Hejsa!
Puha, sikke en kedelig situation du er kommet i........husk altid at have et bevis og en underskrift på en handel! - du kan printe en kontrakt gratis ud på FDM.
For 5 år siden solgte vi vores Saxo til en privat. Vi printede en salgskontrakt ud fra FDM, fik underskrifter mv. Køber havde herefter 2 uger til at omreg. bilen (det er siden hen lavet om til 3 uger).
Men efter de 2 uger havde han stadig ikke omreg. den, på trods af han hver dag sms'ede, at han ville gøre det dagen efter. Det blev bare aldrig til noget. Efter i alt 3 uger skrev jeg, at hvis han ikke omreg. den dagen efter, ville jeg gå til politiet - hvorefter de så vil klippe pladerne på bilen, i det min forsikring kun gjaldt 2 uger efter handlen. Og når der skal være lovpligtig forsikring på, så kan politiet tage pladerne.
Det endte med jeg dagen efter kørte på politistationen og fortalte situationen. De anmeldte det og inden for få dage ville de besøge den nye køber. Jeg skulle her vise min kontrakt, mit bevis på handlen.
2 dage senere ringede politiet, at nu havde køber omreg. den og så var sagen lukket - og jeg kunne få mine forsikringspenge tilbage.
Jeg håber virkelig du får løst problemet!
Lone
Anmeld