Hej Eva!
Jeg er så enig med dig - og de fleste af jer andre ;)
I vores vuggestue er ALT slik og sukker bandlyst. Ved fødselsdage vil de heller ikke have noget slik, men en lille kage er okay.
Jeg syntes det er rigtig godt, i det mine børn aldrig har smagt slik.
Vi fejrede fødselsdag for Stefanie i sidste uge, hvor jeg havde lavet en bolle-kagekone og klippet en kjole ud af karton, samt sat flag som hår. Intet slik. Ved siden af fik de så frugt. - Og børnene de elskede det, de var gået mere op i den fine kjole og flagene, så den gik rent ind. Pædagogerne var også rigtig glade for den.
Samme dag skulle en dreng stoppe, og nogle dage inden, spurgte pædagogerne så, hvad vi havde planlagt at tage med, i det de gerne ville sikre sig, både med os og den drengs forældre, at der ikke dukkede slik mv op. Det syntes jeg er vildt flot, at de virkelig tager fat i problemet.
I madpakken vil de heller ikke have danone, mælkeshcnitte eller noget - en ostehapser er dog acceptabelt.
Jeg er glad for ordningen og jeg syntes ikke børnene skal have slikkepind mv. ved fødselsdage, for så er det jo alligevel ret ofte de får det! Og hvorfor skal man have slik, bare fordi man har fødselsdag?!? Det har jeg aldrig helt forstået...........!! Jeg går mere ind for, at vi laver en masse sjove lege, det er både sundere, men skam også sjovere.
Blot min mening, som støtter de sunde madordninger 200% - der skal gribes ind nu.
Knus
Lone
Anmeld