... Man får en ambulance derfra hvor der er en ledig....

Og med en rygskade kan man sige den bliver hverken beder eller værre af personen ligger. Men et hjertestop i en anden by kan have været vigtigere for ambulancen at køre til......

Ja selvfølgelig er det længe. Men tro mig, de køre reddere gør virkelig hvad de kan. Skal man brokke sig er det over regeringen!!!

Jeg brokker mig bestemt ikke - men jeg var virkelig chokeret over hvor længe det tog. Og det er ubehageligt når man står i situationen.

Anmeld

22. november 2010

DK

Tja... altså jeg synes egentligt det er OK. Altså hun var jo ikke i akut livsfare, og jeg mener ikke at der skal være så mange ambulancer der bare hænger og venter døgnet rundt så ALLE der bliver skadet kan få hjælp inden for få minutter! Det vil være alt alt alt for dyrt og totalt ineffektivt at så mange reddere skulle sidde og trille tommelfingre det meste af deres samlede arbejdstid.

Det  må kommer an på hvor alvorlig skaden er hvem der først får hjælp.

Det er klart at hvis det i samme øjeblik som i ringer en, ringer en anden med hjertestop eller lign. at det så er vigtigst at den person får hjælp først!

Jeg er klar over at det ALTID føltes som 100 år, og at man er dybt berørt af situationen når man står midt i det! Men jeg synes faktisk at redningstjenesten gør et godt stykke arbejde!

Jeg synes mere det er et problem der hvor der er enormt langt til sygehuset! Jeg er en kæmpe tilhænger af store sygehuse, da jeg er helt sikker på at ekspertisen bliver så meget bedre af at så meget behandling af samme sygdomme bliver samlet på et sted. Derfor har jeg ingen løsningsforslag til hvad man kan gøre for at gøre køretiden til nærmeste hospital i udkants Danmark mindre. Det skulle være at indføre redningshelikoptere osv ligesom man har i Norge.

Jeg håber din holdkammerat klarer den til UG uden problemer fremover!

Anmeld

22. november 2010

Ni-ko-li-ne

jeg så i et program hvordan det fungerer...

der er forskellige prioriteringer af skaderne de skal ud til... så måske har en ambulance været på vej til jer før de 35 min, så er der kommet en akut opgave op og de er sendt derhen i stedet... og det skal jo ikke ske ret mange gange for at der så kan gå 35 min

Anmeld

22. november 2010

DK

Uhhh dog er jeg HELT enig med dig i at det er TOTALT uacceptabelt at der går over 5 min før man kommer igennem med sit opkald til 112. Altså hvis man står med et hjertestop, så nytter det jo ikke meget at der først går 5 min før man overhovedet er igennem til alarmcentralen!

Anmeld

22. november 2010

LouiseNielsen

TrineLærke skriver:

Jeg brokker mig bestemt ikke - men jeg var virkelig chokeret over hvor længe det tog. Og det er ubehageligt når man står i situationen.

Var ikke til dig... Mere sådan generalt at mange brokker sig over det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.