Græder når han kommer om på maven!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

misslea

Louisesam skriver:

Vi har ikke lagt ham på maven (kun på vores bryst, når han ville ligge der og putte) før sundhedsplejersken sagde, at vi skulle begynde at lægge ham på maven, så han kunne træne nakken. Nok pga. sundhedsstyrrelsens anbefalinger om at børn skal sove på ryggen. Så har vi vel bare tænkt at han ikke burde ligge på maven endnu! Det var vel for ca. 3-4 uger siden, hun sagde det. Fik så at vide, da hun var her sidst for en uge siden, at der ikke var nok fremskridt, så vi skulle ligge ham på maven mange gange om dagen - hver gang han har sovet og spist og sådan - fordi han ligger på ryggen nok, da han jo sover sådan.

Altså han vil gerne sove på maven, men hvis han er frisk og ikke vil sove, så bliver han rigtig ked af dety, når vi lægger ham på maven... både på gulvet på tæpper eller lignende og på vores bryst. Ved ikke om det gør decideret ondt på ham, når han skal bruge sine nakkemuskler, som ikke er trænede endnu...?!!

Ok, det er godt at høre, at det er et nogenlunde kendt problem! Og NEJ det er bare ikke sjovt at lade ham ligge liiiige lidt længere når han bliver så ked af det!! Men man er jo nød til det! Så du har jo nok ret i, at vi skal forsøge at gøre det lidt længere for hver gang.. det er nok sådan vi må gøre det. Metoden for, hvordan det kan gøre det lidt lettere for ham ved jeg så ikke....

Den lille stakkel!

Okay ja....

Jeg spurgte nemlig min Sh, da hun var her, da Wilma var 3 uger gammel, og hun sagde, at jo før jo medre... altså med at lægge dem på maven...!!! Så vi begyndte at lægge hende på et tæppe nede på gulvet!!! Bare én enkelt gang om dagen i starten..

Hun har hele tiden synes, at det var okay faktisk!!! Men hendes nakkemuskler er også ekstremt stærke ift. hendes alder (ifølge min SP)... så måske er det også derfor, at det ikke generer hende så meget!!!

Men ja - I må tage et lille skridt ad gangen... så skal det nok give fremskridt... det er jeg sikker på!!!

Stakkels lille pus.... det må bestemt heller ikke være rart at blive lagt sådan, hvis man ikke har kræfterne til at holde hovedet oppe endnu.... øv øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.