Opdrage sine hunde forskelligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

Laulund87

Line&Liam skriver:

Det tror jeg nu sagtens man kan.

Da vi havde 2, en mini og en stor vovse, måtte lillen gerne være i sengen, men ikke den store, og han virkede aldrig til at sige noget til det.

Efter lillen er væk, er jeg så blevet lidt blødsøden, så nu ligger han i fodenden (Men kravler ofte ned efter et par minutter, tror det er for varmt) .

Men i de 2 år, gik det nu altså super med at de måtte forskellige ting, ligesom at den store kun måtte spise af sin egen skål og omvendt

Dejligt det fungerede hjemme hos jer, håber også det fortsætter her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

Louisiana

Laulund87 skriver:

Tusind tak for dit svar!

Jeg må lige huske det med kiksen! De har det rigtig godt sammen, og som du selv skriver, det er helt tydeligt hvem der bestemmer

Hvis de slås lidt vildt, lægger den lille sig på maven og den store går derfra med snuden i vejret

Haha, ja, de ved det udemærket godt selv  Men hvalpen vil med garanti forsøge at dominere, og det er helt naturligt, men så skal den "gamle" nok sætte den på plads. Men den vil ikke dominere lige så meget, hvis I signalere, at hvalpen har den laveste rang i huset. For hunden er ligeglad med, at den har den laveste rang, det eneste den er interesseret i, er at vide HVILKEN rang den har.

Når hunde ruller om på ryggen, og ligger med benene i vejret, fortæller den, at den er underdanig, og kender sin plads

Anmeld

21. november 2010

Laulund87

Louisiana28 skriver:

Haha, ja, de ved det udemærket godt selv  Men hvalpen vil med garanti forsøge at dominere, og det er helt naturligt, men så skal den "gamle" nok sætte den på plads. Men den vil ikke dominere lige så meget, hvis I signalere, at hvalpen har den laveste rang i huset. For hunden er ligeglad med, at den har den laveste rang, det eneste den er interesseret i, er at vide HVILKEN rang den har.

Når hunde ruller om på ryggen, og ligger med benene i vejret, fortæller den, at den er underdanig, og kender sin plads

Så virker det til at vi gør det rigtige

Anmeld

21. november 2010

Louisiana

Laulund87 skriver:

Så virker det til at vi gør det rigtige

Anmeld

21. november 2010

mom <3

Jeg forstår godt argumetet med, at hvalpen aldrig har kendt til andet... hvis I fra starten opdrager den anderledes end jeres første hund.
Men jeg må indrømme at det konflikter lidt med mine følelser...
Det er en hårfin balance....
Det er vigtig at både ny og gammel hund har det godt og føler sig trygger og bliver kærligt behandlet.
Det er jo unægteligt lidt svært at sige at de bliver behandlet lige.
Hmmmm... Jeg tror at vi havde gjort det anderledes.

Da et vennepar skulle have deres hund nr. 2, havde de i meget god tid og langsomt ændret lidt på reglerne for hund nr. 1. Det blev altså indført, langsomt og roligt og med masser af ros og hygge - og uden problemer, fordi det var i så god tid INDEN den hund nr. 2 kom. Og derfor blev der ikke noget jalouxi mellem nr. 1 og 2.
Således havde de langsom tilvænnet den til at A) sidde bag i bilen når de kørte, B) ikke være i sofaen.
For det var de regler de ønskede for deres hund nr. 2. - og derfor synes de skulle være ens for begge.

.... Det syntes jeg var en fin måde at løse det på!

Anmeld

21. november 2010

mom <3

Laulund87 skriver:

Kan man det?

Vi har en dansk/svensk gårdhund på 5 år. Han har altid fået lov at sove i forenden af sengen og han ligger en gang imellem i sofaen når jeg sidder med min dyne Egentlig er jeg modstander af sådan noget, men det er jo så hyggeligt og han er en lille hund

Men nu har vi så fået en labrador hvalp og vi har snakket om at der kan gælde andre regler for ham! Nogle siger at hunde ikke kender til uretfærdighed og de nemt kan lære at de må forskellige ting

Indtil videre har hvalpen slet ikke reageret på at den ikke må være i sofaen, han ligger sig bare på gulvet Det virker også som om at vores gårdhund nyder at kunne hoppe i sofaen og få en pause fra den irriterende ting der bider ham i ørerne! Haha.

Men altså, er det synd for hvalpen og kan den blive "ked af" at der er forskel?

Jeg forstår godt argumetet med, at hvalpen aldrig har kendt til andet... hvis I fra starten opdrager den anderledes end jeres første hund.
Det er vigtig at både ny og gammel hund har det godt og føler sig trygger og bliver kærligt behandlet.

Da et vennepar skulle have deres hund nr. 2, havde de i meget god tid og langsomt ændret lidt på reglerne for hund nr. 1. Det blev altså indført, langsomt og roligt og med masser af ros og hygge - og uden problemer, fordi det var i så god tid INDEN den hund nr. 2 kom. Og derfor blev der ikke noget jalouxi mellem nr. 1 og 2.
Således havde de langsom tilvænnet den til at A) sidde bag i bilen når de kørte, B) ikke være i sofaen.
For det var de regler de ønskede for deres hund nr. 2. - og derfor synes de skulle være ens for begge.

Anmeld

21. november 2010

Laulund87

mille:) skriver:

Tak for svar!

Hmm jeg synes næsten det er mere synd for vores første hund at han ikke må de ting, han har måttet siden hvalp Vi kunne selvfølgelig også bare lade dem gøre de samme ting, men vi prøver foreløbig at der er forskellige regler..Så må vi se hvordan det går

Anmeld

21. november 2010

Louisiana

mille:) skriver:

Man skal naturligvis være lige kærlig overfor begge hunde, og det kan man også sagtens være, selvom man på andre områder gør forskel på dem. Men det er faktisk ret vigtigt, at gøre forskel på dem, for sådan har de det altså bedst. At den ældste hund f.eks. får en hundekiks før hvalpen, bliver den jo ikke ked af, tværtimod er den glad for at vide hvor dens plads i flokken er. Man skal huske, at hunde er hunde - ikke mennesker. Oh hunden har det altså bedst med, at blive behandlet som en hund - ikke et menneske. Den ved jo slet ikke hvad det vil sige, at være menneske.

Men igen - narurligvis skal man være lige kærlig over begge alle sine hunde!

Anmeld

21. november 2010

Muffinmus

altså, uden at sige de kan fornemme en forksle så ville jeg sgu da ikke drømme om at lave sådan en forskel på mine hunde hvis jeg havde dem nu.

En hund er en hund, ikke mere eller mindre rettig til noget den anden ikke er. Og i øvrigt ud af soveværelset med begge, det er så voldsomt uhygiejnisk at have hunde i sengen at det halve kunen være nok, har i ikke set de det slemme program der viste det??? kan ikke huske hvad det hed, men FØJ, havde i set det ville i sørnme ikke engang overveje det.

Synes i er dobbeltmoralske ved at lade en hund må noget en anden ikke må bare fordi i synes den anden er hyggeligere at have der.

Anmeld

21. november 2010

Laulund87

MariaE skriver:

altså, uden at sige de kan fornemme en forksle så ville jeg sgu da ikke drømme om at lave sådan en forskel på mine hunde hvis jeg havde dem nu.

En hund er en hund, ikke mere eller mindre rettig til noget den anden ikke er. Og i øvrigt ud af soveværelset med begge, det er så voldsomt uhygiejnisk at have hunde i sengen at det halve kunen være nok, har i ikke set de det slemme program der viste det??? kan ikke huske hvad det hed, men FØJ, havde i set det ville i sørnme ikke engang overveje det.

Synes i er dobbeltmoralske ved at lade en hund må noget en anden ikke må bare fordi i synes den anden er hyggeligere at have der.

Hmm okay, sådan ser jeg godt nok ikke på det

Det med at hunden er i sengen, vores valg ulækkert eller ej

Men tak for dit syn på sagen! Vi ser hvordan hundene tager det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.