Eliza/lykke skriver:
Her kommer lige et par spørgsmål, som jeg håber I vil svarer på jer med børn mellem 6 og 8 mrd .-)
1) Er jeres barn i ulvetimen omkring madlavning til aften?
2) Hvor gør I af baby, mens I laver mad?
3) Synes I, at jeres barn er glad og legesyg, selvom I ikke lige har tid?
4) Bliver jeres barn tit vred på legetøjet?
5) Føler I at I lever mere "normalt" med spisetider og højstol og voksentid og en hel nattesøvn?
6) Undre I jer nogen over, om baby vågner tidligt og hvorfor?
7) Føler I, at der er kommet bedre rutine og rytme og leg og sjov og ballade i hverdagen nu?
8) Kan jeres barn holde sig vågen i 2-3 timer med et måltid og drikke og masser af leg?
9) Hvad kan jeres barn nu?
Tak for svar
Lone
1) Er jeres barn i ulvetimen omkring madlavning til aften?
Nogle dage andre ikke- det afhænger lidt af hvordan eftermiddagen er forløbet:0)
2) Hvor gør I af baby, mens I laver mad?
Enten ligger han i kravlegården og leger selv evt ser lidt tegnefilm, leger med storesøster, eller også sidder han i skråstolen på køkkenbordet og følger med og leger med køkkenredskaber. Nogle dage kan det også være at han sover - han plejer gerne lgie at tage en nap fra 1630-1700 og så kokkerer jeg imens. Prøver de fleste dage også at forberede maden så meget jeg kan i løbet af dagen.
3) Synes I, at jeres barn er glad og legesyg, selvom I ikke lige har tid?
Ja det synes jeg, Anton elsker at ligge og lege selv, han ligger dog ikke stille, han kryber/kravler rundt overalt og leger med hvad han falder over. Elsker at følge med mig fra rum til rum:0)
4) Bliver jeres barn tit vred på legetøjet?
Nej det oplever jeg ikke, han følger efter mig og pylrer hvis han vil putte hygge og nusses lidt:0)
5) Føler I at I lever mere "normalt" med spisetider og højstol og voksentid og en hel nattesøvn?
Ja, Vi spiser morgenmad sammen og aftensmad sammen hvor han sidder i højstolen. Senest kl 1900 sover Anton og senest 2000 sover Asta. Kenny er tit hjemme først kl 1900 så ham og jeg har alenetid når ungerne sover - han ser ikek så meget til Anton -men ham også Asta når lige at snakke lidt. Anton sover igennem, han vågner hver dag kl 0530 får en flaske og sover så til 0630 hvor jeg vækker ham og vi skal op sammen med storesøster og klar og følge hende i skole.
6) Undre I jer nogen over, om baby vågner tidligt og hvorfor?
Nej ikek rigtig, nogle nætter vågner han måske kl 2 om natten - giver ham bare en flaske og så er der ro - men det er sjældent det sker:0)
7) Føler I, at der er kommet bedre rutine og rytme og leg og sjov og ballade i hverdagen nu?
Den har vi haft længe - vi leger ikke så meget sammen - da han selv vil -han vil bare fise rundt. Jeg sidder tit på gulvet når han er vågen så han har mig tæt på, men han ænser mig nærmest ikke:0)
8) Kan jeres barn holde sig vågen i 2-3 timer med et måltid og drikke og masser af leg?
Ja. Vågner 0630 og spiser stor portion havregrød - sover igen senest 0830 og sover ca til kl10. Så er han vågen og leger hygger og spiser et måltid og kommer ud at sove 1200-1230 hvor han så sover i 2-2 1/2 time. Så er han længe vågen derefter hvor han får et grød måltid og lidt frugt og så der mellem 1630-1700 sover han ofte lige. Og så i seng der kl1900:0)
9) Hvad kan jeres barn nu?
Kan sidde selv - har det dog med at aste sig bagud - så jeg er ikke så tryg ved det - kryber/kravler - kan selv spise med fingrerne - sige små ord, nå og hov, taler i stavelser - da da da da, nana na na osv. Triller fre og tilbage - er begyndt at rejse sig op med ting hvor han lige kan hive sig op på knæene.
Tror det var det:0)