Min datter er hele tiden negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.276 visninger
17 svar
8 synes godt om
22. november 2010

Anonym trådstarter

Min datter på snart 7 år er et værre brokhovede. Synes ikke hun gør andet end at brokke sig. Intet jeg gør er godt nok - ja sådan føler jeg det i hvert fald. Selv i situationer hvor jeg tænker, at nu har hun da intet at brokke sig over; ja der brokker hun sig. Jeg er ved at få nok af den negative indstilling. Og er bare så ked af at hun aldrig er hel tilfreds. Hun brokker sig også over skolen og hendes veninder ja sågar over mine forældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Mi

Hold da op, det lyder godt nok voldsomt når hun ligefrem brokker sig over bedsteforældrene.

Jeg har selv to piger på 6½. De er lige startet i skole og det er så hårdt for min laura at hun også er meget tvær i tiden. Hun bliver nemt sur og er begyndt at svare mig igen. Det er bare så træls.

Vi gør det at hun bliver sendt på sit værelse. Vi siger til hende at vi andre ikke orker at høre på det og at hun skal gå op og hvile sig, høre historie på cd, tegne eller lignende.

Marianne

www.stjernleg.dk

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Hold da op, det lyder godt nok voldsomt når hun ligefrem brokker sig over bedsteforældrene.

Jeg har selv to piger på 6½. De er lige startet i skole og det er så hårdt for min laura at hun også er meget tvær i tiden. Hun bliver nemt sur og er begyndt at svare mig igen. Det er bare så træls.

Vi gør det at hun bliver sendt på sit værelse. Vi siger til hende at vi andre ikke orker at høre på det og at hun skal gå op og hvile sig, høre historie på cd, tegne eller lignende.

Marianne

www.stjernleg.dk

Altså det kom nok lidt forkert ud. Hun kan brokke sig over, hvis vi skal over til mine forældre. Først bliver hun glad, men så pludselig er det ikke godt at vi skal over til dem. Det er som om, hun bare gerne vil brokke sig. Ja jeg forstår det ikke helt - det giver ingen mening for mig.

Anmeld

22. november 2010

Kay

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjernleg.dk

det tror jeg også er det helt rigtige... at påtale at den "opførsel" ikke er ok når man er sammen med andre, og så find et sted hvor det er ok... fx. værelset, eller i en gang eller hvad man lige syntes og har...

jeg var selv en lille hidsig prop da jeg var 6-9 år... og er det nok stadig lidt  men mine forældre lavede den regl... at jeg kunne være sur inde på mit værelse... for det er jo ok at være sur... men det r ikke ok det går ud over andre i familien....

den dag i dag går jeg stadig lidt væk når jeg er sur eller gnaven... lige for at køle af...

Anmeld

22. november 2010

<3

Min datter på snart 7 år er et værre brokhovede. Synes ikke hun gør andet end at brokke sig. Intet jeg gør er godt nok - ja sådan føler jeg det i hvert fald. Selv i situationer hvor jeg tænker, at nu har hun da intet at brokke sig over; ja der brokker hun sig. Jeg er ved at få nok af den negative indstilling. Og er bare så ked af at hun aldrig er hel tilfreds. Hun brokker sig også over skolen og hendes veninder ja sågar over mine forældre

Tja hun har jo nok lært det et sted og det første sted jeg tænker på er dig Så tag en måned ud af kalenderen hvor du kun siger positiv ladet ting og ytringer også se om ikke det ændrer på det. Det tror jeg. Det er slet ikke sikkert at du er så negativ igen men det kan bare være at det som er negativt som kommer fra dig fylder utroligt meget for hende.

Det skal jo heller ikke være sådan at hvis hun har brug for at komme ud med nogle ting at hun så heller ikke kan. Men mere at det ikke skal fylde så meget i jeres hverdag

Held og lykke med projektet.

Anmeld

22. november 2010

wiebking

Ss, det er min datter, du lige har beskrevet...Miin store datter er også 7 år og INTET er godt nok til hende...brok, brok, brok og brok...og så er det fuldstændig lige meget hvad...hvis jeg har lidt chokolade og det ikke er weekend men hun får lov til at få lidt..lad os sige 2 stykker...så er det bare galt at det KUN er 2 stykker og så begynder hun at brokke sig og vræle og hvad ved jeg...jeg aner heller ikke mit levende råd om hende...tror sgu kun det  var min datter der var sådan....

Anmeld

22. november 2010

DK

Hej

Herhjemme bliver Kirstine oftest et brokhoved i de perioder vi har rigtig travlt! Altså i de perioder hvor hun ikke får helt nok opmærksomhed. Negativ opmærksomhed er jo langt bedre end ingen opmærksomhed, så måske din datter bare brokker sig for at få noget opmærksomhed fra dig? Husker du også at tale med hende når hun er glad og tilfreds også? Jeg så i et tv program engang at vi forældre har en tendens til at "overlade" børnene til sig selv når de er glade og passer sig selv, og så kun være opmærksomme på dem når de var uartige! Det tænker jeg tit på, altså at jeg skal huske at give hende den gode opmærksomhed, når hun er god! Og ikke give hende så meget opmærksomhed når hun er uartig!

Knus

Anmeld

22. november 2010

Nemesis

Anonym skriver:

Altså det kom nok lidt forkert ud. Hun kan brokke sig over, hvis vi skal over til mine forældre. Først bliver hun glad, men så pludselig er det ikke godt at vi skal over til dem. Det er som om, hun bare gerne vil brokke sig. Ja jeg forstår det ikke helt - det giver ingen mening for mig.

har du prøvet at gå en tur med hende eller sætte dig ned og fortælle hende hvordan du ser det og spørge hvorfor hun har det sådan??

Virkelig spørge ind til hvorfor hun ikke er tilfreds eller hvorfor hun brokker sig??

Hvad er det hun siger når hun brokker sig?? er det jeg gider ikke, jeg keder mig eller ??

Hun mangler måske ord på et eller andet der nager hende...

Alt efter hvordan hun brokker sig ville jeg nok også i situationen sige noget. fx hvis i skal til bedsterne og hvis hun siger " det gider jeg ikke, det er kedeligt" så sige det er jeg ked af du synes, men du kan jo tage noget med selv. (bøger, spillemaskine, legetøj)

Vil hun ikke det så må svaret jo være at ærgeligt, så må hun jo synes det er kedeligt.

Måske hun lider af lidt vinterdepression og derfor ikke rigtig kan sætte ord på så kan en lyslampe være svaret.

Ja det var så lige mit input.

:-) Sisse

Anmeld

22. november 2010

Mumto3

Anonym skriver:

Du skriver som anonym og jeg kender dig OVERHOVEDET IKKE!!! -så tag det endelig ikke personligt!!! -men når jeg læser din korte beskrivelse af din datter tænker jeg: Hvem har hun lært det af?

Hvor meget har du 'brokket' dig over at hun ikke tog tøj på om morgen, ikke ville med hjem fra vuggestue/børnehave, at hun ikke spiste pænt ved bordet osv. Hvis børn gennem mange år, oplevere at man 'brokker' sig, så begynder de på et tidspunkt også selv at gøre det. Husk børn kopier alt hvad de ser/oplever. Ikke lige med det samme, men på et tidspunkt kommer det.

Anmeld

22. november 2010

Mumto3

DK skriver:

Hej

Herhjemme bliver Kirstine oftest et brokhoved i de perioder vi har rigtig travlt! Altså i de perioder hvor hun ikke får helt nok opmærksomhed. Negativ opmærksomhed er jo langt bedre end ingen opmærksomhed, så måske din datter bare brokker sig for at få noget opmærksomhed fra dig? Husker du også at tale med hende når hun er glad og tilfreds også? Jeg så i et tv program engang at vi forældre har en tendens til at "overlade" børnene til sig selv når de er glade og passer sig selv, og så kun være opmærksomme på dem når de var uartige! Det tænker jeg tit på, altså at jeg skal huske at give hende den gode opmærksomhed, når hun er god! Og ikke give hende så meget opmærksomhed når hun er uartig!

Knus

Ih hvor er det rigtigt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.