Hvor meget mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

jannebjerre

I virkeligheden har de ikke længere brug for mme, dvs. de SKAL ikke have et vist antal ml om dagen, men men men de skal derimod have jern i stedet for, for det er det eneste fra mme'en de har brug for...

For at undgå at give jern, skal de have 400ml i døgnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Gaia

Jeg har et slags skema, vi fik af sundhedsplejesken og der skal et barn på 7 måneder have hvad der svare til 1/2 til 3/4 Modermælk, MME eller syrnet produkter.

Anmeld

17. november 2010

LauraLW

Lise skriver:

Jeg synes det lyder meget fornuftigt  Vi er heller ikke gode til rugbrødder herhjemme, men øver da hver dag.

Casper får

havregrød med æblemos til morgenmad

100-150 ml mme inden formiddagslur

øllebrød + frugtmos til middag

100-150 mme inden eftermiddagslur

rugbrød med smøreost, most banan med sveskemos, riskiks eller noget efter lur.

Indtil for nylig fik han glasmos til aften, men endelig vil han spise vores mad. Så nu får han kartoffelmos og hvad der nu er han kan spise..

150 mme at sove på

og ca 200 ml mme om natten.

Og hvor meget bliver det til? ..tælle, tælle.. 550-650 ml i døgnet.. sådan er det!

Når du giver hende frugt, hvad får hun så? Mest fordi jeg ikke selv kan finde ud af hvad en baby på 8 mdr kan finde ud af... jeg kan jo ikke stikke ham en æblebåd..

Jeg stikker hende faktisk en æblebåd :-) Altså uden skrald. Og hun bliver overvåget intenst mens hun spiser af den... det er måske ikke meget hun får, men hun skraber af med hendes tænder, og så er det god underholdning.

Derudover giver jeg hende frugt i sådan et spisenet... havde egentlig helt glemt at jeg havde det, men den anden dag fandt vi det frem, og det var helt genialt til blommer og mandarin-både og lign, som hun ellers sagtens kunne kløjs i.

Har prøvet med banan, men det bliver noget værre noget. Den bliver ret hurtig så glat at hun ikke kan holde på den.

Generelt synes jeg egentlig at det her mad-noget er død svært! Føler konstant at vi er bagud med et eller andet...

Anmeld

17. november 2010

Mor til L&S

LauraLW skriver:

Super... det har naget mig lidt nemlig, var bange for at hun fik for meget.... Vi er endnu ikke så gode til rugbrød, så hendes mad er stadig grød, mos etc (selvfølgelig varieret og med grøntsager og kød etc) Men der er jo grænser for hvor meget hun vil spise af det, nogle gange så er mm/mme det eneste der duer.

Hej

Liva på 7½ mdr ville heller ikk ha rugbrød indtil jeg fik det tip at bløde rugbrødet med lidt mælk eller mme... Så ville hun spise det og efter en uge sådan spiste hun derefter det almindeligt

Så nu er det tip givet videre

Liva får ca 400 Ml mme her..

Anmeld

17. november 2010

LauraLW

jannebjerre skriver:

I virkeligheden har de ikke længere brug for mme, dvs. de SKAL ikke have et vist antal ml om dagen, men men men de skal derimod have jern i stedet for, for det er det eneste fra mme'en de har brug for...

For at undgå at give jern, skal de have 400ml i døgnet...

Det var mere om hun fik for meget.... synes det er lidt svært :-) Vil det sige at hvis hun får 400 ml mme i døgnet, så behøver vi ikke give jerndråber?

Anmeld

17. november 2010

jannebjerre

LauraLW skriver:

Det var mere om hun fik for meget.... synes det er lidt svært :-) Vil det sige at hvis hun får 400 ml mme i døgnet, så behøver vi ikke give jerndråber?

Ja det er korrekt....

Der er de jern i hun skal have...

Anmeld

17. november 2010

LauraLW

jannebjerre skriver:

Ja det er korrekt....

Der er de jern i hun skal have...

Smuuuuukt! :-)

(vi er nemig ikke så gode til at huske de dumme dråber)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.