Er det normalt at de pludselig ikke gider rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

932 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. november 2010

patella

Hej med jer

Jeg skal bare lige høre om der er andre der har oplevet at jeres barn pludselig ikke gider rugbrød. Jeg kan kun få det i ham, hvis vi er på farten, enten i bil, eller ude at gå med barnevogn eller klapvogn, hvor jeg så fodrer ham mens vi er afsted. Jeg kan på ingen måde få det i ham i højstolen ved bordet, hvor han ellers får alt anden mad. Tungen kommer ud med det samme det kommer ind. Men det må jo være en idé han har fået, eftersom det ikke kommer ud, hvis han får det når vi er i bevægelse  Altså jeg mener, det kan ikke være fordi han ikke kan lide det?! 

Keder det ham mon? 

Han blir et år i næste uge...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

patella

Slet ingen 

Anmeld

19. november 2010

prettybutterfly

Ja det er HELT almindeligt! Har selv lige været inde i en laaaang periode hvor Natalie(nu 11 mdr) ikke har gidet at spise rugbrød. Nu kan hun til nøds spise lidt men syntes der ryger 100 gange så meget ned hvis det er andre ting end rugbrød. Og hun VAR ellers glad for rugbrød for måske 2 mdr siden! Har hørt om andre med samme problem!! Til gengæld har hun altid godt ville ha grovboller(hjemmebagt) m smør så det har hun fået i stedet for tit sammen med noget andet.

Anmeld

19. november 2010

mor-til-vanessa

min datter var også igennem sådan en fase hvor hun ikke ville spise rugbrød. så hun fik øllebrød i stedet.

Anmeld

19. november 2010

patella

prettybutterfly skriver:

Ja det er HELT almindeligt! Har selv lige været inde i en laaaang periode hvor Natalie(nu 11 mdr) ikke har gidet at spise rugbrød. Nu kan hun til nøds spise lidt men syntes der ryger 100 gange så meget ned hvis det er andre ting end rugbrød. Og hun VAR ellers glad for rugbrød for måske 2 mdr siden! Har hørt om andre med samme problem!! Til gengæld har hun altid godt ville ha grovboller(hjemmebagt) m smør så det har hun fået i stedet for tit sammen med noget andet.

Okay, det med grovbollen lyder som et godt alternativ... hvor grov skal den være, for at den er grov nok mon? Jeg har bagt nogle hvor der er ca. 350 gram hvedemel og 100 gram grahamsmel i. Er det mon groft nok? 

Hvad har du ellers givet hende som alternativ? Jeg er idé forladt, da rugbrød jo bare har så meget godt... og mætter godt.

Tak for dit svar i øvrigt, det var super godt at høre at man ikke er den eneste... 

Anmeld

19. november 2010

patella

mor-til-vanessa skriver:

min datter var også igennem sådan en fase hvor hun ikke ville spise rugbrød. så hun fik øllebrød i stedet.

Okay, ja det må jo være lisså godt... lavede du det selv, eller var det det dér købe noget? 

Anmeld

19. november 2010

mor-til-vanessa

patella skriver:

Okay, ja det må jo være lisså godt... lavede du det selv, eller var det det dér købe noget? 

nej jeg lavede det selv. det synes jeg smager bedst :-)

Anmeld

19. november 2010

Barbamama

Min datter afviser det når hun skal have tænder

Anmeld

19. november 2010

SaNiNa

Ja det er vist helt normalt vi er inde i sådan en periode lige fortiden.

Anmeld

19. november 2010

prettybutterfly

patella skriver:

Okay, det med grovbollen lyder som et godt alternativ... hvor grov skal den være, for at den er grov nok mon? Jeg har bagt nogle hvor der er ca. 350 gram hvedemel og 100 gram grahamsmel i. Er det mon groft nok? 

Hvad har du ellers givet hende som alternativ? Jeg er idé forladt, da rugbrød jo bare har så meget godt... og mætter godt.

Tak for dit svar i øvrigt, det var super godt at høre at man ikke er den eneste... 

Altså når jeg bager øser jeg bare hvedeklid, rugmel, grahamsmel, havregryn, nogle gange hvedekerner, og så til sidst "fylder jeg op" med hvedemel. Umiddelbart syntes jeg ikke de lyder ret grove dem du snakker om.

Som alternativ har hun ofte fået kartoffel mos m forskellige grønsager moset i, da det er det hun helst har ville spise. Hun har også tit fået havregrød, og øllebrød, evt m grill pølser u. skind til(ELSKER HUN) eller frikadeller eller rester fra dagen før. Lasagne er også et kæmpe hit, på alle måder, både som vegetar og med spinat osv. Kogt laks er også et KÆMPE hit. Og så kan hun spise en hel appelsin(hun efterlader selv hinderne tilbage når alt saften er suget ud) til "dessert" når hun får lov til det, hun elsker også æbler og andet frugt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.