Nogen der kan anbefale en vugge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.731 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. november 2010

Maria-s

Jeg står i den situation at den vugge jeg troede vi skulle bruge til vores dejlige dreng, når han kommer ud her til Marts engang, måske ikke er ledig alligevel, da der er lidt flere i familien med til at arve/ låne den end jeg regnede med... SÅ det synes jeg da er ærgeligt, men der er jo ikke noget at gøre ved det.

Jeg kan nu ikke finde ud af om vi skal købe en vugge eller bare en barne seng fx den billige tremmeseng fra Ikea. Og hvis vi skal købe en vugge; skal det så være en der står på gulvet eller skal det være en der hænger fra loftet? Kan egentlig rigtig godt lide ideen med en der kan hænge i en krog fra loftet fordi jeg da vil kunne flytte den med mig rundt i huset lidt nemmere, men ved heller ikke om det er irreterende med snorrerne? Om de er i vejen når man skal tage ham op/ ligge ham ned i den? Og hvor lang tid kan man bruge en vugge?

Nogen der har nogle erfaringer de har lyst til at dele?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

bullerbassen

Maria-s skriver:

Jeg står i den situation at den vugge jeg troede vi skulle bruge til vores dejlige dreng, når han kommer ud her til Marts engang, måske ikke er ledig alligevel, da der er lidt flere i familien med til at arve/ låne den end jeg regnede med... SÅ det synes jeg da er ærgeligt, men der er jo ikke noget at gøre ved det.

Jeg kan nu ikke finde ud af om vi skal købe en vugge eller bare en barne seng fx den billige tremmeseng fra Ikea. Og hvis vi skal købe en vugge; skal det så være en der står på gulvet eller skal det være en der hænger fra loftet? Kan egentlig rigtig godt lide ideen med en der kan hænge i en krog fra loftet fordi jeg da vil kunne flytte den med mig rundt i huset lidt nemmere, men ved heller ikke om det er irreterende med snorrerne? Om de er i vejen når man skal tage ham op/ ligge ham ned i den? Og hvor lang tid kan man bruge en vugge?

Nogen der har nogle erfaringer de har lyst til at dele?

Maria

Kan helt klart anbefale en leander vugge , den er SUPER

Vi havde en alm låne/arve vugge til vores dreng , sådan en som står på gulvet og kan svinge fra side til side.

Vores dreng var MEGET urolig og sensitiv, da han var lille, han sov 1 gang i vuggen. Et familie medlem fortalte så at de vugger slet ikke er egnet til børn ( nået med at den vugger fra side til side ) og ikke frem og tilbage. Hun er ergoterapeut og siger, at vuggen fra side til side bruger man til patienter som skal vækkes fra koma ( mener jeg ) og vuggen frem og tilbage fremmer søvnen. Ligesom en gyngestol. Det var den korte forklaring , hun kaldte det et fint ord som jeg ikke husker

Vi lånte ( dagen efter ) en leander vuggen, hængte den i loftet og vupti så sov vores dreng  Så her skete der et mirakel efter den kom i huset. Skulle jeg have flere børn ville jeg KLART vælge en hænge vugge..

Anmeld

20. november 2010

Palaja

Vi har en leandervugge som hænger fra loftet. Altså den er jo fin , men egentlig ikke særlig praktisk. Den flytter sig når man skal putte den lille og snorene den hænger i er i vejen. Jeg fik også en ekstra krog i loftet i stuen fordi jeg troede at jeg ville tage vuggen med mig, men det er alt for besværligt. 

Min datter har ikke rigtig brugt før nu (hun er 3 mdr), hun har sovet i liften (som vi har sat ned i vuggen) eller hos os i vores seng.

Når nu arvevuggen ikke er ledig og det er et spørgsmål om, at I skal ud og investere i en, synes jeg at i lige så godt kan spare lidt der, og lade være. Jeg kender flere som har barnet til at sove i liften, og hvor liften så står i tremmesengen. Liften kan du også tage med alle steder " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Anmeld

20. november 2010

Maria-s

Palaja skriver:

Vi har en leandervugge som hænger fra loftet. Altså den er jo fin , men egentlig ikke særlig praktisk. Den flytter sig når man skal putte den lille og snorene den hænger i er i vejen. Jeg fik også en ekstra krog i loftet i stuen fordi jeg troede at jeg ville tage vuggen med mig, men det er alt for besværligt. 

Min datter har ikke rigtig brugt før nu (hun er 3 mdr), hun har sovet i liften (som vi har sat ned i vuggen) eller hos os i vores seng.

Når nu arvevuggen ikke er ledig og det er et spørgsmål om, at I skal ud og investere i en, synes jeg at i lige så godt kan spare lidt der, og lade være. Jeg kender flere som har barnet til at sove i liften, og hvor liften så står i tremmesengen. Liften kan du også tage med alle steder " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12392.png" alt="" />

Det er lige det der med at den flytter sig og om de snorre der ikke bare vil give mig total FNIDDER når jeg søvndrukken om natten forsøger at putte ham for ja hvilken gang...  HAr nemlig tænkt på (også rent økonomisk) og det ikke bare var bedre OG nemmere at købe en tremmeseng med justerbar bund (i højden) og så have ham til at sove i liften indtil sengen ikke virker så stor til ham mere

Hmmm må i tænkeboksen Men der er selvfølgelig også masser af tid endnu, er 25+1 i dag, men jeg kan bare mærke at mit "samler instinkt" er ved at være svært at holde nede Jeg hiiiiger efter at "få lov" (af mig selv) til at komme igang med at samle sammen til hans ankomst!

Men altså den virker bare så "romantisk" sådan en svæve-vugge.. Men tror nu jeg er for "praktisk" anlagt til det...

Anmeld

20. november 2010

Palaja

Den er også super flot og vi har fået den i gave af svigermor Men 1600 kr kan man sagtens bruge et andet sted Ellers kan man få nogle til omkring 500 kr i noget flet af en slags som også er til at hænge op, hvis du godt kan lide tanken om en at han skal vugges. Nogle børn sover jo godt når de bliver vugget, hos os har det ikke betydet så meget. Men vent evt med at købe noget før du ved om din lille sover fint uden at blive vugget...

Til tremmesengen kan man få noget der hedder en formindsker, en meget tyk sengerand, det kunne måske også være noget.

Det er klart du skal bygge rede, jeg havde det lige sådan. Man kan næsten ikke vente, og man vil gerne ordne det hele med det samme... Det er en dejlig tid når man går og forestiller sig hvordan det hele skal være, så husk også at nyde det

Men held og lykke med det hele i hvert fald

Anmeld

20. november 2010

Zafir

SLYNGEVUGGEN

Anmeld

20. november 2010

Palaja

SLYNGEVUGGEN

Ja, den har jeg også hørt rigtig meget godt om, vi snakkede også om at købe en  Men må de sove i den om natten??

Anmeld

20. november 2010

AnneBJ

Maria-s skriver:

Det er lige det der med at den flytter sig og om de snorre der ikke bare vil give mig total FNIDDER når jeg søvndrukken om natten forsøger at putte ham for ja hvilken gang...  HAr nemlig tænkt på (også rent økonomisk) og det ikke bare var bedre OG nemmere at købe en tremmeseng med justerbar bund (i højden) og så have ham til at sove i liften indtil sengen ikke virker så stor til ham mere

Hmmm må i tænkeboksen Men der er selvfølgelig også masser af tid endnu, er 25+1 i dag, men jeg kan bare mærke at mit "samler instinkt" er ved at være svært at holde nede Jeg hiiiiger efter at "få lov" (af mig selv) til at komme igang med at samle sammen til hans ankomst!

Men altså den virker bare så "romantisk" sådan en svæve-vugge.. Men tror nu jeg er for "praktisk" anlagt til det...

Her vælger vi tremmeseng med lift i, i starten...

Anmeld

20. november 2010

Zafir

Palaja skriver:

Ja, den har jeg også hørt rigtig meget godt om, vi snakkede også om at købe en  Men må de sove i den om natten??

Ja, det må de rigtig gerne... Men om natten, vil jeg helst have mine tøser tæt på mig, hvis de vågner. Så jeg nupper hende med i seng. Men har læst om mange, hvor de sover i den om natten.

Vi bruger den til middagsluren, indsovning om aftenen og når vi er i byen. Den er faaaaaaaaaaaaaaaaabules (staves)

Anmeld

21. november 2010

Palaja

Zafir skriver:

Ja, det må de rigtig gerne... Men om natten, vil jeg helst have mine tøser tæt på mig, hvis de vågner. Så jeg nupper hende med i seng. Men har læst om mange, hvor de sover i den om natten.

Vi bruger den til middagsluren, indsovning om aftenen og når vi er i byen. Den er faaaaaaaaaaaaaaaaabules (staves)

Ok, jamen det er da værd at overveje så. Måske til den næste, nu er hun jo alligevel ved at være så stor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.