Jeg blev bare så ked :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

655 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. november 2010

Anonym trådstarter

Her til aften havde vi besøg af et vennepar. Hun har født for 3 mdr. siden og er allerede mega slank igen, hun ser skide godt ud...

Jeg selv har taget på! Har aldrig tabt de sidste 5 kg efter fødslen og har så taget nogle kilo på oveni.
Jeg går rundt og kæmper med at komme ovenpå igen pga af en depression, så må indrømme at motion ikke har stået øverst på listen....

Men så siger min mand til hende "Hvordan kan du allerede være så slank igen"

Og jeg bliver bare SÅ ked af det
Følte det virkelig som en kæmpe mavepuster

Han kan jo godt se jeg har taget på og kommenterer ofte at jeg måske skulle spise sundere og jeg ved det jo godt....
Men av hvor gjorde det ondt at han kom med den kommentar til hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Her til aften havde vi besøg af et vennepar. Hun har født for 3 mdr. siden og er allerede mega slank igen, hun ser skide godt ud...

Jeg selv har taget på! Har aldrig tabt de sidste 5 kg efter fødslen og har så taget nogle kilo på oveni.
Jeg går rundt og kæmper med at komme ovenpå igen pga af en depression, så må indrømme at motion ikke har stået øverst på listen....

Han kan jo godt se jeg har taget på og kommenterer ofte at jeg måske skulle spise sundere og jeg ved det jo godt....

Vi er vel alle forskellige ikke? Din og hendes krop fungerer jo ikke ens gør de? Har i nøjagtigt samme hverdag? Osv osv... Tog i lige meget på? Og fordelte det sig ens i væske og fedt???

Jeg kan blive SÅ træt og SÅ ked af at folk tænker sådan! Kroppen skal altså lige have lov at komme på plads igen og 3mdr det er ingen tid! Det er som om det er blevet en konkurrence... Slap nu helt af og så få din mand til at forstå at ting tar tid! Og at jo mere ked af det du er over det, jo længere tid tager det!

Stort knus

Anmeld

20. november 2010

anna-jonas

Klart at du blev ked, for du er jo ikke selv tilfreds med din krop. Men ved du hvad?? Din mand SKAL stoppe med at fortælle dig hvad du skal spise, og hvad du ikke skal spise....................og det skal han stoppe med lige med det samme. Vil du være sød at sige det til ham??? For det er bare så usundt for jeres forhold, og især for dit selvværd.

Du ser sgu' bedre ud end de fleste....................og jeg er ked af at du ikke selv kan se det, og ikke mindst at din mand ikke kan se hvor flot og prægtig en kone han har fået scoret.

Tror at ordene fra din mand, til den anden kvinde ramte dig hårdere end ellers, fordi du er midt i at skifte medicin ud, tror du ikke?? Så titter depressionen nemlig lidt frem igen, indtil den nye medicin tager over.

De bedste hilsner Mette

Anmeld

20. november 2010

JustAnotherName

Jeg kunne helt sikkert selv have siddet tilbage med samme følelse, hvis det var tilfældet, at min mand sagde sådan om/til en anden.

Man er jo følsom, hvad angår sin krop og sit udseende. Især når det hele er så forandret på så kort tid. Og det kræver sgu noget at gøre en ændring igen bagefter. Man kender jo slet ikke sig selv i sin nye uønskede figur. Men derfor er man jo stadig en lige elskværdig person. Man føler sig nok bare mere sårbar og behøver vide det ....især fra sin mand!

Jeg kan godt forstå dén følelse det gav dig. Men din mand har sikkert ikke sagt det i dén mening at dunke dig i hovedet. Det er vi kvinder generelt bare selv ret gode til.

Nogle kvinder kommer bare nemt fra det. Andre har sværre ved det.
Men det ændrer ingenting på, hvem man er og hvad man står for.

Og jo mere man har det godt med sin (indre) person, des bedre kan man handle og ændre på det ydre, tror jeg.

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Vi er vel alle forskellige ikke? Din og hendes krop fungerer jo ikke ens gør de? Har i nøjagtigt samme hverdag? Osv osv... Tog i lige meget på? Og fordelte det sig ens i væske og fedt???

Jeg kan blive SÅ træt og SÅ ked af at folk tænker sådan! Kroppen skal altså lige have lov at komme på plads igen og 3mdr det er ingen tid! Det er som om det er blevet en konkurrence... Slap nu helt af og så få din mand til at forstå at ting tar tid! Og at jo mere ked af det du er over det, jo længere tid tager det!

Stort knus

Altså det er hende der har født for 3 mdr siden og allerede har sin gamle figur igen, og jeg er glad på hendes vegne og synes hun ser skide godt ud!

Det er 3 år siden jeg fødte men, ja....

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

anna-jonas skriver:

Klart at du blev ked, for du er jo ikke selv tilfreds med din krop. Men ved du hvad?? Din mand SKAL stoppe med at fortælle dig hvad du skal spise, og hvad du ikke skal spise....................og det skal han stoppe med lige med det samme. Vil du være sød at sige det til ham??? For det er bare så usundt for jeres forhold, og især for dit selvværd.

Du ser sgu' bedre ud end de fleste....................og jeg er ked af at du ikke selv kan se det, og ikke mindst at din mand ikke kan se hvor flot og prægtig en kone han har fået scoret.

Tror at ordene fra din mand, til den anden kvinde ramte dig hårdere end ellers, fordi du er midt i at skifte medicin ud, tror du ikke?? Så titter depressionen nemlig lidt frem igen, indtil den nye medicin tager over.

De bedste hilsner Mette

Jeg tror han gør det ligeså meget for min skyld, fordi jeg ofte selv brokker mig over det men så alligevel ikke gør noget ved det.

Jo tror også en af grundene til at det ramte så hårdt er fordi jeg ikke er ordentlig på toppen for tiden. Og det nye medicin gjorde så også at jeg tog mere på så de ting sammenlagt og hans kommentar var bare ikke rar.

Men jeg skal jo også være glad på hendes vegne for det er  da fantastisk for hende at hun allerede nu har fået sin gamle krop igen.

Anmeld

20. november 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Jeg kunne helt sikkert selv have siddet tilbage med samme følelse, hvis det var tilfældet, at min mand sagde sådan om/til en anden.

Man er jo følsom, hvad angår sin krop og sit udseende. Især når det hele er så forandret på så kort tid. Og det kræver sgu noget at gøre en ændring igen bagefter. Man kender jo slet ikke sig selv i sin nye uønskede figur. Men derfor er man jo stadig en lige elskværdig person. Man føler sig nok bare mere sårbar og behøver vide det ....især fra sin mand!

Jeg kan godt forstå dén følelse det gav dig. Men din mand har sikkert ikke sagt det i dén mening at dunke dig i hovedet. Det er vi kvinder generelt bare selv ret gode til.

Nogle kvinder kommer bare nemt fra det. Andre har sværre ved det.
Men det ændrer ingenting på, hvem man er og hvad man står for.

Og jo mere man har det godt med sin (indre) person, des bedre kan man handle og ændre på det ydre, tror jeg.

Jeg er sikker på han ikke sagde det for at dunke mig i hovedet...

Og jeg synes det er rigtig fedt for hende at hun, så kort tid efter fødslen, ser så godt ud igen!
Men ville jo bare ønske at jeg fik min gamle krop igen og så bliver jeg ked af det og når jeg er ked af det ryger der bare mere usundt ind...

Anmeld

20. november 2010

Ni-ko-li-ne

Ej men søde ven... Der er altså forskel på de vilkår man har! Du slås med flere ting, og alle antidepressiver osv... Dem tager man på af! Og ved du hvad? Du ser godt ud!!!!!!

Anmeld

20. november 2010

Vinker

Anonym skriver:

Blir helt ked af det på dine vejne for er der noget der kan gøre os kvinder kede af det så er det når vores selværd rammes. Det er bare et slag i hovedet, men men men vi er godt nok også vores egen værste kritikere!

Tror ikke din mand som sådan mente noget specielt med den kommentar til hende den anden. Selvf er det meget hurtigt at hun allerede er så slank igen og det er da pisse uretfærdigt, men dermed ikke sagt at du kan gøre for at du ikke er det. Der er bare så meget forskel på hvordan vores kroppe kommer sig igen. Nogen ska bare kæmpe uretfærdigt meget.

I din situation blir du nødt til at stoppe op og tage en ting af gangen; først og fremmest ska du få styr på det med medicinen og din depression, og så først derefter kan du begynde at kigge på dine spisevaner og at komme igang med noget motion. Du blir nødt til at acceptere at sådan er det lige nu.

Og så synes jeg du ska sætte dig ned og fortælle din mand at det gør dig ked af det at han kommentere dine madvaner. At det altså rammer dig hårdt. Jeg tror nemlig ikke han er klar over at du tar det så nært. Men når det er noget du godt selv ved så er det bare ikke altid sjovt at høre at andre også kan se problemet. Men det er vigtigt at I tar den snak så det ikke blir som en dum knold imellem jer.

Mange knus kram og tanker herfra.

Anmeld

20. november 2010

Dictes mor

Jeg kan så godt forstå hvordan du har det, jeg har bestemt heller ikke tabt mig som jeg havde håbet på, og det går mig også meget på, og alt det her med min mor har bare gjort, at jeg ikke har været god til at sige nej til alt det usunde, og det kan man altså se, æv.

Jeg vil så sige, at din mand ikke kan være det bekendt! For ja der er da nogen, der taber sig hurtigt, men det er vist ikke det mest normal. Det hjælper jo på ingen måde, at han siger, at du skal spise sundere, det gør det tværtimod bare værre. Han kunne jo hjælpe med at lave maden i stedet, og eller aflaste lidt, så du kunne få lidt mere tid til dig selv. En ting er sikkert, det hjælper ikke at få at vide, at man skal tabe sig, tværtimod, man bliver ked af det, og så får man igen lyst til at spise det usunde mad, fordi det sender endorfiner til ens hjerne, og man bliver glad i kort tid. Det er bare spiralen uden ende.

Du skal have et knus fra mig, som her 8 mdr efter Dictes fødsels, stadig har en hængemaven, og brysterne er ikke længere eksisterende, så her ser det sgu heller ikke for godt ud. Og alligevel så sagde Per til Dicte imorges til Dicte: "Se, hvor flot din mor er." Der blev jeg simpelthen så glad og lykkelig, tænk at han synes det, og så bliver ens selvtillid boostet og man får lyst til at gøre mere for at komme til at se endnu bedre ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.