Katte og flytning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. november 2010

Svei

vi har en kat som vi fik midt i juli måned, da var den 1 år gammel og havde været igennem en del da vi hentede den på et internat,

14 dage efter vi fik den måtte jeg jo flytte ufrivilligt med mine drenge og katten kom med. Den har nu i snart 4 mdr. boet hos mine forældre og den har det godt nok godt der, ikke lige sådan jeg gad have jat...MEN, nu kan jeg snart håber jeg. flytte helt ind i min nye bolig, men hvad med katten...kan man bare sådan flytte den eller ville det være synd...min store dreng er meget glad for den, men han bor nu også lige så meget ved mine forældre som her...katten har kikket over i mit nye hjem et par gange men løber tilbage til mine forældre...hvad er mon bedst for katten, hvad kan man byde dem...flytte eller blive?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

maimik

Jbk skriver:

vi har en kat som vi fik midt i juli måned, da var den 1 år gammel og havde været igennem en del da vi hentede den på et internat,

14 dage efter vi fik den måtte jeg jo flytte ufrivilligt med mine drenge og katten kom med. Den har nu i snart 4 mdr. boet hos mine forældre og den har det godt nok godt der, ikke lige sådan jeg gad have jat...MEN, nu kan jeg snart håber jeg. flytte helt ind i min nye bolig, men hvad med katten...kan man bare sådan flytte den eller ville det være synd...min store dreng er meget glad for den, men han bor nu også lige så meget ved mine forældre som her...katten har kikket over i mit nye hjem et par gange men løber tilbage til mine forældre...hvad er mon bedst for katten, hvad kan man byde dem...flytte eller blive?

hejsa!

De gange vi har flyttet og med katte har vi ladet dem være indenfor i ca 1-2 mdr, så de kan vende sig til omgivelserne..

Anmeld

21. november 2010

Noneother

Altså. du kan godt flytte katten ,uden den lider synderlig overlast.

men hvis det er en udekat, og den bare sådan kan finde over til dine forældre, kan du godt regne med, at katten flytter tilbage igen. Specielt hvis det er et sted, den er blevet glad for. De fleste katteracer er faktisk mere knyttede til stedet end  mennesket. 

Anmeld

21. november 2010

Svei

maimik skriver:

hejsa!

De gange vi har flyttet og med katte har vi ladet dem være indenfor i ca 1-2 mdr, så de kan vende sig til omgivelserne..

Men er det ikke synd, det er mere det...den er vant til at leve derover og rende ud og ind...hos mig skal den ikke være i stuen, men det ville den som nok klare...men igen, mine forældre er genboen, så mon ikke det er svært?

Anmeld

21. november 2010

Sujan

Man siger ofte at katten skal holdes indedøre i et par uger når den er flyttet for ellers vil den prøve at løbe hjem... Jeg har flyttet to gange med min kat og det er gået fint...

Men hvis dine forældre bor tæt på så den kan løbe derover... ja så er det nok lidt svært... Måske skal den have to hjem.. eller selv have lov at bestemme hvor den vil være...Hvis den bliver ved med at løbe over til dine forældre igen, har den det jo godt der, så skal den måske bare blive der selvom det er hårdt..

Anmeld

21. november 2010

Svei

Sujan skriver:

Man siger ofte at katten skal holdes indedøre i et par uger når den er flyttet for ellers vil den prøve at løbe hjem... Jeg har flyttet to gange med min kat og det er gået fint...

Men hvis dine forældre bor tæt på så den kan løbe derover... ja så er det nok lidt svært... Måske skal den have to hjem.. eller selv have lov at bestemme hvor den vil være...Hvis den bliver ved med at løbe over til dine forældre igen, har den det jo godt der, så skal den måske bare blive der selvom det er hårdt..

Ja, det er også det jeg tænker....og må indrømme det er fint med mig, jeg er ikke så god til det med dyr, men det er jo heller ikke min kat...mine forældre bor 5 meter væk...lige over på den anden side...

Anmeld

21. november 2010

Svei

Noneother skriver:

Altså. du kan godt flytte katten ,uden den lider synderlig overlast.

men hvis det er en udekat, og den bare sådan kan finde over til dine forældre, kan du godt regne med, at katten flytter tilbage igen. Specielt hvis det er et sted, den er blevet glad for. De fleste katteracer er faktisk mere knyttede til stedet end  mennesket. 

Ok..jamen, så er den nok bare hvor den er nu...der har den det nemlig ret så godt....mine forældre er skøre med det dyr...

Anmeld

21. november 2010

Peanut

Jbk skriver:

Det er jo klart den løber "hjem" når det er så tæt på, og den har boet der i lang tid...

Prøv at holde den indendøre i dit nye hjem i 14 dage, hvorefter den prøver at komme ud..

Jeg vil dog tro at den stadig kan finde på at tage på visit hos dine forældre, nu når i bor så tæt på hinanden 

Anmeld

21. november 2010

Noneother

Jbk skriver:

Ok..jamen, så er den nok bare hvor den er nu...der har den det nemlig ret så godt....mine forældre er skøre med det dyr...

Det lyder osse som en fair ide. Så kan i jo osse altid besøge den, når det kun lige er over gaden.

Anmeld

21. november 2010

Svei

Noneother skriver:

Det lyder osse som en fair ide. Så kan i jo osse altid besøge den, når det kun lige er over gaden.

Ja.. den kommer som regel hver aften og siger godnat til os..vi sover alle i Bertrams værelse der er i kælderen og så åbner vi lige vinduet så den kan hoppe ind.. så den får nok bare det bedste fra begge verdener..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.