Nej, det kan altså ikke passe - eller kan det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. november 2010

Eliza/lykke

Har lige haft en telefonsamtale med en "veninde", herefter gik jeg på nettet og søgte om det. Hun sagde, at min pige er bagud i sin udvikling......... hun er 6½ mrd og sidder næsten selv. Hun ruller fra mave til ryg, og spiser fint med fast føde. Men ellers er hun stadig meget baby og bliver hys, hvis man ikke lige løfter rundt på hende og leger med hende.

Min såkaldte "veninde" fortalte, at da hendes barn var 7 måneder kunne hun kravle sig frem efter legetøj, sidde 100% selv, lege selv i ½ time ad gangen og kunne stå selv et par minutter ved at holde fast i et møbel.

Hmmm tænker jeg - nu er der jo alligevel 2-3 uger til min pige er 7 måneder, men alligevel - er hun bagud???????????????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2010

Snefnug1984

Børn udvikler sig ikke ens og der er stor forskel på dreng og pige.. Derudover er der også stor forskel på, hvornår det enkelte barn kan hvad. Nogle børn går fx. når de er 11 måneder mens andre først gør det når de er 14 måneder. Er du i tvivl, så snak med din SP

Anmeld

19. november 2010

merle2010

sikke noget vrøvl.. hun er da som hun skal være.. min datter er 6 mdr.. hun sidder næsten selv, kan ikke rulle endnu, spiser ikke rigtig fast føde endnu... så nej din pige er bestemt ikke bagud.. så ville min pige da være endnu længere bagud..

Anmeld

19. november 2010

Eliza/lykke

Man tænker lige en ekstra gang - jeg har jo også en dreng på 10 år, og han kravlede først, da han var 10 mrd og gik først som 1½ år. Til det siger "veninden" at han især var bagud. Men hvis man ikke øver med sit barn, så går der jo lang tid.............. fik jeg afvide.

Jeg ser på min datter, og synes, at hun er godt med - men så kom det med at krybe og kravle frem, allerede som 7 mrd - men det tror jeg altså ikke, at Elizabeth kommer til så tidligt.

Hvorfor går der nogen gange konkurrance i det fra venners side?? Jeg forstår det ikke

Anmeld

19. november 2010

Lusi

Undskyld, men lad være at lytte til din veninde!!

Der er forskel på alle børn og hvor hurtige de er.. Det er jo ikke en konkurrence om hvor hurtige de er vel.

Hvis du mener du gør, hvad du kan, som du helt sikkert gør, så fortsæt med dét! Min datter var langsom (er født 5 uger før tid) og hun sad først selv da hun var næsten 7 måneder, mener jeg.. Hun gik først den dag hun blev 19 måneder, men der gik hun tilgengæld også 6 meter UDEN at vælte

At hendes barn kan alt, er da godt for hende, men helt ærlig, så kan du juble over du stadig har din lille purk og kan nyde det lidt længere end hende

Anmeld

19. november 2010

EliasMinDejligeSøn<3

min søn sad føst som 7 mdr, og han kravlede føst nogle dage efter han var fyldt 1! går ikk endnu og spiser ikk selv!

Anmeld

19. november 2010

missie20

Har lige haft en telefonsamtale med en "veninde", herefter gik jeg på nettet og søgte om det. Hun sagde, at min pige er bagud i sin udvikling......... hun er 6½ mrd og sidder næsten selv. Hun ruller fra mave til ryg, og spiser fint med fast føde. Men ellers er hun stadig meget baby og bliver hys, hvis man ikke lige løfter rundt på hende og leger med hende.

Min såkaldte "veninde" fortalte, at da hendes barn var 7 måneder kunne hun kravle sig frem efter legetøj, sidde 100% selv, lege selv i ½ time ad gangen og kunne stå selv et par minutter ved at holde fast i et møbel.

Hmmm tænker jeg - nu er der jo alligevel 2-3 uger til min pige er 7 måneder, men alligevel - er hun bagud???????????????

Min søn er ca. 7½ måned. Han ruller fra ryg til mave og ved uheld omvendt. Han kan klappe og orme sig frem og tilbage og spiser MEGET små rugbrødsmadder. Han er født 5,5 uge for tidligt. Så tror bestemt ikke du skal hører efter din veninde, livet er ikke en konkurence og børn udvikler sig forskelligt, sådan er det! Og det skal lige siges at han ligger RIGTIG meget på maven og jeg opfordre ham meget til at rulle osv.

Anmeld

19. november 2010

Koen.

Eliza/lykke skriver:

Lad det fise igennem Lærke er 7 1/2 mdr. kan ikke side selv, men kravler baglæns.. hun kan godt lege selv meeen synes nu det er mest hyggeligt hvis mor gider leger hun kan ikke rejse sig op af ting endnu, meeen SP siger hun er foran sin udvikling

Børn er MEGET FORSKELLIGE og kan altså på intet plan samlignes!

Husk dit guld er et selvstændig individ og ikke en robot, så tag dig ikke af hvad folk siger med hvad din SP siger

Anmeld

20. november 2010

serinasmor

Man tænker lige en ekstra gang - jeg har jo også en dreng på 10 år, og han kravlede først, da han var 10 mrd og gik først som 1½ år. Til det siger "veninden" at han især var bagud. Men hvis man ikke øver med sit barn, så går der jo lang tid.............. fik jeg afvide.

Jeg ser på min datter, og synes, at hun er godt med - men så kom det med at krybe og kravle frem, allerede som 7 mrd - men det tror jeg altså ikke, at Elizabeth kommer til så tidligt.

Hvorfor går der nogen gange konkurrance i det fra venners side?? Jeg forstår det ikke

den veninde er vist ikke en rigtig veninde .. hmmm

tjaee ... hvad kan jeg sige ... børn udvikler sig forskellig og i deres helt eget tempo .. jeg tror ikke din pige er bagud.. OVERHOVEDET ... børn skal ikke sammenlignes ... hvis der er bliver tvivl om udviklingen fra de proffessionelles side ( sp eller vs-personalet) så er det først der man begynder at gøre noget ....

jeg har aldrig trænet med serina ... og alligevel er hun tidligt ude med alt motorisk (bort sert fra at sidde- det gjorde hun først ved 6½ mdr) ... hun har siddet, kravlet, rejst sig op og taget de første skridt da HUN var klar ... Jeg tror simpelt hen ikke på at babyer kan trænes til at kunne kravle eller andet ... det kommer alligevel først når de selv er klar ...

Hun skal nok lære at kravle ( eller komme fremad) når hun bliver stædig nok og synes det er interessant ...

husk på at nogle børn går før de kravler .. og det er der heller ikke noget galt i hvis bare de lærer at kravle inden de skal starte i skole ...

desuden kan du heller ikke sammenligne med hendes storebror da der også kan være STOR forskel på søskendes udvikling ....

Jeg tror meget af det handler om babys personlighed .... har du en stædig baby der vil selv .. så kommer det motoriske tidligt ... har du en glad hyggefis der elsker at ligge og se på verden ... så kommer det motoriske lidt senere .. men alt i alt .. så skal det nok komme ...

serinasmor

Anmeld

20. november 2010

MariaJ

lillespurv20 skriver:

Lad det fise igennem Lærke er 7 1/2 mdr. kan ikke side selv, men kravler baglæns.. hun kan godt lege selv meeen synes nu det er mest hyggeligt hvis mor gider leger hun kan ikke rejse sig op af ting endnu, meeen SP siger hun er foran sin udvikling

Børn er MEGET FORSKELLIGE og kan altså på intet plan samlignes!

Husk dit guld er et selvstændig individ og ikke en robot, så tag dig ikke af hvad folk siger med hvad din SP siger

Godt sagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.