Baby i svømmehal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

Malthes mor

Valle81 skriver:

Jeg ved det ikke helt, men husk:0)

Dit barn er jo vågen ekstremt lidt tid af gange - går jeg ud fra - og du kan næsten ikke nå at komme i svømmehallen - med bad og alt det der.

Og de kan nok tåle omkring 10 minutter i vandet.

Så det er meget - for næsten ingenting:0) Ikke negativt ment, men var selv afsted med Anton da han var ganske lille og tjah vi fik intet ud af det:0)

Christina

Jeg har gået til babysvømning med min store dreng. Og det var FANTASTISK

Han var ca 3 mdr da han kom i vandet første gang. Hver lektion varede 30 min. Morgenen så således ud, for at han var frisk nok til vandet:

Morgenmad - en lur, og så afsted. Vi kom i svømmehallen. Blev klædt om. I vandet. Bagefter blev vi vasket, Vi fik tøj på, og så fik han en flaske MME og blev puttet i barnevognen. Og derefter gik vi hjem. Og han sov 2-3 timer.

Flasken fik han dels fordi han var sulten, men også fordi de små drikke en del klorvand.

Og da vi fik den lille blev han også intorduceret til vandet ca 3 mdr efter hans fødsel. Og det er lige så FANTASTISK

Det skal dog være et varmtvandsbassin, da de små ikke har et fedtlag på kroppen, til at kunne holde på varmen.

Nu er den store 4 år, og den lille fylder snart 1 år. Og ingen af mine drenge er bange for vandet. Og jeg vil absolut ikke mene at de "intet" har fået ud af det!

Det handler om, om moren eller faderen har lyst til vandet. Og har man det, hvorfor så lade være.

Afsted med jer. Philip vil elske det

Hilsen en mor, hvis 2 drenge og deres mor, elsker vandet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

Malthes mor

Meilby skriver:

Hejsa..

Hvornår er det baby må komme med i svømmehal? Har hørt at sted at de må når de er over de 4 kg, men er det sådan det forholder sig?

Knus Pernille med lille skønne Phillip på snart 6 uger

Anmeld

20. november 2010

Valle81

Malthes mor skriver:

Jeg har gået til babysvømning med min store dreng. Og det var FANTASTISK

Han var ca 3 mdr da han kom i vandet første gang. Hver lektion varede 30 min. Morgenen så således ud, for at han var frisk nok til vandet:

Morgenmad - en lur, og så afsted. Vi kom i svømmehallen. Blev klædt om. I vandet. Bagefter blev vi vasket, Vi fik tøj på, og så fik han en flaske MME og blev puttet i barnevognen. Og derefter gik vi hjem. Og han sov 2-3 timer.

Flasken fik han dels fordi han var sulten, men også fordi de små drikke en del klorvand.

Og da vi fik den lille blev han også intorduceret til vandet ca 3 mdr efter hans fødsel. Og det er lige så FANTASTISK

Det skal dog være et varmtvandsbassin, da de små ikke har et fedtlag på kroppen, til at kunne holde på varmen.

Nu er den store 4 år, og den lille fylder snart 1 år. Og ingen af mine drenge er bange for vandet. Og jeg vil absolut ikke mene at de "intet" har fået ud af det!

Det handler om, om moren eller faderen har lyst til vandet. Og har man det, hvorfor så lade være.

Hilsen en mor, hvis 2 drenge og deres mor, elsker vandet.

Jo jo, men hendes baby er jo også kun lige lidt over 1 mdr:0)

Anmeld

20. november 2010

BellaT

Jeg ville vente til han er ca. 4 mdr. Den alder havde vores Phillip (nemlig flot navn vores drenge har ), da han startede til babysvømning.

Bare turen i omklædningsrummet med bruser og tøjaftagning og mennesker omkring ham er en stor oplevelse for sådan en lille en. For ikke at nævne lydene i hallen og selve svømmeoplevelsen..

Jeg ville give ham tid til at vænne sig til verden herude først og ved 3-4 mdr. alderen sover de heller ikke længere heeele tiden.

Anmeld

20. november 2010

Mi

Tag i bare afsted med det samme. Vi har gået til babysvømning i Oksbøl, hvor de er fantastisk gode. De tager faktisk ud og underviser andre babysvømmeinstruktører. Vores piger var født to måneder for tidligt, så de var små. De startede da de vejede omkring 3 kg, var et par måneder gamle. Det var det bedste vi har gjort for dem, for de elskede vandet og indhentede hurtigt det tabte i deres udvikling. Helt sikkert med hjælp fra den stimuli de fik i vandet.

Vi fik at vide at det var meget forskellig hvor lang tid de kunne være i vandet, men de første gange skulle vi ikke regne med mere en 10-15min. Vi startede dog med 20 min, for de var bare så rolige og opmærksomme når de var i vandet.

Held og lykke med det

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

20. november 2010

Mi

Med hensyn til omklædning, så er det bare vigtigt at der er nogle gode forhold og at i får en god rytme. Hos os var der en ældre dame som hjalp i omklædningen. Hun tog barnet hvis det var ked af det, når vi badede og lign. Og så havde de saunaen stående åben for at varme omklædningen op. Det var megavarmt for os mødre, men til gengæld frøs de små aldrig. Der var masser af pulsehynder og også en kravlegård.

De vejlede os også i hvordan vi fik en god og hurtig rytme med baden.

Anmeld

20. november 2010

Mor-til-asta-09

Meilby skriver:

Hejsa..

Hvornår er det baby må komme med i svømmehal? Har hørt at sted at de må når de er over de 4 kg, men er det sådan det forholder sig?

Knus Pernille med lille skønne Phillip på snart 6 uger

Jeg mener de siger helst 8 uger, og når navlen er helet...

Anmeld

20. november 2010

Meilby

Tusind tak for svar allesammen Tror jeg vil vente lidt endnu så, han er jo kun 6 uger idag Men vil med stor glæde se frem til at skulle i vandet med ham, når han bliver lidt større

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.