fri til at pleje en døende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2010

Amso

ønskebarn74 skriver:

Hvor er det bare noget øv det han skal igennem!!!

Han kunne få sin læge til at sygemelde sig pga stress... Da får han 116kr i timen, det antal timer han normalt arbejder på sin arbejdsplads...

Jeg syntes nu ikke man skal sygemelde sig med stress, hvis ikke det er noget man fejler. Det ikke noget at spøge med, selv om han står i en vanskelig og meget følsom og sørgelig situation.

Jeg arbejder selv inden for sundheds-sektoren, og har ikke hørt om at man kan få plejeorlov hvis man skal på hospice. Desværre... Tror det handler om at så skal man ikke bruge "krudt" på at pleje den syge, men "kun" besøge.. Derimod hvis hun valgte at blive boende hjemme, er der pludselig en masse opgaver han skal ordne og hjælpe konene med. Det er jo det dem på hospice er ansat for at hjælpe med.

Og hvis ikke han er i a-kasse ( hvilket aldrig er smart ), så tror jeg ikke der er den store hjælp at hente. Men hjælp skulle der nu altid være at få et eller andet sted fra.

En masse tanker herfra, og kram  Håber han får fundet ud af noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

ønskebørn74

Jeg syntes nu ikke man skal sygemelde sig med stress, hvis ikke det er noget man fejler. Det ikke noget at spøge med, selv om han står i en vanskelig og meget følsom og sørgelig situation.

Jeg arbejder selv inden for sundheds-sektoren, og har ikke hørt om at man kan få plejeorlov hvis man skal på hospice. Desværre... Tror det handler om at så skal man ikke bruge "krudt" på at pleje den syge, men "kun" besøge.. Derimod hvis hun valgte at blive boende hjemme, er der pludselig en masse opgaver han skal ordne og hjælpe konene med. Det er jo det dem på hospice er ansat for at hjælpe med.

Og hvis ikke han er i a-kasse ( hvilket aldrig er smart ), så tror jeg ikke der er den store hjælp at hente. Men hjælp skulle der nu altid være at få et eller andet sted fra.

En masse tanker herfra, og kram  Håber han får fundet ud af noget.

...

Anmeld

19. november 2010

LBK

helora skriver:

Først og fremmest, det gør mig ondt med din svoger og hans familie. Det er en urimelig hård situation at blive sat i

Jeg tror desværre, at det plejevederlag, som kommunerne kan tilbyde iht. serviceloven, kun er til pasning af den døende, hvis den døende ønsker at dø i eget hjem. Men jeg ved ikke om der kunne være andre muligheder. Hvis din svoger vælger at blive opsagt fra sit arbejde og gå på kontanthjælp, så vil han få kontanthjælp som forsørger, hvilket er godt 13.000 kr. før skat pr. måned. Der er i lovgivningen mulighed for at blive fritaget fra rådighedsforpligtelsen i forbindelse med pasning af døende ægtefælle.

Håber det lykkes på bedste vis så de kan få den sidste tid sammen.

Hej..

Først og fremmest må jeg sige at jeg er ked af af høre om jeres situation..

Jeg ved ikke hvordan det er med kontanthjælp og det der, men jeg ved at man kun kan få plejeorlov hvis den døende skal passes i eget hjem.. Håber i finder en løsning

Anmeld

19. november 2010

LBK

L_K skriver:

Hej..

Først og fremmest må jeg sige at jeg er ked af af høre om jeres situation..

Jeg ved ikke hvordan det er med kontanthjælp og det der, men jeg ved at man kun kan få plejeorlov hvis den døende skal passes i eget hjem.. Håber i finder en løsning

Sorry, fik citeret dit indlæg i stedet for..

Anmeld

19. november 2010

Mi

Med hensyn til at opsige jobbet og gå på kontanthjælp, så skal man passe på med det. Der er vist en masse regler for hvornår man kan modtage kontanthjælp. Mener ikke at man må eje noget eller have formue i banken. Det ville være ærgeligt hvis han blev sagt op og så ikke kunne få kontanthjælp.

Håber de finder en løsning

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

19. november 2010

Na-Wi

Jeg mener det er alt over 10.000 (bil, sommerhus) man ikke må have i værdi på kontanthjælp.. Men jeg tænker lidt at hvis han går på kontanthjælp skal han så ikke i aktivering, og på den måde få mindre tid til sin kone ? det var jo ikke det der var meningen.. :/

Til trådstarter - det gør mig meget ondt at hører, ingen mennesker fortjener at skulle igennem sådan en hård og uretfærdig tid..

Mange kram herfra >:<

Anmeld

19. november 2010

Pena

Jeg synes det ville være mest menneskeligt hvis man som ægtefælle kunne få orlov ved få mdr tilbage. Hvordan kan man forvente en stabil arbejdskraft når tankerne kun kan ligge hos den døende.

Hun har ikke en "kritisk sygdom" forsikring?

Kontanthjælp er som sagt en no go hvis de ejer hus, bil osv.

Forfærdelig situation de står i. Snøft

Anmeld

20. november 2010

Becks

Fortæl din svoger, at han skal kontakte det palliative team (terminale) på det hosp. hun er tilknyttet, evt også hospice.. Der er de villige til og hjælpe, og kan søge om div ting til din svoger..

Og hvor gør det mig ondt - Verden er ikke helt fair overfor nogle altid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.