Hvor tidligt kan man se graviditet på scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27.563 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. november 2010

Louisiana

Ja, som overskriften lyder; hvor tidligt kan man se graviditet på scanning? Kan man f.eks. se at ægget er befrugtet 2 eller 3 dage efter det er blevet befrugtet? Man kan jo se, hvis man har haft ægløsning eller ej - altså, de kan jo se selve ægget... Bare noget jeg kom til at tænke på  Nogen der ved det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Malthes mor

Jeg blev scannet da jeg var i uge 6. Og der kunne vi se et lille hjerte der bankede derudaf. Blev ikke scannet pga graviditet, men af andre årsager.

Anmeld

17. november 2010

Louisiana

Malthes mor skriver:

Jeg blev scannet da jeg var i uge 6. Og der kunne vi se et lille hjerte der bankede derudaf. Blev ikke scannet pga graviditet, men af andre årsager.

Det må da ha' været en dejlig overraskelse så

Anmeld

17. november 2010

Malthes mor

Louisiana28 skriver:

Det må da ha' været en dejlig overraskelse så

det var det også. For jeg var blevet sendt til scanning, da vi ønskede en lillebror/søster til Mikkel. Men der skete ikke noget. Så efter et par scanninger hos en gynækolog, hvor hun så en cyste på den ene æggestok, blev jeg sendt videre til scanning på sygehuset med henblik på at få den fjernet, så vi kunne få en lille en til. Men det viste sig jo ikke at være en cyste men et lille menneske. 9 mdr senere kom lillebror Malthe og omca 3 uger bliver han et år

Anmeld

17. november 2010

Louisiana

Malthes mor skriver:

det var det også. For jeg var blevet sendt til scanning, da vi ønskede en lillebror/søster til Mikkel. Men der skete ikke noget. Så efter et par scanninger hos en gynækolog, hvor hun så en cyste på den ene æggestok, blev jeg sendt videre til scanning på sygehuset med henblik på at få den fjernet, så vi kunne få en lille en til. Men det viste sig jo ikke at være en cyste men et lille menneske. 9 mdr senere kom lillebror Malthe og omca 3 uger bliver han et år

Hold da op, så har det da i DEN grad været en glædelig overraskelse  Og en sjov måde at opdage, at man er gravid på

Anmeld

17. november 2010

betiinsen

blev scannet da jeg var i 5 uge, fordi de havde mistanke om graviditet udenfor livmoderen, hvilket jeg heldigvis ikke havde. Men der kunne man se blommesækken og en lille prik. så i uge 5 kan man se noget. men ikke meget.

i uge 6 kunne jeg se hjertet slå og der lignede det en reje hehe..

Anmeld

17. november 2010

oo

betiinsen skriver:

blev scannet da jeg var i 5 uge, fordi de havde mistanke om graviditet udenfor livmoderen, hvilket jeg heldigvis ikke havde. Men der kunne man se blommesækken og en lille prik. så i uge 5 kan man se noget. men ikke meget.

i uge 6 kunne jeg se hjertet slå og der lignede det en reje hehe..

jeps, det samme her (altså jeg havde haft en graviditet udenfor livmoderen, så derfor scannede de lige efter jeg testede positivt 2. gang).

man kan ikke se noget 2-3 dage efter ægget er befrugtet af den simple grund, at der befinder det sig ikke engang i livmoderen endnu. ægget befrugtes på sin vandring ned gennem æggelederen og det tager cirka en uge for æg og sædcelle at finde vejen hele vejen ned til livmoderen og grave sig fast og først der er man gravid.

kan de se selve ægget på en normal scanning?? da jeg var i barnløshedsbehandling var det man kunne se ægblæren og IKKE selve ægget...

Anmeld

17. november 2010

Oliver,Troia&Wictor

jeg blev scannet da jeg var 2uger henne der kunne man se ham og 4uger henne bankede hjertet..

Anmeld

17. november 2010

oo

jcmoller skriver:

jeg blev scannet da jeg var 2uger henne der kunne man se ham og 4uger henne bankede hjertet..

jeg tror du regner forkert...2 uger henne har du ÆL. mener du 2 uger efter forventet mens eller hvordan?

Anmeld

17. november 2010

otlitrom

Tjuhl skriver:

jeps, det samme her (altså jeg havde haft en graviditet udenfor livmoderen, så derfor scannede de lige efter jeg testede positivt 2. gang).

man kan ikke se noget 2-3 dage efter ægget er befrugtet af den simple grund, at der befinder det sig ikke engang i livmoderen endnu. ægget befrugtes på sin vandring ned gennem æggelederen og det tager cirka en uge for æg og sædcelle at finde vejen hele vejen ned til livmoderen og grave sig fast og først der er man gravid.

kan de se selve ægget på en normal scanning?? da jeg var i barnløshedsbehandling var det man kunne se ægblæren og IKKE selve ægget...

Man kan ikke se ægget på en scanning. Jeg er jo en af dem der har haft dem ude af kroppen Da jeg fik lagt æg tilbage blev jeg scannet udvendig fra, lige som med alm. graviditetsscanning. Der fandt man det tykkeste sted i min slimhinde. Ægget kom i et tyndt katheter, og lægen fortalte, at vi ville kunne se en bitte lille hvis prik, der bevægede sig gennem katheteret. Det ville ikke være ægget, men en lille luftbobbel.

Så ægget vil 3 dage efter befrugtning, trods placering i livmoderen, være uuligt at se.. Gætter jeg, udfra at det ikke var muligt at se, under min scanning, hvor vi direkte vidst hvor det skulle ligge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.