Er der nogle herinde der er uddannet advokat eller måske kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.069 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. august 2008

Mathilde

Jeg sidder med et efterhånden belastende problem og kunne godt bruge et godt råd, evt fra en advokat....
Historien kort:
Jeg sælger min bil i slutningen af marts. Den skulle have været synet, så derfor skal køber pille pladerne af. Men jeg bliver ved med at få opkrævninger fra forsikring og vægtafgift. Jeg har ellers afmeldt forsikring.
Nu har jeg fået et brev om, at "min" bil har været involveret i et færdselsuheld d. 21.06.08 i Asborg(nogen der ved hvor det er henne). Bilen blev først omregistreret d. 14.07.08 ifølge min forsikring. Det er ikke ham vi solgte bilen til der har den nu.
Jeg aner ikke hvem der ejer bilen nu eller hvem der er kørt galt i den, men jeg hænger på skaden, da den ikke var blevet omregistreret.
Hvad kan jeg gøre????

Kram fra Mathilde, som efterhånden er ret frustreret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2008

tasha33

hej mathilde
der er vist noget med at den nye køber skal omregistrer inden 3 mdr, og der kan den jo nå at blive solgt mange gange efter, men ved at de fleste steder har gratis retshjælp på biblioteker en gang om måneden så prøv evt. der om de kan rådgive dig.
øv hvor er det bare træls sådan noget, kan godt forstå du er fustreret.
mange knuz natasha(H)(H)

Anmeld

20. august 2008

Joan ( Smallie )

ikke sikkert jeg kan hjælpe dig men ved at når du sælger en bil har køber 3 uger til at omrigestre bilen.

Håber du har en salgs kontrakt for så kan du bevise du har solgt bilen og at du ikke skal hæfte for noget.

Men hvis bilen skulle være synte da du solgte den var det jo faktisk dig der skulle pille plader af.

Men som sagt har køber 3 uger til at syne bilen og omrigestrer bilen.

Håber det kunne hjælpe dig bare lidt

Joan

Anmeld

20. august 2008

Mathilde

tasha33 skriver:

hej mathilde
der er vist noget med at den nye køber skal omregistrer inden 3 mdr, og der kan den jo nå at blive solgt mange gange efter, men ved at de fleste steder har gratis retshjælp på biblioteker en gang om måneden så prøv evt. der om de kan rådgive dig.
øv hvor er det bare træls sådan noget, kan godt forstå du er fustreret.
mange knuz natasha(H)(H)

Mange tak for svar søde!
Jeg mener endda at der max må gå 3 uger...
Så må jeg prøve biblioteket. Tak for tippet!
Jeg er bare bange for at pladerne aldrig har været klippet, for den kører rundt med de samme plader på nu. Så er det jo nok mig der har ansvar for skaden, når vedkommende bare har kørt i min forsikring. Grr>(

Kram fra Mathilde

Anmeld

20. august 2008

Mathilde

Joan ( Smallie ) skriver:

ikke sikkert jeg kan hjælpe dig men ved at når du sælger en bil har køber 3 uger til at omrigestre bilen.

Håber du har en salgs kontrakt for så kan du bevise du har solgt bilen og at du ikke skal hæfte for noget.

Men hvis bilen skulle være synte da du solgte den var det jo faktisk dig der skulle pille plader af.

Men som sagt har køber 3 uger til at syne bilen og omrigestrer bilen.

Håber det kunne hjælpe dig bare lidt

Joan

Jeg mente nok det var 3 uger...
Ham der overtog bilen vidste, at den skulle synes og ville selv pille pladerne af. Men det er jeg bange for han ikke har gjort... Jeg har desværre ingen kontrakt, da det hele pludselig gik så stærkt. Men jeg har virkelig fået en lærerstreg!!!

Tusind tak for dit svar.

Kram

Anmeld

20. august 2008

tasha33

det var så lidt, hvis jeg kan være behjæpelig, vil jeg da gerne være det:D
det kan godt lyde som om de ikke har været klippet og det ville da være mærkeligt hvis det stadig er de samme plader. hvad siger forsikringen til det, de burde da også være behjælpelige.
knuz natasha

Anmeld

20. august 2008

Loggidut

hmmm, ja, vi havde en kammerat som sad i nøjagtig samme sakse, og der er faktisk intet at stille op... dem som købte bilen, endte med at køre en knallertkøre ned, og så var der jo totalt kaos. manden siger lige at kammeraten hang på skaderne indtil det modsatte var bevist. så jeg tror ikke der er noget hjælp at hente, med mindre du kan bevise den er solgt.:'(

Anmeld

20. august 2008

Mathilde

tasha33 skriver:

det var så lidt, hvis jeg kan være behjæpelig, vil jeg da gerne være det:D
det kan godt lyde som om de ikke har været klippet og det ville da være mærkeligt hvis det stadig er de samme plader. hvad siger forsikringen til det, de burde da også være behjælpelige.
knuz natasha

Nej forsikringen har ikke været spor behjælpelige indtil videre:( så jeg føler, at jeg står ret alene med det hele...

Anmeld

20. august 2008

Mathilde

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] hmmm, ja, vi havde en kammerat som sad i nøjagtig samme sakse, og der er faktisk intet at stille op... dem som købte bilen, endte med at køre en knallertkøre ned, og så var der jo totalt kaos. manden siger lige at kammeraten hang på skaderne indtil det modsatte var bevist. så jeg tror ikke der er noget hjælp at hente, med mindre du kan bevise den er solgt.:'([/citat] Puh det var ikke særligt opløftende:'( Jeg håber at pladerne måske har været deponeret i en periode og at det er derfor der er de samme plader på. For så må der stå et navn på vedkommende der har fået dem deponeret. Politiet burde jo have reageret hvis pladerne ikke har været indleveret og den har kørt rundt uden at være synet... Men jeg ved det ikke. Føler mig helt magtesløs og synes det er uretfærdigt, at jeg skal bøde for en andes skader:( Men tak for dit svar! Kram fra Mathilde

Anmeld

20. august 2008

tasha33

det kan jeg godt forstå at du gør, men prøv det med retshjælpen og se hvad de siger, du må endelig skrive når du har fundet ud af noget.
knuz fra natasha(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.