Nej, det kan altså ikke passe - eller kan det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

SussieThyssen

Eliza/lykke skriver:

Har lige haft en telefonsamtale med en "veninde", herefter gik jeg på nettet og søgte om det. Hun sagde, at min pige er bagud i sin udvikling......... hun er 6½ mrd og sidder næsten selv. Hun ruller fra mave til ryg, og spiser fint med fast føde. Men ellers er hun stadig meget baby og bliver hys, hvis man ikke lige løfter rundt på hende og leger med hende.

Min såkaldte "veninde" fortalte, at da hendes barn var 7 måneder kunne hun kravle sig frem efter legetøj, sidde 100% selv, lege selv i ½ time ad gangen og kunne stå selv et par minutter ved at holde fast i et møbel.

Hmmm tænker jeg - nu er der jo alligevel 2-3 uger til min pige er 7 måneder, men alligevel - er hun bagud???????????????

Nej overhovedet ikke...børn er da forskellige.
Så bare fordi hendes kan noget er din ikke bagud.
Til gengæld kan din troldunge så garanteret noget som hendes ikke kan, men det nævnte "veninden" ikke lige...vel??
Og endelig, så er der tidsmæssigt stor forskel på bare een måned, hos så små børn.

Ingen af mine kunne rejse sig op eller stå ved noget da de var 6-7 mdr. og jeg kender heller ikke ret mange andre der kan eller har kunnet det.
Så sikke da noget pladder den såkaldte veninde har fyret af der.
Tsk-tsk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

Sasja77

Hej med dig:-)

Hold nu kæft noget lort din veninde lukker ud! Ja, undskyld mit sprog men jeg bliver sgu så gal over at nogen har så travlt med andres børn vs deres egne! Din lille smuksak er bestemt ikke bagud! Hun gør tingene i sit eget tempo og jeg er sikker på at du motiverer hende rigeligt til at prøve alt mellem himmel og jord (har nemlig fulgt med i mange af dine indlæg og du virker som enhver anden mor der gerne vil gøre det bedste for sit barn og
spørger til råds for at være sikker på at du har det gjort hvad du kunne)
Olivia sad også uden støtte da hun var 6 mån. Spiser godt men gad sgu heller ikke at lege selv for længe ad gangen og hvorfor osse det? Det er jo meget hyggeligere at være med hvor mor er:-) så hun kom med i køkkenet, med og ordne vasketøj osv. Hun kravlede rigtigt da hun var 8 måneder og nu er hun snart 10 måneder og er helt stille begyndt at rejse sig op ad ting men derfra og så til at gå, der er da langt endnu:-) Hun har også først lige fået de to nederste fortænder...til gengæld synes hun at det er fantastisk hyggeligt at sidde og nusse hos mor og far og eeeeelsker hvis vi lægger os på gulvet så hun kan kravle rundt på os:-) tag dig ikke af din veninde, hun har bare travlt med at fremhæve sig selv!

Anmeld

20. november 2010

Kløver

Eliza/lykke skriver:

Har lige haft en telefonsamtale med en "veninde", herefter gik jeg på nettet og søgte om det. Hun sagde, at min pige er bagud i sin udvikling......... hun er 6½ mrd og sidder næsten selv. Hun ruller fra mave til ryg, og spiser fint med fast føde. Men ellers er hun stadig meget baby og bliver hys, hvis man ikke lige løfter rundt på hende og leger med hende.

Min såkaldte "veninde" fortalte, at da hendes barn var 7 måneder kunne hun kravle sig frem efter legetøj, sidde 100% selv, lege selv i ½ time ad gangen og kunne stå selv et par minutter ved at holde fast i et møbel.

Hmmm tænker jeg - nu er der jo alligevel 2-3 uger til min pige er 7 måneder, men alligevel - er hun bagud???????????????

alle børn er ikke ens, og deres personlighed er jo også forskellig, så mange ting spiller ind, så jeg ville ikke være bekymret

Anmeld

20. november 2010

Kløver

Sasja77 skriver:

Hej med dig:-)

Hold nu kæft noget lort din veninde lukker ud! Ja, undskyld mit sprog men jeg bliver sgu så gal over at nogen har så travlt med andres børn vs deres egne! Din lille smuksak er bestemt ikke bagud! Hun gør tingene i sit eget tempo og jeg er sikker på at du motiverer hende rigeligt til at prøve alt mellem himmel og jord (har nemlig fulgt med i mange af dine indlæg og du virker som enhver anden mor der gerne vil gøre det bedste for sit barn og
spørger til råds for at være sikker på at du har det gjort hvad du kunne)
Olivia sad også uden støtte da hun var 6 mån. Spiser godt men gad sgu heller ikke at lege selv for længe ad gangen og hvorfor osse det? Det er jo meget hyggeligere at være med hvor mor er:-) så hun kom med i køkkenet, med og ordne vasketøj osv. Hun kravlede rigtigt da hun var 8 måneder og nu er hun snart 10 måneder og er helt stille begyndt at rejse sig op ad ting men derfra og så til at gå, der er da langt endnu:-) Hun har også først lige fået de to nederste fortænder...til gengæld synes hun at det er fantastisk hyggeligt at sidde og nusse hos mor og far og eeeeelsker hvis vi lægger os på gulvet så hun kan kravle rundt på os:-) tag dig ikke af din veninde, hun har bare travlt med at fremhæve sig selv!

Anmeld

20. november 2010

CarinaSB

Hun er sq da dum Noah var faktisk 9½ mdr inden at han sad selv, 10 mdr da han kravlede .. og 12 mdr da han rejste sig ved sofabordet og lig .. Han kan ikk gå endnu .. men rejser sig op midt på gulvet og går 5-6 skridt og så vælter han .. men han er stædig ..

Anmeld

20. november 2010

Carina1977

Eliza/lykke skriver:

Nej hun er ikke bagud...overhovedet ikke. Hun kan allerede en masse ting, hvilket er flot. Jeg fik at vide at min søn motorisk var rigtig dygtig. Da han var 7 mdr. kunne han sidde selv uden støtte, og da han var 8 mdr. kunne han stå ved ting og også kravle, og han gik så lige før han blev 1 år.

Din datter følger hendes tempo. Nogen gange sker det hele i ryk. Jeg synes ikke det er pænt gjort at nogen siger din datter er sen i udviklingen, for det er hun altså ikke. Din "venindes" barn har bare været rigtig hurtig motorisk, så hun kan slet ikke sammenligne det med dit barn.

Anmeld

21. november 2010

Eliza/lykke

Tak for jeres positive svar - hmmmm mon det er en veninde elelr ej? Det er samme person, som har taget afstand fra mig, efter jeg var ærlig omkring min depression.

Det hjælper ikke på humøret, når man får afvide, at man ikke gør nok med sit barn. Og slet ikke når man får dårlige kommentarer omkring hende vuggesstue start - det ville min veninde ALDRIG ku gøre - og hun kender heller ikke nogen, som kunne finde på det. Kun mig......

I dag har Elizabeth siddet helt af sig selv på gulvet og hun elsker at kigge ned i kasser eller kurve. Så jeg synes jo selv, at hun er fint med - men jeg har svært ved at forestille mig, at hun kan rejse sig, når hun er 7½ mrd (dvs omkring juleaften). Måske kan hun rejse sig op i siddende stilling, men ikke op på benene.

Puhaaaaaa.. sikke en god veninde.

Anmeld

21. november 2010

Maise

Eliza/lykke skriver:

Lyder ikke til hun er bagud. Clara kunne netop det samme som din da hun var 6 mdr. Først omkring 8 mdr begyndte der at ske noget. Nu er hun 10 mdr. kravler rundt og går rundt ved alt, så det kommer lige pludselig. Min venindes pige kravlede også da hun var små 7 mdr. Men nu er de lige langt. Vil faktisk mene at min pige er lidt kvikkere end min min venindes. Såååååååå lyt ikke til hende. Børn er forskellige. Iøvrigt tarvelig melding fra din veninde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.