Min skrige-ballon tager livet af mig..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

misslea

sismofutten skriver:

Åhh, jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette indløg - beklager mig lidt måske? Få lidt gode råd? Eller måske bare nogle støttende ord..

Ja, jeg er sku lidt på herrens mark.. Min datter (som lige blev 2 måneder for to dage siden) er VIRKELIG skøn og unden tvivl det bedste der er sket for mig, men hold op hvor kan hun bare være ked af det - ja, faktiske græder hun så meget, at I tror det er løgn - ved godt at baby'er "skal" græde, det er jo helt vildt mærkeligt for dem at komme til verden - HELDIGVIS græder hun ikke fra kl. ca. 19 (hvor jeg lægger mig i sengen og ammer hende, for derefter at gå rundt med hende, til hun sover) til kl. ca. 11 næste dag.. (Om natten er vi oppe mellem 2-4 gange, og hun vågner helt ved en 8/9-tiden - her er hun vågen i en times tid, inden jeg får hende til at sove igen - UDEN problemer), men så går det ellers løs.. Hun er skam også glad nok, og vi får virkelig smilt til hinanden, hygget med at stå op og lægge på maven og  hun er sågar begyndt at pludre, men hun kan bare vende fra det ene øjeblik til det andet og ja, så græder hun bare!

Tror at vi i går, blev enige om at hun bare IKKE er nogen selskabs-papegøje og helt klart IKKE kan lide at være andre steder ind hjemme i trygge omgivelser - og ja, vi har så bestilt et sommerhus (for et halvt år siden) sammen med min familie, hvor vi skal holde julen - det er jeg da begyndt at tvivle på overhoved kan lade sig gøre med sådan en lille skrige-ballon..

Åhh, kan bare mærke at jeg bliver så ked af det når hun græder, for er så bange for at der er noget galt med hende - jeg har ellers været til lægen, hvor vi blev sendt på hospitalet - jeg har talt med min sundhedsplejekser om det og jeg har prøvet Zoneterapi - men stadigevæk..

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville med dette indlæg - tror bare lige at jeg skulle ud med det.. Tak fordi I læste med :-)

Hejsa....

Puha.. jeg føler med dig... det må godt nok være hårdt!!!

HVor længe har hun grædt sådan?? Er det lige fra fødslen af, eller hvordan???

Min veninde har en datte rpå 10 uger, som også har skreget rigtig meget.... hun har også prøvet zoneterapi, men det hjalp ikke det store!!! Hun forsøgte derefter med kiopraktor, og efter 2 behandlinger er det allerede bedre...!!! Hun mangler en enkelt gang nu, og håber selvfølgelig, at hun helt kan komme gråden til livs!!!

Selvom det virker voldsomt, er det jo vigtigt at tænke på, hvor dejligt det føles for baby at få løsnet op på noget, der evt. har sat sig fast!!!

Mange hilsner fra Lra med Wilma på 6 uger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Tulle28

Når du skriver at jeres hverdag ikke er særlig struktureret, mener du så at der ikke er nogen rytme ift. vågentid/sovetid? I så fald kan dette måske hjælpe dig:

http://morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.

Vores datter fik helt automatisk en 3 timers rytme helt fra start; sov 2-3 timer, var vågen max. 1 time (meget oftere kun 45 minutter da hun var i din datters alder) og sov så igen 2-3 timer. Hele dagen og også om natten. Vi var meget obs på hendes træthedssignaler, for hvis hun bare var vågen 5 minutter for meget, endte det som oftest i skrigeture og en meget overtræt baby - selv efter kun at have været vågen i 45 minutter. Jeg kan huske at vi var så bange for at der var noget i vejen med hende, fordi alle andre i min mødregruppe var vågne i timevis, mens min datter bare sov og sov. Jeg tror hun var 3½ mdr. fr hun kunne holde sig vågen lidt længere af gangen. 

Knus Tulle

Anmeld

22. november 2010

Maise

sismofutten skriver:

Åhh, synes bare det lyder så voldsomt med en kiropraktor til min lille prinsesse...

Har du prøvet det?

det er bare så godt. mit barn er taget ved AKS og havde skæv nakke og bækken og han fik rettet hende op. de knækker ikke rigtig. nærmere strækker/trækker.

Anmeld

22. november 2010

sismofutten

BinaMor skriver:

hej se her

http://www.ifavndanmark.dk/dk/default.asp?filnavn=/dk/foelsomme_og_signalstaerke_boern.asp

det hjalp mig da gabriella var lille.. at vide der var grund (hvis det ikke er fysisk)

Ja, det kunne sagtens være min lille datter de skriver udfra - og ja, det beroliger godt nok meget, at vide at det ikke er fysisk - vil lige undersøge det nærmere og så må vi indordne os efter det, hvis det er det der er "i vejen" :-)

Tak :-)

Anmeld

22. november 2010

sismofutten

misslea skriver:

Hejsa....

Puha.. jeg føler med dig... det må godt nok være hårdt!!!

HVor længe har hun grædt sådan?? Er det lige fra fødslen af, eller hvordan???

Min veninde har en datte rpå 10 uger, som også har skreget rigtig meget.... hun har også prøvet zoneterapi, men det hjalp ikke det store!!! Hun forsøgte derefter med kiopraktor, og efter 2 behandlinger er det allerede bedre...!!! Hun mangler en enkelt gang nu, og håber selvfølgelig, at hun helt kan komme gråden til livs!!!

Selvom det virker voldsomt, er det jo vigtigt at tænke på, hvor dejligt det føles for baby at få løsnet op på noget, der evt. har sat sig fast!!!

Mange hilsner fra Lra med Wilma på 6 uger

Nej, de første 2-3 uger sagde hun INGENTING - det vendte nærmest fra den ene dag til den anden.. Gid det ville vende tilbage igen..

Ja, jeg overvejer mere og mere den kiropraktor må jeg ærligt sige...

Anmeld

22. november 2010

misslea

sismofutten skriver:

Nej, de første 2-3 uger sagde hun INGENTING - det vendte nærmest fra den ene dag til den anden.. Gid det ville vende tilbage igen..

Ja, jeg overvejer mere og mere den kiropraktor må jeg ærligt sige...

Ja - det ville jeg da forsøge, hvis jeg var dig... tænk hvis det hjælper!!! Det ville jo være fantastisk for jer alle

okay ja... man siger jo, at kolik ofte kommer når babyerne er et par uger gamle... har du snakket med læge eller SP om det???

Anmeld

22. november 2010

sismofutten

Tulle28 skriver:

Når du skriver at jeres hverdag ikke er særlig struktureret, mener du så at der ikke er nogen rytme ift. vågentid/sovetid? I så fald kan dette måske hjælpe dig:

http://morsbaby.net/babynyfod.htm#Få styr på din dag/rutiner og faste rammer.

Vores datter fik helt automatisk en 3 timers rytme helt fra start; sov 2-3 timer, var vågen max. 1 time (meget oftere kun 45 minutter da hun var i din datters alder) og sov så igen 2-3 timer. Hele dagen og også om natten. Vi var meget obs på hendes træthedssignaler, for hvis hun bare var vågen 5 minutter for meget, endte det som oftest i skrigeture og en meget overtræt baby - selv efter kun at have været vågen i 45 minutter. Jeg kan huske at vi var så bange for at der var noget i vejen med hende, fordi alle andre i min mødregruppe var vågne i timevis, mens min datter bare sov og sov. Jeg tror hun var 3½ mdr. fr hun kunne holde sig vågen lidt længere af gangen. 

Knus Tulle

Altså, lidt rytme er der - hun vågner mellem 8 og 9 hver morgen, er vågen en time - sover en time - er vågen en time - prøver på at sove i tre timer - og så tilbage til det der en time af gangen, indtil kl. 19/20, hvor jeg ammer hende, og får hende til at sove - og nætterne er ok ens...

Men syntes bare heller ikke det er meget, at hun kun er vågen en time af gangen, og som du selv skriver, nogen gange kun 45 min. - men det er åbenbart meget "normalt"..

Nogen gange virker hun også bare træt efter en time - men omvendt så vil hun også bare gerne underholdes..

Anmeld

22. november 2010

sismofutten

misslea skriver:

Ja - det ville jeg da forsøge, hvis jeg var dig... tænk hvis det hjælper!!! Det ville jo være fantastisk for jer alle

okay ja... man siger jo, at kolik ofte kommer når babyerne er et par uger gamle... har du snakket med læge eller SP om det???

Ja, og min kære SP siger at "sådan er baby'er bare" og "de skal græde", men den forklaring kan jeg ikke helt leve med!! :-)

Anmeld

22. november 2010

misslea

sismofutten skriver:

Ja, og min kære SP siger at "sådan er baby'er bare" og "de skal græde", men den forklaring kan jeg ikke helt leve med!! :-)

jaaaah selvfølgelig skal babyer græde... de skal jo kunne give udtryk for deres behov såsom mad, ren ble og søvn...!!! Meeeen de skal jo helst ikke skrige flere timer i træk, hvor intet hjælper...!!!  Eller det bare mig, der har misforstået noget??? hmmm

Uuuhh mon ikke du skal overvinde frygten og prøve en kiopraktor søde???

Anmeld

22. november 2010

Tulle28

sismofutten skriver:

Altså, lidt rytme er der - hun vågner mellem 8 og 9 hver morgen, er vågen en time - sover en time - er vågen en time - prøver på at sove i tre timer - og så tilbage til det der en time af gangen, indtil kl. 19/20, hvor jeg ammer hende, og får hende til at sove - og nætterne er ok ens...

Men syntes bare heller ikke det er meget, at hun kun er vågen en time af gangen, og som du selv skriver, nogen gange kun 45 min. - men det er åbenbart meget "normalt"..

Nogen gange virker hun også bare træt efter en time - men omvendt så vil hun også bare gerne underholdes..

Sådan er der bare nogle børn der har det - min datter er næsten 8 mdr. nu og kan max. være vågen 2½ time ad gangen - som oftest kun 2 timer og ind imellem kun 1½ time. Tror bare man skal kigge på sit barn og se, hvad det trives bedst med og så lade være med at sammenligne. Selv om det er svært

Nå, men det lyder jo som om der er ret så meget rytme i jeres hverdag, tænkte ellers at det måske kunne være dér den lå... Så kunne det måske godt være at det var en god idé at få hende kigget efter af en kiropraktor? Det er ikke dem alle der "knækker" dem.

Der er jo også et tigerspring ved 8 uger, det kunne måske også være det? Det mærkede vi en smule til herhjemme i form af mere skrig og skrål i en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.