Er lige ved, og tæt på, at blive sindsyg :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2010

Anonym trådstarter

Hej damer.

Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver dette indlæg, men jeg har bare brug for luft, og for at komme af med mine frustrationer, håber I forstår.

Jeg er den yngste af en søskendeflok på 3.. 3 piger.
Mine to søstre er ældre end jeg, og derfor er jeg altid blevet rykket I fra begge sider, for hvem kunne jeg nu lide mest?

For nogle år siden blev min ældste søster (Hende kalder vi A) og min anden storesøster uvenner (Hende kalder vi B). Eller det vil sige at B, blev sur på A, og siden har de ikke snakket sammen. Det er faktisk så ekstremt at B ikke vil komme til de forskellige familiearrangementer, fødselsdage osv, så længe A og A's familie er der.
Men når B så en sjælden gang imellem dukker op til disse arrangementer, så går A og B virkelig i godt spænd sammen, og det kan altså godt være ret forvirrende, og vide om familiefreden endelig er over os, eller om det bare er skuespil.
Det er altid endt med at det bare er skuespil.

Nå, i foråret 2010 går det så galt igen, og min søster ( B ) ser sig sur på alle vores 4 forældre. Dette resultere i at mine forældre bliver forbudt at se deres børnebørn, og hele familien er splittet.
Og her står jeg.. Liiiige i midten af det hele, som budbringer.
Jeg skal fortælle B alt om hvad der sker i familien, og det sker da også at vores forældre (selvfølgelig) spørg til B, og jeg vil jo gerne svare.

Kort tid efter alt dette drama bliver jeg sygemeldt med en depression og har rigtig svært ved at overskue hverdagen. Især når det omhandler B, for jeg har simpelthen ikke kræfter til at skulle diskutere vores (i hendes øjne) onde forældre hele tiden.
Dette resultere i at jeg simpelthen får angst-anfald når hun ringer, eller nogle gange virkelig frygter for hvad jeg udtaler mig om, eller hvad jeg foretager mig hvor, for hun har næsen i ALT!

Det hele kolmidere (staves?) for mig da B vælger IKKE at dukker op til mit barns 1års fødselsdag, fordi vores forældre kommer, men et par dage efter ringer og spørg hvornår jeg så har tænkt mig at holde en fødselsdag som hun også kan deltage i.
Jeg har fandme da ikke tænkt mig at holde en fødselsdag mere, bare fordi det lige passer hende.

Men for at bevare lidt af familiefreden, og bevare kontakten til hendes børn (som jeg er meget tætte med) vælger jeg stadig at besøge hende, i ny og næ.
Dette glider dog lidt ud, da jeg simpelthen er så træt og ked flere dage efter jeg har været i selvskab med hende, og det går jo udover mit barn, hvilket det bare IKKE må!

Her for en månedstid siden bliver jeg så alene. Kæresten vælger at gå fra mig, og der vælter min verden helt.
Jeg har helt mistet mit selvværd, og min lyst til at elske og kæmpe.
Jeg er helt nede og skrabe bunden, men får hele tiden af vide at det kan jeg ikke tillade mig, for jeg skal huske at det ikke kun er mig der har mistet, men også mit barn, og nu skal jeg altså være der for mit barn, og glemme mig selv. 

Det går da helt galt da min søster ( B ) skriver til mig, ang. hvad mit barn ønsker sig i julegave. Jeg svare selvfølgelig og spørg samtidig hvad hendes børn har have gaveønsker.
Dette ender ud i at B spørg hvorfor jeg har valgt at lukke hende ude af mit liv, og jeg vælger at fortælle hende sandheden.
At jeg ikke magter, eller kan overskue, hele tiden at skulle stå i midten af alt det her, og at mit barn har brug for mig, og det er der jeg bliver nød til lægge de krafter jeg har.
Og at der jo ikke ville gå noget af hende, hvis HUN kiggede forbi mig engang imellem. Det er jo trods alt hende der har bil, osv.

Dette har B ikke svaret på, og nu sidder jeg tilbage og er helt fortvivlet. Jeg er sikker på at hun er stiktosset, og det magter jeg da slet ikke. Det væreste er tanken om at det så nok var sidste gang jeg så hendes børn... Det gør så ondt!

Det skal lige siges at B tit har set sig sure på hele verden, og er der nogen hun er sure på, så gør hun virkelig livet svært for en. Hun starter mange ondskabsfulde rygter, mm.

Derudover drejer hun tit på sandheden, og overbeviser sig selv om at dette er rigtigt. Men det kan jo ikke passe at det er hele verden den er gal med, og ikke hende af og til?

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op? Det gør så ondt hele tiden at blive mindet på at jeg er et dårlig menneske, fordi jeg ikke kan være der for alle dem der forventer det.
Fordi B ikke kan acceptere at jeg faktisk GODT kan med vores forældre, og vores søster osv.
Jeg er tabt for kræfter, og min lyst til at kæmpe er simpelthen væk.

Jeg ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, men tak fordi du læste med!

God jul til jer alle.

Kram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Mumto3

Pyha, sender dig lige en krammer!

Din beskrivelse af B lyder fuldstændig som mit mors forhold til hendes storesøster. Det tærer så meget på min mors kræfter, og hun kan have det dårligt i flere dage efter  at have snakket i telefon med sin storesøster.

Jeg synes det er flot af dig, at du fortalte hende tingene som de var! -og hvis dig og B skal komme videre (læs: ændre på det destruktive forhold) så er vejen frem at du siger ærligt hvordan tingene er. Så et kæmpe skulderklap til dig! -og så skal du huske på, at du kun er ansvarlig for DINE gerninger, IKKE på hvordan andre reagere på dine gerninger. Så hvis B bliver sur/rasende, så er det HENDES ansvar! Aldrig dit!

Anmeld

22. november 2010

Nemesis

Hvor er DU henne i det her rod?? Du prøver at gøre alle andre glade og tilfredse og har glemt dig selv i den proces.

Synes det er helt fint du har meldt ud. Synes også du skal holde fast i det og nu kigge indaf og sørge for dig selv.

Hvis nogle prøver at bruge dig som vidensbank til andre så sig de SELV må ringe og spørge for at finde ud af det.

Du er kun herre over din egen lykke..ikke dine forældres, dine søstres eller deres børn...kun din egen.

Dette her bliver nok dit livs hårdeste vej, men du er nødt til at lære at tænke på dig selv, at sige fra så du ikke bliver fanget i intriger eller andet.

Hvis Søster B ikke ønsker dig i sit liv er det da møghårdt..men så vend til mod søster A hvis hun gerne vil.

Hvis søster B har et problem med at du har det hårdt ja så er hun altså ikke meget værd - undskyld men så tænker hun jo slet ikke på sin lillesøster men kun på sig selv.

Find ud af hvad DU vil...du kan under alle omstændigheder ikke gøre alle glade, sådan er det bare.

Kæmpe knus til dig!

:-) Sisse

Anmeld

22. november 2010

mortilflere

Pas på du ikke mister dig selv i det her kram

hvor gamle er hendes børn ??

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Pas på du ikke mister dig selv i det her kram

hvor gamle er hendes børn ??

16 og 6 år..

Anmeld

22. november 2010

mortilflere

Anonym skriver:

16 og 6 år..

Invetere dem på weekendt en x i mellem , de behøver ikke deres mor

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

Hvor er DU henne i det her rod?? Du prøver at gøre alle andre glade og tilfredse og har glemt dig selv i den proces.

Synes det er helt fint du har meldt ud. Synes også du skal holde fast i det og nu kigge indaf og sørge for dig selv.

Hvis nogle prøver at bruge dig som vidensbank til andre så sig de SELV må ringe og spørge for at finde ud af det.

Du er kun herre over din egen lykke..ikke dine forældres, dine søstres eller deres børn...kun din egen.

Dette her bliver nok dit livs hårdeste vej, men du er nødt til at lære at tænke på dig selv, at sige fra så du ikke bliver fanget i intriger eller andet.

Hvis Søster B ikke ønsker dig i sit liv er det da møghårdt..men så vend til mod søster A hvis hun gerne vil.

Hvis søster B har et problem med at du har det hårdt ja så er hun altså ikke meget værd - undskyld men så tænker hun jo slet ikke på sin lillesøster men kun på sig selv.

Find ud af hvad DU vil...du kan under alle omstændigheder ikke gøre alle glade, sådan er det bare.

Kæmpe knus til dig!

:-) Sisse

Jeg ved ikke hvor jeg selv er. Jeg er simpelthen så forvirret og brugt. Det er lige før jeg vil våge mig ud i at sige at jeg er blevet kold.
Og så alligevel ikke, for jeg får stadig disse "angst-anfald", men jeg har tit sådanne aftener hvor jeg bare har lyst til at TUDE, men det kan jeg ikke.
Derimod bruger jeg 2 timer på at sidde og glo ud i luften, og når jeg så kommer til mig selv igen, så aner jeg ikke hvad jeg har tænkt eller noget som helst!

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Invetere dem på weekendt en x i mellem , de behøver ikke deres mor

Har prøvet - Duer ikke!
De må ikke se de mennesker, deres mor ikke kan med.
I sommers inviterede vi dem i Legoland (Med vi mener jeg mig og mit barns far) og det var også ok til at starte med, men da vi afleverede dem igen efter turen, fik jeg en ordentlig røffel, for så havde jeg jo givet hendes børn en oplevelse hun selv kunne have givet dem, og det kunne ikke passe at jeg som moster skulle tage det fra hende... bla bla bla!

Anmeld

22. november 2010

mortilflere

Anonym skriver:

Har prøvet - Duer ikke!
De må ikke se de mennesker, deres mor ikke kan med.
I sommers inviterede vi dem i Legoland (Med vi mener jeg mig og mit barns far) og det var også ok til at starte med, men da vi afleverede dem igen efter turen, fik jeg en ordentlig røffel, for så havde jeg jo givet hendes børn en oplevelse hun selv kunne have givet dem, og det kunne ikke passe at jeg som moster skulle tage det fra hende... bla bla bla!

Hun lyder syg

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Hun lyder syg

Jeg har tænkt tanken... Måske noget Borderline?
Alt er så sort/hvidt i hendes verden. Der er ingen "grålig" mellemvej, det er endten/eller.
Og også det der med at hun tror på sine egne "løgne" eller hvad men siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.