Hvad sker der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Sara_S

... hvis man bliver gravid igen inden ens barsel er slut?

Ikke at jeg har planer om det, vil helst have barn nr. to om et par år, men har altid spekuleret om hvad der sker i sådan et tilfælde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

maria_wlt

Sara_S skriver:

Ikke at jeg har planer om det, vil helst have barn nr. to om et par år, men har altid spekuleret om hvad der sker i sådan et tilfælde...

Sker hvordan mener du?? 

Anmeld

18. november 2010

TrineCT

Tænker du rent juidisk?

Hvis ja, så går du barslen ud. Starter på arbejde og når den næste nærmer sig, går du på barsel igen.  

Pyhaaa det må være hårdt.

MVH
Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

18. november 2010

maria_wlt

TrineCT skriver:

Tænker du rent juidisk?

Hvis ja, så går du barslen ud. Starter på arbejde og når den næste nærmer sig, går du på barsel igen.  

Pyhaaa det må være hårdt.

MVH
Trine

www.smart-babytøj.dk

Jeg tager den tur inden længe.. Startede på arbejde den 3 Nov og går på barsel igen ca den 19 Feb..(holder dog ikke hele barslen i en kør)

Anmeld

18. november 2010

Sara_S

maria_wt skriver:

Sker hvordan mener du?? 

Hehe... ja, jeg mente hvad sker der med barslen... bliver den bare forlænget i nogle tilfælde? Og har man ret til 50 uger (eller hvor mange de nu er) igen?

Jeg blev for eksempel tidligt sygmeldt mens jeg var gravid, pga bækkenløsning.

Så tænker jeg at man skal have en rimelig large arbejsgiver hvis man først skal gå sin barsel ud og så blive sygmeldt og så på barsel igen... risiker man ikke at blive fyret i sådan et tilfælde?

Anmeld

18. november 2010

maria_wlt

Sara_S skriver:

Hehe... ja, jeg mente hvad sker der med barslen... bliver den bare forlænget i nogle tilfælde? Og har man ret til 50 uger (eller hvor mange de nu er) igen?

Så tænker jeg at man skal have en rimelig large arbejsgiver hvis man først skal gå sin barsel ud og så blive sygmeldt og så på barsel igen... risiker man ikke at blive fyret i sådan et tilfælde?

Både og... Ens arbejdsgiver vil jo få fagforeningen på nakken med det samme..

Anmeld

18. november 2010

Valle81

Sara_S skriver:

Jamen jeg står i det så det kan jeg nemt lige svare på da jeg har haft fat i fagforening:0)

Jeg skulle efter denne barsel have startet den 7 marts 2011, men er gravid igen og har termin 17 april 2011. Skal derfor så gå fra en uge efter jeg skulle have været tilbage, men kommer ikke for den uge, vi har aftalt at den uge betaler jeg bare selv for at holde fri, har ikke mere ferie at bruge af nemlig:0)

Jeg har ret til løn igen ( ifølge vores overenskomst i 18 uger og næsten fuld løn i yderlig 6 uger) og så dagpenge igen. Har ret til samme dagpenge periode sp man ialt får de 50 uger:0)

Som damen i min fagforening sagde så sødt, der jo ikke kvaoter på børn:0)

Christina

Med Anton på 8 mdr om 10 dage og er 18+4 idag:0)

Anmeld

18. november 2010

Valle81

Sara_S skriver:

Dette spurgte jeg også fagforeningen om,

de kan ikke fyre dig så længe du er på barsel og elelr er gravid( der er dog undtagelser men det er MEGET SVÆRT)

Hun sagde også at når jeg er vendt helt tilbage vil de få en sag på nakken hvis de fyrer mig inden for rimelig tid efter jeg er vendt tilbage - hvad rimelig tid er er jo en uklar grænse men hun ville mene mellem 2-4 mdr efter jeg var vendt tilbage. Hvis jeg ville blive fyret deromkring ville de klart køre sag mod arbejdsgiver.

Anmeld

18. november 2010

mariamiss6

Dén tur tog jeg.... også med sygemelding begge gange....

1. gang blev jeg sygemeldt i 5. graviditetsmåned og gik hjemme til barslen var slut... da jeg kom tilbage på job var jeg igen ca. 5-6 måneder henne, og blev sygemeldt efter en uges "proforma" arbejde.... Min gamle barselsvikar tog en uges ferie dér

Jeg ringede simpelthen til min arbejdsgiver så snart jeg vidste jeg var gravid, og fortalte at sådan hang landet sammen, for jeg vidste de var glade for deres vikar, så kunne de nå at genansætte hende, uden at de skulle fyrre hende først... (jeg var i øvrigt knapt 3 måneder henne da jeg med sikkerhed vidste jeg var gravid 2. gang)

At jeg arbejdede "proforma" 1 uge skyldtes at:

1. jeg skulle jo se om det kunne lade sig gøre - men et af de første sikre graviditetssymptomer var faktisk et tosset bækken, så vi vidste på forhånd at jeg ikke ville kunne arbejde (vuggestue)
2. så jeg kunne sige til lægen at jeg rent faktisk HAVDE forsøgt at arbejde, og derfor ikke behøvede slås for en sygemelding.
3. for at slippe for evt. problemer med kommunen. så 1 stensikkert afsluttet barsel, og 1 stensikkert nystartet barsel - med en uges mellemrum (det var jo så sygemelding først)

I øvrigt, uanset hvordan og hvorledes er det forbudt at fyrre folk på grund af graviditet og barsel.... Så de kan ikke røre dig.... på det grundlag i hvert fald, så skal han finde på en anden GOD grund til at fyrre dig, hvis han skal kunne forsvare det i en fagforeningssag....

Anmeld

18. november 2010

maria_wlt

Valle81 skriver:

Jamen jeg står i det så det kan jeg nemt lige svare på da jeg har haft fat i fagforening:0)

Jeg skulle efter denne barsel have startet den 7 marts 2011, men er gravid igen og har termin 17 april 2011. Skal derfor så gå fra en uge efter jeg skulle have været tilbage, men kommer ikke for den uge, vi har aftalt at den uge betaler jeg bare selv for at holde fri, har ikke mere ferie at bruge af nemlig:0)

Jeg har ret til løn igen ( ifølge vores overenskomst i 18 uger og næsten fuld løn i yderlig 6 uger) og så dagpenge igen. Har ret til samme dagpenge periode sp man ialt får de 50 uger:0)

Som damen i min fagforening sagde så sødt, der jo ikke kvaoter på børn:0)

Christina

Med Anton på 8 mdr om 10 dage og er 18+4 idag:0)

Dejlig at høre

Jeg skal netop til at give min chef besked.

Blev sygemeldt i uge 19 sidst (fosterreduktion) og er lige vendt tilbage på arbejd.. Men er nu i uge 19 med andet barn. (Min søn er 10½ mdr)

Så nu må vi se hvad han siger..

Er SOSU og vi høre ikke andet om hvor meget vi skal spare og alt muligt... pyha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.