Tjuhl skriver:
jeps, det samme her (altså jeg havde haft en graviditet udenfor livmoderen, så derfor scannede de lige efter jeg testede positivt 2. gang).
man kan ikke se noget 2-3 dage efter ægget er befrugtet af den simple grund, at der befinder det sig ikke engang i livmoderen endnu. ægget befrugtes på sin vandring ned gennem æggelederen og det tager cirka en uge for æg og sædcelle at finde vejen hele vejen ned til livmoderen og grave sig fast og først der er man gravid.
kan de se selve ægget på en normal scanning?? da jeg var i barnløshedsbehandling var det man kunne se ægblæren og IKKE selve ægget...
Man kan ikke se ægget på en scanning. Jeg er jo en af dem der har haft dem ude af kroppen
Da jeg fik lagt æg tilbage blev jeg scannet udvendig fra, lige som med alm. graviditetsscanning. Der fandt man det tykkeste sted i min slimhinde. Ægget kom i et tyndt katheter, og lægen fortalte, at vi ville kunne se en bitte lille hvis prik, der bevægede sig gennem katheteret. Det ville ikke være ægget, men en lille luftbobbel.
Så ægget vil 3 dage efter befrugtning, trods placering i livmoderen, være uuligt at se.. Gætter jeg, udfra at det ikke var muligt at se, under min scanning, hvor vi direkte vidst hvor det skulle ligge.
Anmeld