Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anonym skriver: Altså det kom nok lidt forkert ud. Hun kan brokke sig over, hvis vi skal over til mine forældre. Først bliver hun glad, men så pludselig er det ikke godt at vi skal over til dem. Det er som om, hun bare gerne vil brokke sig. Ja jeg forstår det ikke helt - det giver ingen mening for mig.
Altså det kom nok lidt forkert ud. Hun kan brokke sig over, hvis vi skal over til mine forældre. Først bliver hun glad, men så pludselig er det ikke godt at vi skal over til dem. Det er som om, hun bare gerne vil brokke sig. Ja jeg forstår det ikke helt - det giver ingen mening for mig.
Hvis det er noget nyt, så prøv at kig i hendes omgivelser. Har hun meget at se til, sker der noget nyt hun ikke kan overskue, hvordan har hun det med veninderne?
Men syntes det er vigtigt at sende et signal om at adfærden er uaceptabel, men at hun jo stadig er en dejlig pige.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
wiebking skriver: Ss, det er min datter, du lige har beskrevet...Miin store datter er også 7 år og INTET er godt nok til hende...brok, brok, brok og brok...og så er det fuldstændig lige meget hvad...hvis jeg har lidt chokolade og det ikke er weekend men hun får lov til at få lidt..lad os sige 2 stykker...så er det bare galt at det KUN er 2 stykker og så begynder hun at brokke sig og vræle og hvad ved jeg...jeg aner heller ikke mit levende råd om hende...tror sgu kun det var min datter der var sådan....
Ss, det er min datter, du lige har beskrevet...Miin store datter er også 7 år og INTET er godt nok til hende...brok, brok, brok og brok...og så er det fuldstændig lige meget hvad...hvis jeg har lidt chokolade og det ikke er weekend men hun får lov til at få lidt..lad os sige 2 stykker...så er det bare galt at det KUN er 2 stykker og så begynder hun at brokke sig og vræle og hvad ved jeg...jeg aner heller ikke mit levende råd om hende...tror sgu kun det var min datter der var sådan....
Jeps lige nøjagtigt. Det med chokoladen kunne også ske her. Lyder til det måske er en fase de er igennem - lad os håbe, for så går det vel over igen
Nu har jeg læst alle beskeder i tråden og mon datter på 10 er en tro kopi af alle børn som er om talt i denne tråd ... Der er bare lige lidt at tilføje .. Min datter råber meget når hun snakker og så bander som en sømand ... hun taler rigtigt grimt ... hun siger hold kæft det skal du squ ikke bestemme til alt hvad vi siger og så siger hun jeg skal lukke min fede røv hvis jeg siger et nej til hende ... hun smækker med døre og så har hun svært ved at lade sine små søskende være når de sidder og leger ... Hun har også tendenser til at slå dem når hun går forbi dem. Og når de græder siger hun hold kæft du er en tude unge ... Vi har prøvet en pmto forløb .. Hvor vi fik redskaber til hvordan vi skal snakke til hende og give konsekvenser når du ikke hørte efter men det virker ikke .. Når vi siger hun skal gå på værelset kommer hun ud flere gange og vil slet ikke blive der .. Når vi snakker med hende om det at det ikke er ok at hun tale sådan til os ... Bliver hun også ked af det og siger at hun også er træt af det og undskylder og ofte 2 min efter står vi samme sted .. Så tager vi lige hele turen igen... Det virker ikke som om det trænger ind ... Hun kan flippe ud over det mindste .. hvis jeg siger nej til at hun må tage de fine sko på i skole eller nej til at hun skal spise hver halve time ... Og hvis der er en der har gjort hende noget .. Det kan være hvis hun spiller et spil og det ikke lige går efter hendes regler/hovede .. Bliver hun virkelig sur og siger at hun slår dem ihjel og det er også os ... Nu er hun også begyndt at sige at hun vil løbe ud foran en bil ... For hun føler ikke vi kan lide hende ... Men jeg elsker virkelig min datter og de 3 andre børn jeg har ... Jeg bor ikke sammen med hendes far men bonusfar som jeg har været sammen med i 6 år og ham kan hun overhovedet ikke li fordi han er så skrap ... Synes godt nok det er ved at tage livet fra mig nogen gange
husk tråden er tilbage fra 2010
Mimic skriver: husk tråden er tilbage fra 2010
Det er reelt ligegyldigt, hvornår tråden er fra i dette tilfælde. Disse pige/pre-teeangeproblemer vil nok altid være der...
Så jeg kan da sagtens forstå, at super mor til 4 skriver. Jeg har selv først læst tråden nu, og kan godt se vores datter i noget at det, for hun kan også gå "lidt amok" ind i mellem. Så jeg er - på trods af trådens alder - glad for at læse, at andre har samme form får tanker om sine børns opførsel.
Jeg kan da godt føle mig magtesløs, når hun bare bliver ved, og vi ikke lige kan komme ind til hende, for hun er jo normalt den sødeste, mest rare og dejligste pige
Dot D skriver: Det er reelt ligegyldigt, hvornår tråden er fra i dette tilfælde. Disse pige/pre-teeangeproblemer vil nok altid være der... Så jeg kan da sagtens forstå, at super mor til 4 skriver. Jeg har selv først læst tråden nu, og kan godt se vores datter i noget at det, for hun kan også gå "lidt amok" ind i mellem. Så jeg er - på trods af trådens alder - glad for at læse, at andre har samme form får tanker om sine børns opførsel. Jeg kan da godt føle mig magtesløs, når hun bare bliver ved, og vi ikke lige kan komme ind til hende, for hun er jo normalt den sødeste, mest rare og dejligste pige
Det er absolut relevant, det var mere for at hun ikke skulle forvente svar fra trådstarter
Linda, der også er mor til en præteenager på 8 år
Jeg ved godt at det er en gammel tråd ... Men havde bare lige behov for at komme ud med lidt og kan se der kommer flere og flere med samme problem ... Rart man ikke er alene
super mor til 4 skriver: Nu har jeg læst alle beskeder i tråden og mon datter på 10 er en tro kopi af alle børn som er om talt i denne tråd ... Der er bare lige lidt at tilføje .. Min datter råber meget når hun snakker og så bander som en sømand ... hun taler rigtigt grimt ... hun siger hold kæft det skal du squ ikke bestemme til alt hvad vi siger og så siger hun jeg skal lukke min fede røv hvis jeg siger et nej til hende ... hun smækker med døre og så har hun svært ved at lade sine små søskende være når de sidder og leger ... Hun har også tendenser til at slå dem når hun går forbi dem. Og når de græder siger hun hold kæft du er en tude unge ... Vi har prøvet en pmto forløb .. Hvor vi fik redskaber til hvordan vi skal snakke til hende og give konsekvenser når du ikke hørte efter men det virker ikke .. Når vi siger hun skal gå på værelset kommer hun ud flere gange og vil slet ikke blive der .. Når vi snakker med hende om det at det ikke er ok at hun tale sådan til os ... Bliver hun også ked af det og siger at hun også er træt af det og undskylder og ofte 2 min efter står vi samme sted .. Så tager vi lige hele turen igen... Det virker ikke som om det trænger ind ... Hun kan flippe ud over det mindste .. hvis jeg siger nej til at hun må tage de fine sko på i skole eller nej til at hun skal spise hver halve time ... Og hvis der er en der har gjort hende noget .. Det kan være hvis hun spiller et spil og det ikke lige går efter hendes regler/hovede .. Bliver hun virkelig sur og siger at hun slår dem ihjel og det er også os ... Nu er hun også begyndt at sige at hun vil løbe ud foran en bil ... For hun føler ikke vi kan lide hende ... Men jeg elsker virkelig min datter og de 3 andre børn jeg har ... Jeg bor ikke sammen med hendes far men bonusfar som jeg har været sammen med i 6 år og ham kan hun overhovedet ikke li fordi han er så skrap ... Synes godt nok det er ved at tage livet fra mig nogen gange
Er hun blevet testet?
OM hun har deprasion, angst eller noget, for det er en voldsom opførsel fra en 10årige, og især når hun siger hun vil løbe ud foran en bil, det skal sku tages seriøst.
Min nevø kunne også finde på bare slå andre børn, der gik forbi ham, men han var altså 3-4år.
De ting hun siger og gør, er ikke ok, og der skal findes en grund til hvorfor det sker.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128