Lære at bruge sut. hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

Kristina V

Anne85 skriver:

Hvis jeg VIRKELIG var desperat så tror jeg måske godt jeg ku finde på at dyppe den i sukkervand et par gange - bare lige indtil han fik smag for det der sut halløj

Jeg ved ikk om jeg er VIRKELIG desperat, tror bare han vil få sovet meget bedre og det samme vil vi

Synes bare det er så øv at skulle dyppe den... (den sætning lød faktisk klam)

hva ville du idag søde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Anne85

Kristina V skriver:

Jeg ved ikk om jeg er VIRKELIG desperat, tror bare han vil få sovet meget bedre og det samme vil vi

Synes bare det er så øv at skulle dyppe den... (den sætning lød faktisk klam)

hva ville du idag søde?

Garanteret han ville... specielt om natten hvor du siger han falder til ro igen når han får sin flaske... her ville en sut sikkert kunne gøre det samme. Nynne har jo fået kold tyrker siden sundhedsplejesken var her i mandags... jeg ku snildt amme 5 gange om natten - men som sundhedsplejersken sagde var det garanteret bare en dum vane og jeg sku prøve at give sutten istedet - det har jeg så gjort og wupti, nu spiser hun kun en gang om natten

Ellers må du ha fat i din sundhedsplejerske - en af mødrene fra min mødregruppe fortalte den anden dag, at hendes store datter ikke ville ta sut dengang - der havde sundhedsplejersken bedt hende om at gå 15 minutter og da hun kom tilbage tog ungen sut Ja man kan jo kun gætte sig til hvad den sundhedsplejerske har gjort... men det virkede ihvertfald

Anmeld

18. november 2010

Valle81

Kristina V skriver:

Jaaa min lille basse sover bare SÅ uroligt om natten. Kan mærke han søger trykhed på en alle anden måde, for kommer vi med hans sutteflaske falder han til ro.
Han er 7 mdr. Han sover heller ikke voldsomt i løbet af dagen, og sover omkring kl 19 om aftenen. Han vågner en del gange om natten, og får flaske 1-2 gange.
Tror virkelig det vil hjæpe med en sut, men knægten nægter at tage den.
Har prøvet alm. runde, og nuuk. Hans sutteflaske er avent så tænkte om der var en sut ala den..

HJÆLP

Her har begge mine unger heller ikke i starten ville bruge sut, og selv i en lille lille alder brugte jeg de ondeste tricks for at få dem til det, jeg var ligeglad, skulle bare blive glad for sut:0)

Så jeg dyppede i sød kamillete eller saftevand ind til de havde lært det og så tog det ikke mange forsøg:0)

Billige tricks, men det virkede:0)

Anmeld

18. november 2010

Valle81

Anne85 skriver:

Hvis jeg VIRKELIG var desperat så tror jeg måske godt jeg ku finde på at dyppe den i sukkervand et par gange - bare lige indtil han fik smag for det der sut halløj

Det er gjort her med begge mine som pæde, sød kamillete eller saftevand - nok ca 10 gange og så bed de på.

Ikke det bedste råd - meeeeeeeeeeen det virkede:0)

Anmeld

18. november 2010

missie20

Kristina V skriver:

Jaaa min lille basse sover bare SÅ uroligt om natten. Kan mærke han søger trykhed på en alle anden måde, for kommer vi med hans sutteflaske falder han til ro.
Han er 7 mdr. Han sover heller ikke voldsomt i løbet af dagen, og sover omkring kl 19 om aftenen. Han vågner en del gange om natten, og får flaske 1-2 gange.
Tror virkelig det vil hjæpe med en sut, men knægten nægter at tage den.
Har prøvet alm. runde, og nuuk. Hans sutteflaske er avent så tænkte om der var en sut ala den..

HJÆLP

Avent laver også sutter, men de er ikke formet som dem. Men det handler måske om at finde den rigtige sut. Vi bruger Pigeon sut herhjemme. Men min søn vågner også 3-5 gange om natten og han er lidt over 7 måneder. Han vågner med gråd hvergang. Vi trøster og han falder i søvn af sig selv efter 5 min. Men prøv evt. med lidt vand i sutteflasken når han vågner, de skal jo helst vænnes fra at få mælk om natten. Derudover spiser jeg vitaminpiller for at jeg kan hænge sammen om dagen, da det tager meget af min energi, når man bliver afbrudt i søvnen.

Anmeld

18. november 2010

Kristina V

Anne85 skriver:

Garanteret han ville... specielt om natten hvor du siger han falder til ro igen når han får sin flaske... her ville en sut sikkert kunne gøre det samme. Nynne har jo fået kold tyrker siden sundhedsplejesken var her i mandags... jeg ku snildt amme 5 gange om natten - men som sundhedsplejersken sagde var det garanteret bare en dum vane og jeg sku prøve at give sutten istedet - det har jeg så gjort og wupti, nu spiser hun kun en gang om natten

Ellers må du ha fat i din sundhedsplejerske - en af mødrene fra min mødregruppe fortalte den anden dag, at hendes store datter ikke ville ta sut dengang - der havde sundhedsplejersken bedt hende om at gå 15 minutter og da hun kom tilbage tog ungen sut Ja man kan jo kun gætte sig til hvad den sundhedsplejerske har gjort... men det virkede ihvertfald

Men er det ikke den sp i har nu???
Kan du så ik spørge hende?
Min søde søde sp er jo stoppet, hun er gået på pension, så gider næsten ikk ringen og høre en anden.. Var så glad for lisbeth..

Anmeld

18. november 2010

Ox.

Prøvede med alle sutter jeg kunne - men hun har aldrig brugt det, eller sutteflaske, så det blev lange nætter indimellem, men nu er jeg egentlig glad for hun ikke har det som vane

Anmeld

18. november 2010

Anne85

Kristina V skriver:

Men er det ikke den sp i har nu???
Kan du så ik spørge hende?
Min søde søde sp er jo stoppet, hun er gået på pension, så gider næsten ikk ringen og høre en anden.. Var så glad for lisbeth..

får først besøg af hende igen om 4 måneder....
Men du må da snart få besøg igen til boel prøve og alt det der. garanteret sundhedsplejersken også er upædagogisk og dypper sutten i diverse sager. Som jeg skrev på fjæset ku du måske prøve med lidt æble mos på sutten - og så som en anden skriver dyppe den igen og igen indtil han finder ud af at en sut er det mest fantastiske i verden

Anmeld

18. november 2010

B&J

har du prøvet bare med en stofblee han kan sutte i eller holde om som en nusseklud??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.