Mullepigen86 skriver:
I morges skulle jeg ind på klinikken og scannes for at se hvornår jeg skal have ægløsning..
Vi var blevet lovet at det var overlægen som vi er tilknyttet til der skulle scanne mig og så skulle hun lave en GU på mig.. Men allerede i venteværelset blev jeg mødt af en sygeplejerske der kaldte os ind..
Havde fået taget en del blodprøver på 3 mens dag for at se med kvindelige/mandelige hormoner og dem regnede vi med at skulle have svar på.. Hun startede så med at sige at jeg iige skulle scannes og blev smidt op på briksen.. Alt så ok ud æggene eller hvad det hedder var bare slet ikke store nok endnu, men sagde så til hende at min cyklus også lå på 37 dage, så var hun mere rolig..
Så sad vi bagefter og snakkede om prøveresultatet og BANG, fik jeg den i hovedet at jeg nok har PCOS.. 
For var undervægtig, hvilket hun gik meget op i, og jeg havde jo en ustabil cyklus (ja de sidste 3 måneder) og så havde jeg jo lige 2 bumser i hovedet.. så det kunne nemt være PCOS
What.. tænkte jeg bare.. der var så det at en af svarene fra prøven kun viste halvt tal af hvad der var normalt og jeg havde mange æggeblærer så mellem linjerne sagde hun at nu har jeg PCOS selvom de ikke har alle svar endnu så nu skal jeg passe på hvad jeg spiser.. Og min mens kunne ikke være ustabil pga. stress, det kunne ikke lade sig gøre..
Så var samtalen forbi og vi fik en ny tid til tirsdag hvro vi blev lovet vores læge som skulle scanne og lave en GU...
Gik nærmest grædende derud fra fordi jeg var i chok..
Manden ringede så igen til klinikken senere på dagen og bad om at snakke med vores læge og hun kunne slet ikke forstå at vi havde fået det at vide af sygeplejersken for de må og skal kun scanne ikke give svar på prøver, og hun sagde vi slet ikke skulle være bekymret og det ikke var sikkert det var det, så nu skal vi snakke med hende om det på tirsdag.. Men en rigtig DUM undersøgelse og start på weekenden...
Nåhr ja og sygeplejersken gav mig også lige den i hovedet at det jo overhovedet ikke var sikkert jeg havde ÆL 
Sorry måtte bare ud med det..
Det blev vidst lidt langt..
Hej.
Ville bare lige komme med en forhåbentlig lille opmuntring.
Jeg fik selv i starten af året konstateret PCO

. Jeg er selv undervægtig, havde udebleven/meget uregelmæssig mens efter p-pillestop og lidt forhøjet mandligt kønshormon. Jeg havde dog ikke PCO æggestokke (ægblærer, som ligger som perler på en snor), der egentlig er det primære symptom på PCO.
Hvis man kan svare ja på to ud af tre symptomer kan man få diagnosen, og jeg havde 2) udebleven mens og 3) forhøjet mandligt kønshormon.
Så man kan sige jeg havde en mild form for PCO.
Jeg prøvede at gøre forskellige ting for at få en stabil hormonbalance fx lægge kosten om, spise naturmedicin, lade være med at fokusere så meget på ønsket om at blive gravid osv.
Jeg skulle så starte på hormonpiller for at stimulere ægløsning og så ellers lave hjemmearbejde. Jeg havde bare svært ved at skulle starte på de piller, så i stedet udskød jeg det måned for måned, og fokuserede mere på mit arbejde og mit fodbold.
Sagen er så den at jeg i dag er blevet gravid uden hjælp fra hormonpiller eller andet. Tror overordnet at det der har gjort det har været at jeg vha. ferie blev fuldstændig afstresset både ift. arbejde, fritid og projekt baby. Begge ferier jeg har været på hen over sommeren har medført ægløsning. Første gang endte det med mens(tror måske jeg har haft en biokemisk for kunne teste svagt positiv i den periode), og anden gang i september/oktober hvor vi var afsted i 14 dage- dejlig ren afslapning - var jeg så uden at vide det blevet gravid. Det kom som en overaskelse et par uger efter hjemkomst, da jeg ikke forstod jeg kunne være så forpustet til kamp bare pga ferie. Når jeg har været syg en uge har jeg nemlig stadig kunnet være rimeligt med konditionelt. Så jeg testede for sjov dagen efter, og blev glædeligt overrasket- de to streger dukkede op på ingen tid og når man kun før har haft svagt positive teste, så er man ikke i tvivl, den var der.
Det jeg prøver at sige er, at der er chancer for det kan lykkes med eller uden hjælp, så op med humøret- det skal nok ske for Jer også på et tidspunkt.

Camilla 9+0, som blev gravid efter at have prøvet lidt over et år.