Græder når han kommer om på maven!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.439 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. november 2010

Louisesam

Hej med jer

Min lille Mikas kan simpelthen ikke lide at ligge på maven! Han er 2 måneder og skal træne nakkemusklerne - ved at ligge på maven på et tæppe eller lignende - så han kan lære at holde hovedet selv (som de jo skal de små)!

Problemet er, at han allerede efter ca. 10-15 sekunder begynder at pive, og hvis man lader ham ligge og "træne" lidt videre (selvfølgelig støtter og underholder jeg undervejs) bliver han først rigtig ked af det og begynder nærmest at skrige og græder voldsomt!! Nogle hvis børn har/havde det på samme måde med at ligge på maven og træne nakkemuskler??? Er det mon normalt? Håber ikke han har ondt den stakkels lille prut!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

MarieMor

har jeg godt nok ikke , men har du prøvet at ligge dig på ryggen og så ligge Mikas på dine skinneben så han kommer op og kan se dig når han ligger der ?? så skal han ikke løfte hovedet men bare holde det selv og på den måde styrke nakkemusklerne mens han kan se sin dejlige mor og så føle sig lidt mere tryg ..

håber du forstod ??

Anmeld

17. november 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg tror vi er mange der har haft problemer med spædbørn der ikke vil ligge på maven - og det er bare ikke sjovt..!!

Her hjalp det lidt, at vi begyndte at ligge Sofie på vores maver, mens vi lå på ryggen - så kunne vi holde øjenkontakt, og hun kunne lægge hovedet ligeså stille ned, når hun blev lidt træt.. Efterhånden fandt hun ud af, at hun kunne se meget mere af verden ved at ligge på maven, og så kom det lidt af sig selv..

Måske du kunne prøve det...?? Hvis ikke allerede det er forsøgt selvfølgelig..

Anja

Anmeld

17. november 2010

misslea

Louisesam skriver:

Hej med jer

Min lille Mikas kan simpelthen ikke lide at ligge på maven! Han er 2 måneder og skal træne nakkemusklerne - ved at ligge på maven på et tæppe eller lignende - så han kan lære at holde hovedet selv (som de jo skal de små)!

Problemet er, at han allerede efter ca. 10-15 sekunder begynder at pive, og hvis man lader ham ligge og "træne" lidt videre (selvfølgelig støtter og underholder jeg undervejs) bliver han først rigtig ked af det og begynder nærmest at skrige og græder voldsomt!! Nogle hvis børn har/havde det på samme måde med at ligge på maven og træne nakkemuskler??? Er det mon normalt? Håber ikke han har ondt den stakkels lille prut!  

Hej Louise...

Har han aldrig villet ligge på maven???

Wilma vil nemlig meget gerne ligge på maven... og vi har lagt hende på maven lige siden hun blev født... først bare på vores eget bryst, og da hun var ca. 3 uger gammel.. så på et tæppe!!! Hun holder faktisk allerede hovedet såå fint, og har stærke muskler i nakke og ryk!!!

Har I lagt ham på maven tidligt??? Eller hvornår begyndte I at lægge ham på maven???

Det er bare så svært... for man kan jo heller ikke nænne, at de skal være helt ulykkelige...!!! Men samtidig ved man jo, at det er vigtigt, at de får styrket deres nakkemuskler!!!

Tror du bare skal være lidt stædig... og selvom han blir ked, så skal du se, om du ikke lige kan strække tiden lidt hver gang!!!

Vi havde netop også en pige i en vuggestue, som jeg tidligere arbejdede i... hun var nu MEGET større.. men ville heller ikke ligge på maven...!!! Vi trænede med hende hver dag... og for hver dag, der gik, så lod vi hende ligge lidt længere... også selvom hun blev ked!!! Der skete faktisk ret hurtigt fremskridt... men ouha, det gør ondt i hjertet.... og jeg kan forestille mig, at det er endnu hårdere, når det er ens eget lille barn....!!!!

Ved ikke, om det var noget særlig godt råd.... så håber der er andre, der kan hjælpe lidt mere... )

Knus fra Lea

Anmeld

18. november 2010

Sabsy

Louisesam skriver:

Hej med jer

Hej!

Benjamin gad heller ikke at ligge på ryggen, men nu er han heeeeeeelt vild med det.. - Det eneste vi gjorde var at vi satte et spejl foran ham, så han kunne se sig selv, også noget børnemusik på, så begyndte han at kunne lide det.. - Nu ligger han på gulvet ca. 1½ time a gangen.. Håber i finder en løsning

Anmeld

18. november 2010

tinasmor

jeg lagde hende på fast underlag. Købte en spejl fra Lamaza, det kunne hun godt lide

Anmeld

18. november 2010

Louisesam

MarieMor skriver:

har jeg godt nok ikke , men har du prøvet at ligge dig på ryggen og så ligge Mikas på dine skinneben så han kommer op og kan se dig når han ligger der ?? så skal han ikke løfte hovedet men bare holde det selv og på den måde styrke nakkemusklerne mens han kan se sin dejlige mor og så føle sig lidt mere tryg ..

håber du forstod ??

Ja det gjorde jeg - tak, skal da prøves

Anmeld

18. november 2010

Louisesam

AnjaM skriver:

Jeg tror vi er mange der har haft problemer med spædbørn der ikke vil ligge på maven - og det er bare ikke sjovt..!!

Her hjalp det lidt, at vi begyndte at ligge Sofie på vores maver, mens vi lå på ryggen - så kunne vi holde øjenkontakt, og hun kunne lægge hovedet ligeså stille ned, når hun blev lidt træt.. Efterhånden fandt hun ud af, at hun kunne se meget mere af verden ved at ligge på maven, og så kom det lidt af sig selv..

Måske du kunne prøve det...?? Hvis ikke allerede det er forsøgt selvfølgelig..

Anja

Jo, helt sikkert... har på en måde prøvet det. Ligger tit med ham på mit bryst, når han er træt, der sover han godt! Men der er samme problem hvis han lige vågner op eller inden han falder i søvn hvis jeg ligger mig helt ned og ikke sidder lidt oprejst i sofaen - så begynder han også og græde og klage - indtil jeg får "tvunget" sutten i ham og hovedet så daler ned på brystet og han falder i søvn

Hm... jeg synes det er svært! For han er absolut ikke tilfreds med at komme om på maven  

Anmeld

18. november 2010

Louisesam

misslea skriver:

Hej Louise...

Har han aldrig villet ligge på maven???

Wilma vil nemlig meget gerne ligge på maven... og vi har lagt hende på maven lige siden hun blev født... først bare på vores eget bryst, og da hun var ca. 3 uger gammel.. så på et tæppe!!! Hun holder faktisk allerede hovedet såå fint, og har stærke muskler i nakke og ryk!!!

Har I lagt ham på maven tidligt??? Eller hvornår begyndte I at lægge ham på maven???

Det er bare så svært... for man kan jo heller ikke nænne, at de skal være helt ulykkelige...!!! Men samtidig ved man jo, at det er vigtigt, at de får styrket deres nakkemuskler!!!

Tror du bare skal være lidt stædig... og selvom han blir ked, så skal du se, om du ikke lige kan strække tiden lidt hver gang!!!

Vi havde netop også en pige i en vuggestue, som jeg tidligere arbejdede i... hun var nu MEGET større.. men ville heller ikke ligge på maven...!!! Vi trænede med hende hver dag... og for hver dag, der gik, så lod vi hende ligge lidt længere... også selvom hun blev ked!!! Der skete faktisk ret hurtigt fremskridt... men ouha, det gør ondt i hjertet.... og jeg kan forestille mig, at det er endnu hårdere, når det er ens eget lille barn....!!!!

Ved ikke, om det var noget særlig godt råd.... så håber der er andre, der kan hjælpe lidt mere... )

Knus fra Lea

Vi har ikke lagt ham på maven (kun på vores bryst, når han ville ligge der og putte) før sundhedsplejersken sagde, at vi skulle begynde at lægge ham på maven, så han kunne træne nakken. Nok pga. sundhedsstyrrelsens anbefalinger om at børn skal sove på ryggen. Så har vi vel bare tænkt at han ikke burde ligge på maven endnu! Det var vel for ca. 3-4 uger siden, hun sagde det. Fik så at vide, da hun var her sidst for en uge siden, at der ikke var nok fremskridt, så vi skulle ligge ham på maven mange gange om dagen - hver gang han har sovet og spist og sådan - fordi han ligger på ryggen nok, da han jo sover sådan.

Altså han vil gerne sove på maven, men hvis han er frisk og ikke vil sove, så bliver han rigtig ked af dety, når vi lægger ham på maven... både på gulvet på tæpper eller lignende og på vores bryst. Ved ikke om det gør decideret ondt på ham, når han skal bruge sine nakkemuskler, som ikke er trænede endnu...?!!

Ok, det er godt at høre, at det er et nogenlunde kendt problem! Og NEJ det er bare ikke sjovt at lade ham ligge liiiige lidt længere når han bliver så ked af det!! Men man er jo nød til det! Så du har jo nok ret i, at vi skal forsøge at gøre det lidt længere for hver gang.. det er nok sådan vi må gøre det. Metoden for, hvordan det kan gøre det lidt lettere for ham ved jeg så ikke....

Den lille stakkel!

Anmeld

18. november 2010

Louisesam

SabrinaJuulOlsen skriver:

Hej!

Benjamin gad heller ikke at ligge på ryggen, men nu er han heeeeeeelt vild med det.. - Det eneste vi gjorde var at vi satte et spejl foran ham, så han kunne se sig selv, også noget børnemusik på, så begyndte han at kunne lide det.. - Nu ligger han på gulvet ca. 1½ time a gangen.. Håber i finder en løsning

Ok, ej så er der håb forude Men hvordan fik i ham til at få øje på spejlet når han så var så ked af det??? For vi har også prøvet med spejl, men han ser det ikke, fordi han er så ked af det og fordi hovedet jo vælter rundt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.