Man tænker lige en ekstra gang - jeg har jo også en dreng på 10 år, og han kravlede først, da han var 10 mrd og gik først som 1½ år. Til det siger "veninden" at han især var bagud. Men hvis man ikke øver med sit barn, så går der jo lang tid.............. fik jeg afvide.
Jeg ser på min datter, og synes, at hun er godt med - men så kom det med at krybe og kravle frem, allerede som 7 mrd - men det tror jeg altså ikke, at Elizabeth kommer til så tidligt.
Hvorfor går der nogen gange konkurrance i det fra venners side?? Jeg forstår det ikke
den veninde er vist ikke en rigtig veninde .. hmmm
tjaee ... hvad kan jeg sige ... børn udvikler sig forskellig og i deres helt eget tempo .. jeg tror ikke din pige er bagud.. OVERHOVEDET ... børn skal ikke sammenlignes ... hvis der er bliver tvivl om udviklingen fra de proffessionelles side ( sp eller vs-personalet) så er det først der man begynder at gøre noget ....
jeg har aldrig trænet med serina ... og alligevel er hun tidligt ude med alt motorisk (bort sert fra at sidde- det gjorde hun først ved 6½ mdr) ... hun har siddet, kravlet, rejst sig op og taget de første skridt da HUN var klar ... Jeg tror simpelt hen ikke på at babyer kan trænes til at kunne kravle eller andet ... det kommer alligevel først når de selv er klar ...
Hun skal nok lære at kravle ( eller komme fremad) når hun bliver stædig nok og synes det er interessant ...
husk på at nogle børn går før de kravler .. og det er der heller ikke noget galt i hvis bare de lærer at kravle inden de skal starte i skole ...
desuden kan du heller ikke sammenligne med hendes storebror da der også kan være STOR forskel på søskendes udvikling ....
Jeg tror meget af det handler om babys personlighed .... har du en stædig baby der vil selv .. så kommer det motoriske tidligt ... har du en glad hyggefis der elsker at ligge og se på verden ... så kommer det motoriske lidt senere .. men alt i alt .. så skal det nok komme ...
serinasmor
Anmeld