Bricanyl til hoste hos baby - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Jeg kender udemærket de omtalte bivirkninger på egen krop. Og de er bare yderst ubehagelige. Og jeg er ikke blevet overdoseret. Så vil aldrig give mine unger det. Og de har begge astmasymptomer her om vinteren og når vejret er fugtigt.

Begge mine unger får airomir, hvis de hoster meget og iver efter vejret. Ellers får de spirocort. Begge dele igennem spacermaske.

min datter har ikke nogen af de omtalte bivirkninger. så det er ikke alle der får det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Malthes mor

mor-til-vanessa skriver:

min datter har ikke nogen af de omtalte bivirkninger. så det er ikke alle der får det

Nej, men hvis man får dem, er de rigtig ubehagelige. Og det vil jeg ikke udsætte mine unger for.

Anmeld

17. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Nej, men hvis man får dem, er de rigtig ubehagelige. Og det vil jeg ikke udsætte mine unger for.

det er jo desvære nødvendigt for nogle at skulle have drét

Anmeld

17. november 2010

Malthes mor

mor-til-vanessa skriver:

det er jo desvære nødvendigt for nogle at skulle have drét

Der er heldigvis også andre alternativer. Og det er så dem jeg bruger selv og til mine drenge.

Anmeld

17. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Der er heldigvis også andre alternativer. Og det er så dem jeg bruger selv og til mine drenge.

dem har jeg ikke hørt om

Anmeld

17. november 2010

Malthes mor

mor-til-vanessa skriver:

dem har jeg ikke hørt om

Vil gerne fortælle hvad de hedder. Salbuvent og airomir. Den første er flydende og den sidste er ved spacermaske. Brugte den første til den største af mine drenge. Og da han var blevet så stor,, at han kunne begynde på maske gik vi over til airomir´en. Og da den lille, desværre, også skulle begynde på astma-medicin. Så var det også airomir´en vi gik igang med.

Men hvis din læge ikke har fortalt om dem, hvor skulle du så vide det fra. 

Anmeld

17. november 2010

Henri84

Bricanyl er jo astmamedicin og ikke hostemedicin, så det ville da være underligt hvis det ville virke på alm. hoste sys jeg
I øvrigt hører jeg kun dårligt om flydende bricanyl fra børnelæger, det har ringe effekt og giver alt for mange bivirkninger i forhold til den dårlige effekt.. Min søn har kun fået bricanyl på maske på børneafdelingen, og jeg skal da lige love for han blev FULDSTÆNDIG hyper, og havde pludselig en puls omkring de 200, det var helt vildt så mange bivikninger han fik af det i forhold til når han f.eks. får ventoline eller airomir..

Anmeld

17. november 2010

Malthes mor

Eliza/lykke skriver:

Elizabeth er forkølet, og hoster. Det er en tør hoste, som mest kommer om aftenen og tidligt morgen.

Vi var til lægen i dag, og hun blev lyttet på - der er ingenting at høre og alt er fint. Hun har heller ikke feber. Så det er nok bare en hel almindelig forkølelse - MENNNNN så giver lægen mig en recept på Bricanyl flydende. Læger siger, at det vil lette hende hoste lidt og jeg kan give det i et par dage og se om det hjælper.

MEN, jeg kender godt bricanyl. Og jeg har ikke rigtig lyst til at give hende det. Hun har hverken astma eller lign., bare almindelig hoste. Lægen siger, det er ufarligt.

Har nogen af jer erfaring med det? Virker det på almindelig hoste, når man ikke har astma?

Lone

Hvordan går det med lillepigen hertil aften?

Anmeld

17. november 2010

mor-til-vanessa

Malthes mor skriver:

Vil gerne fortælle hvad de hedder. Salbuvent og airomir. Den første er flydende og den sidste er ved spacermaske. Brugte den første til den største af mine drenge. Og da han var blevet så stor,, at han kunne begynde på maske gik vi over til airomir´en. Og da den lille, desværre, også skulle begynde på astma-medicin. Så var det også airomir´en vi gik igang med.

Men hvis din læge ikke har fortalt om dem, hvor skulle du så vide det fra. 

det har han ikke. han sagde bare at hvis det ikke virkede så kunne vi prøve noget andet. men det virker fint, så har aldrig snakket med ham om andet.

men er der ikke nogle symptomer ved det ander?

Anmeld

17. november 2010

Malthes mor

mor-til-vanessa skriver:

det har han ikke. han sagde bare at hvis det ikke virkede så kunne vi prøve noget andet. men det virker fint, så har aldrig snakket med ham om andet.

men er der ikke nogle symptomer ved det ander?

Ikke hvad vi har bemærket. og den store er 4 år, så han skal nok fortælle hvis der er noget. Og på den lille på 1 år, der ville vi også kunne se en ændring, hvis der var bivirkninger. Og jeg selv tager oxis, som indeholder det samme, som airomiren og jeg har heller ikke bemærket noget.

Men når alt det er skrevet, så skal det også lige nævnes, at der er bivirkninger ved al medicin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.