Hvor meget mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

907 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. november 2010

LauraLW

Hvor mælk (mm/mme) skal en baby på 7,5 mdr have i døgnet?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Lise

Skal de ikke bare have de 400 ml mme? Dem der dækker jernbehovet?

Anmeld

17. november 2010

LauraLW

Lise skriver:

Skal de ikke bare have de 400 ml mme? Dem der dækker jernbehovet?

Jeg tror egentlig Vilma får mere end det... er det mon et problem?

Anmeld

17. november 2010

Caroline86

LauraLW skriver:

Jeg tror egentlig Vilma får mere end det... er det mon et problem?

jeg tror bestemt ikke det er et problem! Tværtimod

Anbefalingerne går jo på at størstedelen af det mælk de får op til 9 mdr skal være mm/mme, og så må de gerne få primært komælk evt. suppleret med mm/mme

Så jeg kan ikke se der skulle være det mindste problem i at hun får mere end de 400 ml

Anmeld

17. november 2010

LauraLW

Caroline86 skriver:

jeg tror bestemt ikke det er et problem! Tværtimod

Anbefalingerne går jo på at størstedelen af det mælk de får op til 9 mdr skal være mm/mme, og så må de gerne få primært komælk evt. suppleret med mm/mme

Så jeg kan ikke se der skulle være det mindste problem i at hun får mere end de 400 ml

Super... det har naget mig lidt nemlig, var bange for at hun fik for meget.... Vi er endnu ikke så gode til rugbrød, så hendes mad er stadig grød, mos etc (selvfølgelig varieret og med grøntsager og kød etc) Men der er jo grænser for hvor meget hun vil spise af det, nogle gange så er mm/mme det eneste der duer.

Anmeld

17. november 2010

Caroline86

LauraLW skriver:

Super... det har naget mig lidt nemlig, var bange for at hun fik for meget.... Vi er endnu ikke så gode til rugbrød, så hendes mad er stadig grød, mos etc (selvfølgelig varieret og med grøntsager og kød etc) Men der er jo grænser for hvor meget hun vil spise af det, nogle gange så er mm/mme det eneste der duer.

hun skal jo gerne lidt mere i gang med den faste føde snart, men det haster altså ikke mere end det jager! Tag evt. en snak med sp om det, næste gang!

Anmeld

17. november 2010

Valle81

LauraLW skriver:

Hvor mælk (mm/mme) skal en baby på 7,5 mdr have i døgnet?

Laura

De skal min have 300-400 ml hvoraf 150 af dem må være alm mælk ind til de bliver 9 mdr:0)

Anmeld

17. november 2010

LauraLW

Caroline86 skriver:

hun skal jo gerne lidt mere i gang med den faste føde snart, men det haster altså ikke mere end det jager! Tag evt. en snak med sp om det, næste gang!

Altså hun får:

øllebrød eller havregrød om morgenen med lidt frugtmos til.

Så får hun noget fuldkorns grød, ris med grøntsager eller lign til frokost, + vi prøver med lidt rugbrød med avocadog og torskerogn.

Til aften får hun grøntsagsmos med noget kød i, eller pasta/kødsovs eller lign.

Det er dog stadig meget findelt, hun tygger ikke rigtig på trods af fine tænder.

Ind imellem får hun en skorpe, lidt frugt, lidt grønt, lidt a38 og lign + bliver ammet lidt og får mme 1- 2 gange i løbet af et døgn.

Anmeld

17. november 2010

Lise

LauraLW skriver:

Altså hun får:

øllebrød eller havregrød om morgenen med lidt frugtmos til.

Så får hun noget fuldkorns grød, ris med grøntsager eller lign til frokost, + vi prøver med lidt rugbrød med avocadog og torskerogn.

Til aften får hun grøntsagsmos med noget kød i, eller pasta/kødsovs eller lign.

Det er dog stadig meget findelt, hun tygger ikke rigtig på trods af fine tænder.

Ind imellem får hun en skorpe, lidt frugt, lidt grønt, lidt a38 og lign + bliver ammet lidt og får mme 1- 2 gange i løbet af et døgn.

Jeg synes det lyder meget fornuftigt  Vi er heller ikke gode til rugbrødder herhjemme, men øver da hver dag.

Casper får

havregrød med æblemos til morgenmad

100-150 ml mme inden formiddagslur

øllebrød + frugtmos til middag

100-150 mme inden eftermiddagslur

rugbrød med smøreost, most banan med sveskemos, riskiks eller noget efter lur.

Indtil for nylig fik han glasmos til aften, men endelig vil han spise vores mad. Så nu får han kartoffelmos og hvad der nu er han kan spise..

150 mme at sove på

og ca 200 ml mme om natten.

Og hvor meget bliver det til? ..tælle, tælle.. 550-650 ml i døgnet.. sådan er det!

Når du giver hende frugt, hvad får hun så? Mest fordi jeg ikke selv kan finde ud af hvad en baby på 8 mdr kan finde ud af... jeg kan jo ikke stikke ham en æblebåd..

Anmeld

17. november 2010

LouiseNielsen

400 ml mme.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.