Hvor tidligt kan man se graviditet på scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

Louisiana

Tak, piger, for jeres svar, og at I deler jeres erfaring

Som jeg læser det, så er I alle blevet scannet på maven? Hvad så, når man blir' scannet oppe i skeden? Dér kan man jo f.eks. se æggene, og om man har/har haft ægløsning. Kan man så se om et æg er blevet befrugtet? Det ser vel anderledes ud, også selvom det kun er 2-3 dage efter befrugtningen..??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

oo

Tak, piger, for jeres svar, og at I deler jeres erfaring

Som jeg læser det, så er I alle blevet scannet på maven? Hvad så, når man blir' scannet oppe i skeden? Dér kan man jo f.eks. se æggene, og om man har/har haft ægløsning. Kan man så se om et æg er blevet befrugtet? Det ser vel anderledes ud, også selvom det kun er 2-3 dage efter befrugtningen..??

nej, jeg er skam blevet scannet indvendigt fra 5. uge og frem til NF scanningen, som var den første udvendige scanning jeg har fået. og alle dem der har været i behandling som har svaret herinde er også blevet scannet indvendigt. du KAN ikke se æg eller foster 2-3 dage efter befrugtningen, som jeg har forklaret, så er ægget slet ikke i livmoderen på det her tidspunkt ved en normal graviditet, og som Kitty har forklaret så kan du slet slet ikke se ægget med det blotte øje (eller ved scanning) selv i behandling!

du kan IKKE se æggene ved indvendig scanning, du kan se ægblærer, som er de mørke kugler du ser ved IUI behandlingsscanningen, og når lægen kan se at du har haft ægløsning ved den scanning, så er det ikke fordi de kan se hvor ægget er henne i æglederen, det de kan se er, at ægBLÆREN er sprunget - dvs at ægget er på vandring. men HVOR ægget er, kan de ikke sige, for man kan simpelthen ikke se det.

Anmeld

17. november 2010

Louisiana

Tjuhl skriver:

nej, jeg er skam blevet scannet indvendigt fra 5. uge og frem til NF scanningen, som var den første udvendige scanning jeg har fået. og alle dem der har været i behandling som har svaret herinde er også blevet scannet indvendigt. du KAN ikke se æg eller foster 2-3 dage efter befrugtningen, som jeg har forklaret, så er ægget slet ikke i livmoderen på det her tidspunkt ved en normal graviditet, og som Kitty har forklaret så kan du slet slet ikke se ægget med det blotte øje (eller ved scanning) selv i behandling!

du kan IKKE se æggene ved indvendig scanning, du kan se ægblærer, som er de mørke kugler du ser ved IUI behandlingsscanningen, og når lægen kan se at du har haft ægløsning ved den scanning, så er det ikke fordi de kan se hvor ægget er henne i æglederen, det de kan se er, at ægBLÆREN er sprunget - dvs at ægget er på vandring. men HVOR ægget er, kan de ikke sige, for man kan simpelthen ikke se det.

Nååååårrhh, på dén måde. Ja undskyld jeg er lidt langsom  Nu er jeg helt med på hvad du mener  Tak for forklaring

Anmeld

17. november 2010

Sofia

Jeg blev scannet da jeg var i uge 7 og der kunne vi se hjerteblink 

Anmeld

18. november 2010

Filuka

Når man går i ægløsning er ægblæren (den lille sæk som ægget ligger i) gennemsnitligt 20 mm. Sækken brister og sender ægget på vandring i gennem æggelederen. Fik at vide af en sygeplejerske, at der kan lægge 10 æg på et knappenålshoved - så når ikke det længere er i ægblæren, er det umuligt at få øje på ved en skanning

Anmeld

18. november 2010

Louisiana

Sofia skriver:

Jeg blev scannet da jeg var i uge 7 og der kunne vi se hjerteblink 

Anmeld

18. november 2010

Louisiana

Filuka skriver:

Når man går i ægløsning er ægblæren (den lille sæk som ægget ligger i) gennemsnitligt 20 mm. Sækken brister og sender ægget på vandring i gennem æggelederen. Fik at vide af en sygeplejerske, at der kan lægge 10 æg på et knappenålshoved - så når ikke det længere er i ægblæren, er det umuligt at få øje på ved en skanning

Grunden til, at jeg kom til at tænke på det, var fordi en anden herinde i sin tråd skrev, at hendes æg var målt til 4 cm - og det må de jo ha' kunne se, siden de kunne måle det... Hun havde også fået at vide, at det var normalt, at æg var 2 cm under ægløsning...

Anmeld

9. juli 2012

smokin

Så hjerteblink i uge 6 sidste gang. Har ikke været til scanning endnu denne gang

Anmeld

10. juli 2012

smlmea

Er du heldig kan man se en blommesæk i uge 5,men i langt de fleste tilfælde,kan man intet se før i uge 6.

Som skrevet kan man ikke se ægget ved scanning,man kan se den skal det har ligget i,og det er den klinikkerne måler på,og ikke selve ægget.

Anmeld

10. juli 2012

Camillos

Louisiana skriver:

Ja, som overskriften lyder; hvor tidligt kan man se graviditet på scanning? Kan man f.eks. se at ægget er befrugtet 2 eller 3 dage efter det er blevet befrugtet? Man kan jo se, hvis man har haft ægløsning eller ej - altså, de kan jo se selve ægget... Bare noget jeg kom til at tænke på  Nogen der ved det??

du kan følge med i mit fotoalbum.. 5+2 første scanning .. jeg er blevet fulgt tæt ... ... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.