Anonym skriver:
Altså det kom nok lidt forkert ud. Hun kan brokke sig over, hvis vi skal over til mine forældre. Først bliver hun glad, men så pludselig er det ikke godt at vi skal over til dem. Det er som om, hun bare gerne vil brokke sig. Ja jeg forstår det ikke helt - det giver ingen mening for mig.
har du prøvet at gå en tur med hende eller sætte dig ned og fortælle hende hvordan du ser det og spørge hvorfor hun har det sådan??
Virkelig spørge ind til hvorfor hun ikke er tilfreds eller hvorfor hun brokker sig??
Hvad er det hun siger når hun brokker sig?? er det jeg gider ikke, jeg keder mig eller ??
Hun mangler måske ord på et eller andet der nager hende...
Alt efter hvordan hun brokker sig ville jeg nok også i situationen sige noget. fx hvis i skal til bedsterne og hvis hun siger " det gider jeg ikke, det er kedeligt" så sige det er jeg ked af du synes, men du kan jo tage noget med selv. (bøger, spillemaskine, legetøj)
Vil hun ikke det så må svaret jo være at ærgeligt, så må hun jo synes det er kedeligt.
Måske hun lider af lidt vinterdepression og derfor ikke rigtig kan sætte ord på så kan en lyslampe være svaret.
Ja det var så lige mit input.
:-) Sisse
Anmeld